Rekrutacja – cele, założenia i funkcje

Choć coraz częściej zdajemy sobie z roli, jaką odgrywa polityka personalna, często zapominamy, jak ważne jest jej przygotowanie już od pierwszych etapów. Jednak tak naprawdę: co to jest rekrutacja?
Rekrutacja jest to proces naboru kandydatów na dane stanowisko pracy. Proces ten ma miejsce na rynku pracy i ma za zadanie przyciągnięcie możliwie najbardziej wykwalifikowanych kandydatów, którzy wykazują chęć pracy dla danego przedsiębiorstwa.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma. W poprzednim roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Oferujemy szkolenia HR, managerskie, sprzedażowe i szkolenia dla administracji publicznej. W rankingu Gazety Finansowej – „Najlepsze Firmy Szkoleniowe” po raz kolejny zajęliśmy 1 miejsce. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
- funkcja informacyjna, która polega na przedstawieniu oferty pracy, obowiązków na danym stanowisku, wymagań i warunków finansowych,
- funkcja motywacyjna, wpływająca na dane grupy zawodowe, dzięki czemu ich przedstawiciele są zainteresowani współpracą z firmą,
- funkcja preselkcyjna, która ma za zadanie wyłonienie najważniejszych kandydatów i ich wstępną weryfikację.
Przyjmowanie nowych pracowników (które rozpoczyna się od rekrutacji) ma wpływ na przyszłe wyniki przedsiębiorstwa oraz umożliwia jego rozwój. W końcu bez pracowników – tych wykwalifikowanych i wartościowych – żadna firma nie może się rozwijać.
Metod rekrutacyjnych jest bardzo wiele: od tradycyjnego wywiadu podczas rozmowy kwalifikacyjnej, po grupowe ćwiczenia w assessment center.
Różne techniki sprawdzają się w przypadkach odmiennych stanowisk, ale również w przypadku poszukiwania kandydatów o konkretnych cechach, wyznawanych wartościach czy praktycznych umiejętnościach. Nie ma tutaj lepszych i gorszych metod: są jedynie takie, które pozwolą na skuteczny dobór pracowników na dane stanowisko.
Design Thinking 2.0
Design Thinking to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb…Onboarding – jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika?
Jakość wdrożenia pracownika wpływa na wizerunek pracodawcy, zaangażowanie pracownika a w konsekwencji retencję. Mądry Onboarding wpływa na szybsze rozumienie zakresu obowiązków i odpowiedzialności, a więc…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej