Motywacja zespołu sprzedażowego
Kiedy pracownicy związani z branżą sprzedażową czują się zdemotywowani, mają problemy ze zrealizowaniem planów sprzedażowych, a klienci odwracają się od naszej firmy i szukają podobnych produktów u konkurencji warto podjąć próbę naprawienia tej sytuacji.

Kiedy pracownicy związani z branżą sprzedażową czują się zdemotywowani, mają problemy ze zrealizowaniem planów sprzedażowych, a klienci odwracają się od naszej firmy i szukają podobnych produktów u konkurencji warto podjąć próbę naprawienia tej sytuacji. Istnieje kilka technik sposobów skutecznego zmotywowania zespołu do działania. Zadowolony pracownik lepiej pracuje i szybciej realizuje plany sprzedażowe zgodnie z założeniami. Zespół sprzedażowy można motywować na kilka sposobów. Najważniejsze jest, by poprawić wartość pracowników oraz ukierunkować ich na wybrany cel. W ten sposób zespół zacznie działać lepiej i bardziej efektywnie.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak rozpoznawać potrzeby pracowników i skutecznie ich motywować? Zapraszamy HR i liderów na szkolenia HR. Zobacz też: szkolenie zarządzanie ludźmi, szkolenia managerskie.Poczucie własnej godności, duma z wykonywanej pracy i zadowolenie z siebie to pierwszy krok do zmotywowania zespołu do działania. Kiedy pracownik widzi i czuje, że jego praca przynosi efekty, zaczyna działać z jeszcze większym zaangażowaniem i energią. Ukierunkowanie zespołu sprzedażowego na osiągnięcie określonego celu zdecydowanie poprawia motywację w grupie. Kiedy zespół widzi wyniki swoich działań, motywuje się jeszcze bardziej. Warto zatem chwalić swoich ludzi, okazywać im zaufanie oraz podkreślać kompetencje każdego z członków zespołu. Pracodawca powinien pamiętać, by określać takie cele, które są możliwe do osiągnięcia. Zbyt odrealnione cele zdecydowanie demotywują do działania i przynoszą odwrotny skutek.
Obok motywacji warto jest budować poczucie celu. Wspólny cel, znany każdemu pracownikowi sprawia, że działamy zespołowo i wspólnie motywujemy się w grupie. Świadomość wspólnego celu buduje również poczucie oparcia i wspólnoty. Warto zatem prowadzić dyskusje i od czasu do czasu rozmawiać o celach do osiągnięcia. Podczas określania wspólnych celów należy wysłuchać opinii zespołu. W ten sposób buduje się poczucie wartości w każdym z pracowników. Zaangażowanie pracownika w określenie wspólnego celu będzie miało wpływ na jego późniejsza motywację do pracy. Zespół działa wówczas bardzo kreatywnie oraz nieszablonowo. Dzięki temu możemy w szybkim czasie osiągnąć sukces.
Efektywność osobista w oparciu o metodologię MBTI®
MBTI® pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania innego człowieka. Pokazuje strategie budowania relacji, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi. Jest przydatne do rozwijania…Sprzedaż narracyjna
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej