Merchandising – czym jest i jak go wykorzystać?
Do niedawna pojęcie merchandisingu było raczej rzadko używane. Dziś jest to termin, które na stałe wbił się w świadomość przedstawicieli biznesu i klientów. Z zasad merchandisingu korzystamy często nieświadomie, intuicyjnie wykorzystując jego psychologiczne założenia.
Merchandiser – co to jest?
Merchandiser to osoba, która zajmuje się projektowaniem i wdrażaniem projektu sklepu, dzięki czemu można manipulować wyborami zakupowymi konsumentów. Odpowiednia prezencja powierzchni sklepowej sprawia, że klienci wybierają konkretne towary. Merchandiser jest więc odpowiedzialny za tworzenie ekspozycji tak, by klient jak najwięcej kupował.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem. Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.Początkującym trudno wyobrazić sobie w jaki sposób ekspozycja i wygląd sklepu wpływa na zachowania konsumentów. Jednak wystarczy przedstawić kilka powszechnie stosowanych elementów rozłożenia towaru, by zdać sobie sprawę jak duży wpływ mają na nas merchandiserzy:
- towary drobne, o których często zapominamy podczas zakupów, ulokowane są przy kasie: zapalniczki, gumy do żucia, chusteczki higieniczne itp.
- towary promocyjne ulokowane są pomiędzy alejkami, w przejściach, gdzie bardziej rzucają się w oczy,
- półki powinny “uginać się” pod towarami, dzięki czemu sklep zawsze wygląda na pełny,
Będzie to przyjemna muzyka (także sezonowa), nieagresywne oświetlenie, zapewnienie przyjemnego, “smacznego” zapachu na terenie obiektu.
Jak widać elementów, które tworzą całościowy efekt jest bardzo wiele. Tym właśnie zajmuje się merchandiser! Jeśli dopiero stawiamy pierwsze kroki w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej z pewnością możemy wprowadzać pewne elementy merchandisingu w swoich sklepach, salonach sprzedażowych i usługowych.
Zaawansowane negocjacje w biznesie - gra negocjacyjna
Pokonaj trenera w pierwszych negocjacjach – a nie zapłacisz za szkolenie. Chcesz poczuć smak prawdziwych negocjacji? Posiadasz silną motywację do poznania swoich obszarów rozwoju w…Sprzedaż narracyjna
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej