Misja firmy to z pewnością jeden z najważniejszych elementów każdego przedsiębiorstwa. To ona warunkuje rozwój firmy, jest atrybutem, który pomaga w utożsamianiu się z marką przez konsumentów. Przedsiębiorstwa, które wypracowały odpowiednią misję działają efektywniej, wydajniej i po prostu lepiej - bez względu na to, w jakiej branży funkcjonuje firma, to właśnie misja sprawia, że jest ono wartościowe.
Czym jest misja firmy? Jest to sformułowane przesłanie dotyczące działalności przedsiębiorstwa oraz jego głównego celu. Misja firmy musi być prosta, łatwa do zapamiętania i zrozumiała: zarówno dla pracowników, jak i całego grona konsumentów. Teoria jest prosta - zdecydowanie gorzej z praktyką, szczególnie w przypadku nowo otwartych przedsiębiorstw. Jak więc stworzyć misję firmy?
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jakie są najskuteczniejsze techniki motywacyjne? Jak zostać mentorem dla mniej doświadczonych współpracowników? Jak stres wpływa na podejmowanie decyzji? Jak obudzić zespół sprzedażowy? Zobacz co proponujemy:
Zapraszamy.Wystarczy kilka kroków: - Zastanów się: jaki jest główny cel (poza oczywistym zarobkiem) przedsiębiorstwa?
- Skonfrontuj swoje założenie z rzeczywistością: czy jest ono realne? Jeśli nie - zmodyfikuj tak, by było.
- Ubierz w słowa: łatwy przekaz jest istotą tworzenia misji.
Najprościej mówiąc, misja firmy odzwierciedla jej główny cel, który będzie najbardziej korzystny dla konsumenta. Przykładem misji firmy może być "dostawa w dobę", "zawsze na czas" lub inne proste sformułowanie. Misja zawsze wywodzi się z wizji - to właśnie przedsiębiorstwa wizjonerskie, które nie chcą jedynie zyskać, ale przede wszystkim dać coś swoim klientom, odnoszą międzynarodowy sukces. To wizjonerzy, którzy swoje ambicje wprowadzają w życie i, oczywiście, dzięki temu czerpią wymierne korzyści.
Najważniejszą częścią stworzenia misji firmy jest więc sformułowanie przekazu, który trafi do klientów oraz będzie reprezentował coś więcej, niż jedynie pusty, nieefektywny slogan. Jej istotą jest stworzenie charakterystycznego hasła, które zapadnie w pamięć oraz sprawi, że konsumenci wybiorą akurat to przedsiębiorstwo - często w oparciu o możliwość ochrony środowiska, walki z dyskryminacją lub zwyczajnej korzyści dla samego siebie.