Sposób mówienia ma znaczenie
Jeśli chcemy piąć się po szczeblach kariery zawodowej powinniśmy odpowiednio się prezentować i sprawiać wrażenie profesjonalisty. Oczywiście najistotniejszą kwestią są nasze umiejętności i kompetencje, bez których niemożliwe jest osiągnięcie sukcesu, ale jeśli odpowiednio ich nie zaprezentujemy mogą nie zostać one dostrzeżone i docenione.

Jeśli chcemy piąć się po szczeblach kariery zawodowej powinniśmy odpowiednio się prezentować i sprawiać wrażenie profesjonalisty. Oczywiście najistotniejszą kwestią są nasze umiejętności i kompetencje, bez których niemożliwe jest osiągnięcie sukcesu, ale jeśli odpowiednio ich nie zaprezentujemy mogą nie zostać one dostrzeżone i docenione.
Dlatego tak niezwykle ważne jest sposób komunikacji czyli to co ogólnie nazywamy komunikacją pozawerbalną lub niewerbalną. Samo to pojęcie jest bardzo szerokie. Dlatego, aby lepiej je zrozumieć warto wykorzystać hasło „Komunikacja niewerbalna przykłady”.
Dzięki poznaniu i zrozumieniu przykładów i form komunikacji niewerbalnej, lepiej zrozumiemy to zjawisko i będziemy w stanie nauczyć się stosowania poznanych technik w praktyce, w swoim codziennym życiu zawodowym. Co z całą pewnością wpłynie pozytywnie na ocenę naszej pracy przez przełożonych.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Podstawą efektywnej pracy zespołu jest skuteczna komunikacja. Poznaj zasady i narzędzia ułatwiające komunikację. Odważniej i efektywniej buduj relacje biznesowe. Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach: komunikacja w biznesie szkolenie, szkolenie z asertywności, szkolenie - motywacja.Pierwszą z form komunikacji niewerbalnej, o której bardzo często zapominamy i nie traktujemy jej w tej kategorii jest nasz ubiór. Strój to jeden z pierwszych elementów zauważanych przez naszego rozmówcę, na podstawie którego jesteśmy oceniani.
Odpowiednio dobrany ubiór sprawi, że będziemy wyglądać profesjonalnie i kompetentnie. Drugim przykładem komunikacji niewerbalnej jest mimika naszej twarzy. Zbyt bogata może sprawić, że nie zostaniemy potraktowani poważnie.
Natomiast jej zupełny brak wyda się sztuczny i sprawi, że będziemy odbierani jako osoby nieszczere i niesympatyczne. Przykładem komunikacji pozawerbalnej jest też gestykulacja, tu główna uwaga skupia się na tym co „robią” nasze ręce kiedy mówimy.
Ich nerwowe ruchy mogą zdradzić nasze zdrenowanie lub niepewność. Dlatego pilnujmy tego i zapanujmy nad dłońmi, sprawmy aby podkreślały one treść wygłaszanego komunikatu, a nie zdradzały nasze zdenerwowanie czy też nieśmiałość. Ważna jest także mowa naszego ciał i postawa. Pamiętajmy o wyprostowanej postawie, niekrzyżowaniu nóg podczas wystąpień stojących oraz pewnym chodzie.
Te wszystkie elementy składają się na to, że sprawimy wrażenie osób pewnych siebie i swoich kompetencji czyli profesjonalistów.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej