Informacja zwrotna jest działaniem dla drugiej osoby, informacją o tym, jak ją postrzegamy, co o niej myślimy, jakie zachowania widzimy. Intencja, z jaką przekazywana jest informacja zwrotna, jest ważniejsza niż jej forma. Intencja jest odbierana właściwie, kiedy mamy zaufanie do drugiej osoby.
Narzędzia motywowania - Informacja zwrotna jest bardzo efektywnym narzędziem zarządzania podwładnymi, gdyż prowadzi w szybki sposób do zmiany zachowania lub zwiększenia motywacji. Umiejętnie wykorzystywana informacja zwrotna buduje Twój autorytet jako lidera.
Narzędzia motywowania - Feedback jest jednym z najpotężniejszych i najbardziej naturalnych narzędzi i rozwojowych.
Dlaczego menadżerowie unikają informacji zwrotnej:
Informacja zwrotna jest odbierana jako coś sztucznego – w szczególności model kanapki. Czasami szukamy na siłę pozytywnej informacji zwrotnej w sytuacji, kiedy nie widzimy aspektów pozytywnych.
Traktujemy czyjąś dobrą pracę jako coś oczywistego, za co otrzymuje wynagrodzenie.
Jesteśmy tak skoncentrowani na wypełnianiu zadań, że nie dostrzegamy potrzeby zwracania uwagi na zachowania innych ważnych dla nas osób.
Czym nie jest informacja zwrotna?
Wielu menadżerów udziela informacji zwrotnej tylko w celu przekazania krytyki. Tymczasem informacja zwrotna ma przede wszystkim pozytywną intencję – jej celem jest wyrażenie uznania dla pracowników oraz informacji o obszarze wymagającym poprawy. Jej celem jest rozwój pracownika, a nie jego krytyka.
Stereotypy na temat informacji zwrotnej
Nie ma sensu chwalić pracownika za dobrze wykonywaną pracę – przecież wszyscy wiedzą, że jest dobra.
Zbyt częste chwalenie może sprawić, że pracownik poczuje się zbyt pewnie i będzie miał dodatkowe oczekiwania.
Pracowników motywuje przede wszystkim podwyżka a nie słowne uznanie.
Nie mam czasu na chwalenie podwładnych – mam wystarczająco dużo własnych obowiązków.
Dawanie komplementów za pracę może obniżyć autorytet przełożonego.
Informację zwrotną należy dawać tylko w przypadku popełnienia przez pracownika błędów.
Jakie są skutki braku informacji zwrotnej od przełożonego?
Pracownik nie wie, co robi dobrze a co źle.
Obniża się motywacja do pracy – brak uznania wywołuje myśli, że nie warto się starać, ponieważ nikt tego nie dostrzega.
Długotrwały brak doceniania może prowadzić do spadku zaangażowania.
Pracownik może mieć nierealistyczną ocenę sytuacji.
Pracownik może mieć wrażenie, że jego praca jest mało ważna.
Rola informacji zwrotnej w budowaniu autorytetu lidera – po co feedback?
Dzięki niemu Twoi podwładni dowiadują się, jak są spostrzegani przez Ciebie.Informacja zwrotna prowadzi do zmiany zachowania lub przekonań. Pozwala dostrzec zjawiska, z których istnienia nie zdajemy sobie sprawy na co dzień. Narzędzia motywowania - dla menadżerów feedback jest również ważnym narzędziem kształtowania zachowań zespołów, a także nieocenionym źródłem wiedzy o odczuciach ludzi, z którymi pracują.
Gamma została firmą szkoleniową roku w rankingu Gazety Finansowej. Oferujemy:
Szkolenie HR Business Partner uczy w jaki sposób budować swoją pozycję w organizacji, w relacji z biznesem, z pracownikami. Warsztat ma formułę mentoringową – uczestnicy otrzymają szereg praktycznych rekomendacji i narzędzi gotowych do wdrożenia. Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do roli HR Business Partnera
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Używamy technologii takich jak pliki cookie do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Robimy to, aby poprawić jakość przeglądania i wyświetlać (nie)spersonalizowane reklamy. Wyrażenie zgody na te technologie umożliwi nam przetwarzanie danych, takich jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub jej wycofanie może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalny
Zawsze aktywne
Techniczne przechowywanie lub dostęp są ściśle niezbędne do uzasadnionego celu, jakim jest umożliwienie korzystania z określonej usługi wyraźnie żądanej przez abonenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu za pośrednictwem sieci komunikacji elektronicznej.
Preferencje
Techniczne przechowywanie lub dostęp jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które abonent lub użytkownik nie prosił.
Statystyka
Techniczne przechowywanie lub dostęp wykorzystywane wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Techniczne przechowywanie lub dostęp są wymagane do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.