Zarządzanie ludźmi to kluczowa umiejętność, którą powinien posiadać każdy dobry menedżer. Kompetentny i współpracujący ze sobą zespół to najlepsza strona firmy, bez względu na branżę jaką się zajmuje. Jak jednak efektywnie zarządzać pracownikami, w szczególności młodymi, którzy dopiero zdobywają doświadczenie?
Ludzie - podstawa biznesu.
Każdy biznes tworzą przede wszystkim ludzie. Menadżer musi wydobyć z nich to, co najcenniejsze. Każdy z pracowników jest bowiem dobry w innej dziedzinie, posiada inne umiejętności. Wszystko razem tworzy uzupełniający się nawzajem zespół. Jednak aby osiągnąć porozumienie na takim etapie, musimy odpowiednio zarządzać ludźmi na każdym etapie pracy, rozpoczynając od samej rekrutacji. Bardzo ważnym aspektem jest komunikacja - integracja jest bardzo ważna. Zgrany zespół to podstawa, co jako menadżer musimy pokazać młodym pracownikom już na samym początku.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zarządzanie pokoleniem y – czyli jak rozmawiać z dwudziestoparolatkiem aby czuł się zmotywowany do pracy? Posiadanie w jednym zespole przedstawicieli różnych pokoleń jest wyzwaniem dla współczesnych menagerów i liderów. Szkolenie z zarządzania multigeneracyjnego pozwala bliżej przyjrzeć pokoleniom aktywnym na rynku pracy oraz dobrać odpowiedni model zarządzania do każdego z nich.
Mogą Cię również zainteresować: szkolenie z zarządzania projektami, warsztaty z komunikacji.
Zaufanie do pracowników
Niezależnie od stażu naszych pracowników, warto obdarzać każdego zaufaniem. Proszenie o pomoc między pracownikami powinniśmy doceniać, nie piętnować. Podniesie to współpracę w naszej firmie na jeszcze wyższy poziom, tworząc z pracowników zgrany zespół realizujący konkretny cel. Warto również dawać pracownikom wolną rękę w niektórych kwestiach. Efekty pracy takiego działania mogą wnieść do firmy zupełnie nowe, niezrealizowane dotąd pomysły.
Wynagradzanie
Pracowników należy odpowiednio wynagradzać, niekoniecznie za pomocą pieniędzy. Często aby wykazać swój stosunek do dobrze wykonanej pracy, szczególnie w przypadku nowego, młodego pracownika wystarczy drobna pochwała na większym forum czy powiększenie zakresu wykonywanych prac. Wynagradzanie wcale nie musi być hojne. Nawet najmniejszy gest może sprawić, że młody pracownik poczuje się w naszej firmie komfortowo i tym samym polepszy swoją pracę, czując się doceniony i zauważony.
Wartościowy pracownik to ktoś, z kim nie należy zrywać kontaktu, nawet jeśli odejdzie - relacje w biznesie są bardzo ważne i powinny zawsze być dla nas priorytetem w firmie.