Organizacja przestrzeni i wygląd zewnętrzny w biurze
Wybierając ubranie, fryzurę i dodatki do pracy, pamiętaj o tym, że ludzie oceniają nas często, kierując się automatyzmami myślowymi. Jednym z nich jest kierowanie się symbolami:

Organizacja przestrzeni(organizacja biurka w pracy) i wygląd zewnętrzny w biurze, organizacja pracy w biurze
- ludzie w garniturach, krawatach, garsonkach są oceniani jako bardziej profesjonalni i godni zaufania;
- ludzie w obuwiu sportowym jako bardziej lekkomyślni;
- ludzie w okularach jako lepiej wykształceni, posiadający większą wiedzę. Warto, dobierając ubranie i przedmioty osobiste, zwracać na to uwagę.
W modzie biznesowej liczy się przede wszystkim minimalizm. Styl ten łączy prostotę, jakość, stonowane kolory i umiar w dodatkach.
Organizacja przestrzeni
Powszechne jest wyciąganie wniosków na temat innych ludzi na podstawie wyglądu miejsca ich pracy oraz przedmiotów. Inaczej osądzamy osobę, która czyta książkę naukową, a inne skojarzenia mamy, widząc osobę czytającą powieść fantasy. Podobnie jest z miejscem pracy. Spotkania biznesowe oraz rozmowy kwalifikacyjne najlepiej przeprowadzać w adekwatnym do wagi rozmowy otoczeniu, ponieważ to wywiera bezpośrednie wrażenie na naszym rozmówcy.
Na podstawie wyglądu biurka pracownicy oraz klienci wyrabiają sobie na Twój temat zdanie. Albert Einstein powiedział słynne zdanie, które wiele osób traktuje jako usprawiedliwienie chaosu panującego na ich biurkach:
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko?
Oczywiście wygląd biurka można interpretować na różne sposoby.
- Porządek i brak zbędnych przedmiotów może świadczyć o wewnętrznej dyscyplinie i uporządkowaniu, a z drugiej strony może wiązać się z przekonaniem, że jego użytkownik ma niewiele pracy;
- Naklejanie karteczek może być oznaką dobrej organizacji pracy, z kolei ich nadmiar świadczy o przypadkowości i bałaganie. Z pewnością należy jednak dbać o to, aby karteczki nie zalegały zbyt długo, i aby je na bieżąco kontrolować;
- Kwestią sporną jest także przynoszenie do pracy przedmiotów osobistych, takich jak zdjęcia bliskich czy maskotek i zabawnych ozdób. Fotografia żony czy dziecka nie powinna być traktowana jako coś negatywnego, a jednak może wskazywać, że życie osobiste przedkłada się ponad pracę zawodową. Z kolei pluszowe maskotki czy inne zabawne przedmioty, mogą komunikować poczucie humoru, a także infantylizm;
- Sprawą niepodlegającą wątpliwości jest zachowanie schludnego i czystego biurka. Zalegające od kilku dni kubki po kawie, butelki po napojach, pogniecione kartki z pewnością nie tworzą profesjonalnego biznesowego wizerunku.
Dystans psychologiczny, czyli odległość, w jakiej stajemy od rozmówcy
Ważnym elementem komunikacji niewerbalnej są odległości, w jakich ludzie stają od siebie. Zależnie od tego, jak długo znamy daną osobę i w jakiej relacji z nią jesteśmy, dopuszczamy ją do siebie na różne odległości.
Każdy z nas ma 4 sfery związane z dystansem psychologicznym:
- intymna 15-45 cm – dopuszczamy do siebie na tę odległość tylko najbliższe osoby, np. partnerów, nasze dzieci.
- osobista 46 cm-1,2 m – przeznaczona dla przyjaciół.
- społeczna 1,2-3,6 m – dla osób, które dopiero poznaliśmy, często na stopie zawodowej, np. nasi klienci.
- publiczna od 3,6 m wzwyż – gdy mówimy do większej grupy osób.
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej