Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń 2/2

Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń: osobisty atak na handlowca lub firmę, zastrzeżenia niewypowiedziane, jestem zadowolony z dotychczasowej współpracy. Unikaj i podejmuj następujące działania:

Gamma - Przykłady odpowiedzi i zachowań w przypadku zastrzeżeń 2/2

    OSOBISTY ATAK NA HANDLOWCA LUB FIRMĘ

    Czasem zdarza się, że klienci mają ogólną niechęć do handlowców lub traktują ich z góry, żeby mieć dominującą pozycję i wymusić ustępstwa.
    „Państwa firma nie ma takich doświadczeń, jakie są dla nas ważne. I
    nie sądzę, żeby Pan wiedział zbyt dużo o specyfice naszej sytuacji na rynku i naszych oczekiwaniach”.
    „Nie będzie mi Pan mówił, jak mam prowadzić interesy”.
    „Macie nierynkowe ceny. Już ja znam takie firmy. Chodzi wam tylko o zamówienie, a potem już za nic nie bierzecie odpowiedzialności”.

    Unikaj następujących działań:

    • reakcji emocjonalnych, zachowaj spokój,
    • wdawania się w dyskusję na temat tego typu zarzutów.

    Podejmuj następujące działania:

    • zachowaj zimną krew, 
    • nie bierz osobiście do siebie tego, co mówi klient,
    • ignoruj tego typu uwagi i przechodź do następnego punktu prezentacji (technika „omiń i idź dalej”).

    ZASTRZEŻENIA NIEWYPOWIEDZIANE

    Część obiekcji są to zastrzeżenia, o których klient nas nie informuje wprost. Jednocześnie intuicyjnie wydaje się nam, że klient się waha i że coś ważnego powstrzymuje go przed podjęciem decyzji o zakupie naszej usługi/produktu. W takiej sytuacji najlepiej jest wprost zapytać klienta:

    „Wydaje się pan wahać, ponieważ być może ma Pan jeszcze jakieś wątpliwości. Jeśli tak jest, to chętnie odpowiem na wszelkie dodatkowe pytania z Pańskiej strony”.

    Po zadaniu tego pytania, warto spokojnie milczeć i poczekać, aż opowie o wszystkich wątpliwościach, jakie ma. Może zdarzyć się, że to, co powie najpierw, nie będzie właściwym powodem powstrzymującym go przed podjęciem decyzji o zakupie. Dlatego jeżeli będziemy dalej mieć poczucie, że klient ma wciąż jakieś wątpliwości, to warto dalej o nie dopytywać.

    JESTEM ZADOWOLONY Z DOTYCHCZASOWEJ WSPÓŁPRACY

    Czasami chcemy wejść do firmy, gdzie działa już konkurencja. W takiej sytuacji ważne jest, aby działać delikatnie i spokojnie. Często kluczem do sukcesu w takim przypadku jest pozytywne odróżnienie się od konkurencji na płaszczyznach najważniejszych dla klienta.

    Unikaj następujących działań:

    • przekonywania i argumentowania bez zadawania pytań (strzelania w ciemno)
    • mówienia źle o konkurencji
    • składania pochopnych obietnic (mogą się okazać niepotrzebne, jeżeli dokonasz efektywnej diagnozy potrzeb klienta)

    Podejmuj następujące działania:

    • pokazuj klientowi, że ma wolny wybór, ale jednocześnie akcentuj korzyści, które będzie miał dzięki współpracy z waszą firmą
    • dokonuj diagnozy potrzeb i oczekiwań klienta
    • dokonuj prezentacji pod kątem zdiagnozowanych potrzeb i oczekiwań
      „Wspomniał Pan, że jest Pan zadowolony z dotychczasowej współpracy. Czy mógłby mi Pan opowiedzieć trochę o tym, czym Pana dostawca zasłużył sobie na tak dobrą opinię?”
      „Jeśli dobrze zrozumiałem, najważniejsze dla Pana jest, aby...”
    Zobacz nasze szkolenia menadżerskie, interpersonalne i sprzedażowe np: szkolenia z obsługi klienta, szkolenia dla sprzedawców, szkolenia dla menedżerów. i inne. Zaufaj firmie szkoleniowej roku.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza