Jak wyznaczyć misję przedsiębiorstwa?
To pewien zestaw wartości, który wskazuje na rolę i znaczenie firmy w otoczeniu lub względem środowiska. Każde przedsiębiorstwo musi samodzielnie wyznaczyć swoją misję i określić jaki jest cel istnienia danej organizacji i do kogo jest ona skierowana. W czasie planowania założenia firmy i podpisywania wszelkiego rodzaju dokumentów, ten element jest bagatelizowany, a często nawet pomijany.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma. W poprzednim roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Oferujemy szkolenia HR, managerskie, sprzedażowe i szkolenia dla administracji publicznej. W rankingu Gazety Finansowej – „Najlepsze Firmy Szkoleniowe” po raz kolejny zajęliśmy 1 miejsce. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.
W jaki sposób stworzyć misję przedsiębiorstwa?
- Zapytaj samego siebie, dlaczego jesteś częścią tego przedsiębiorstwa i kim są twoi klienci?
- Jakie są cechy, które charakteryzują twoje przedsiębiorstwo? Jakie cechy miałaby gdyby była osobą? Czy byłaby wesoła, czy poważna, zdeterminowana czy o charakterze lekkoducha?
- Sporządź szeroką listę celów, które chciałbyś osiągnąć.
- Z tych celów wybierz parę, które będą w zasięgu ręki, ale równocześnie ambitne.
- Dodaj elementy mierzalne. Ważne, by określone cele nie były idealistycznymi marzeniami, ale osiągalnymi konkretami, które da się w jakiś sposób mierzyć i kontrolować, czy są rzeczywiście wypełniane.
- Unikaj niepoprawnego formułowania zdań. Nie warto umieszczać zbyt wielu przymiotników, ponieważ może to zaburzyć zrozumienie realnie wyznaczonych celów.
- Upewnij się, że misja przedsiębiorstwa nie jest zbyt długa, nie powinna ona zająć więcej niż jeden akapit. Powinna być też zrozumiała i łatwa do zapamiętania, by można ją było bezproblemowo przekazywać dalej.
- Ewaluacja. Warto misję przedsiębiorstwa umieścić w folderach reklamowych oraz w Internecie, szybko okaże się, że ludzie zaczną to komentować, a z tego można wyciągnąć kolejne wnioski.
Employer Branding - czyli jak skutecznie budować markę pracodawcy
Jak wykorzystać siłę opiniotwórczą pracowników i ich środowiska, aby firma wydawała się atrakcyjna jako pracodawca, przyciągała dobrych specjalistów oraz współpracowników, ograniczała kosztowną fluktuację kadr i…Wolontariat pracowniczy i CSR – narzędzie rozwoju pracowników i firmy
Dziś nowa normalność w wielu firmach to praca zdalna i rozproszone zespoły. Wygląda na to, że ta normalność zagości u nas na dłużej. Warto się…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej