Jak stworzyć misję firmy?

Misja firmy to z pewnością jeden z najważniejszych elementów każdego przedsiębiorstwa. To ona warunkuje rozwój firmy, jest atrybutem, który pomaga w utożsamianiu się z marką przez konsumentów. Przedsiębiorstwa, które wypracowały odpowiednią misję działają efektywniej, wydajniej i po prostu lepiej – bez względu na to, w jakiej branży funkcjonuje firma, to właśnie misja sprawia, że jest ono wartościowe.
Gamma - Jak stworzyć misję firmy?
     
    Misja firmy to z pewnością jeden z najważniejszych elementów każdego przedsiębiorstwa. To ona warunkuje rozwój firmy, jest atrybutem, który pomaga w utożsamianiu się z marką przez konsumentów. Przedsiębiorstwa, które wypracowały odpowiednią misję działają efektywniej, wydajniej i po prostu lepiej - bez względu na to, w jakiej branży funkcjonuje firma, to właśnie misja sprawia, że jest ono wartościowe.

    Czym jest misja firmy? Jest to sformułowane przesłanie dotyczące działalności przedsiębiorstwa oraz jego głównego celu. Misja firmy musi być prosta, łatwa do zapamiętania i zrozumiała: zarówno dla pracowników, jak i całego grona konsumentów. Teoria jest prosta - zdecydowanie gorzej z praktyką, szczególnie w przypadku nowo otwartych przedsiębiorstw. Jak więc stworzyć misję firmy?

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jakie są najskuteczniejsze techniki motywacyjne? Jak zostać mentorem dla mniej doświadczonych współpracowników? Jak stres wpływa na podejmowanie decyzji? Jak obudzić zespół sprzedażowy? Zobacz co proponujemy: Zapraszamy.

    Wystarczy kilka kroków:

    • Zastanów się: jaki jest główny cel (poza oczywistym zarobkiem) przedsiębiorstwa?
    • Skonfrontuj swoje założenie z rzeczywistością: czy jest ono realne? Jeśli nie - zmodyfikuj tak, by było.
    • Ubierz w słowa: łatwy przekaz jest istotą tworzenia misji.

    Najprościej mówiąc, misja firmy odzwierciedla jej główny cel, który będzie najbardziej korzystny dla konsumenta. Przykładem misji firmy może być "dostawa w dobę", "zawsze na czas" lub inne proste sformułowanie. Misja zawsze wywodzi się z wizji - to właśnie przedsiębiorstwa wizjonerskie, które nie chcą jedynie zyskać, ale przede wszystkim dać coś swoim klientom, odnoszą międzynarodowy sukces. To wizjonerzy, którzy swoje ambicje wprowadzają w życie i, oczywiście, dzięki temu czerpią wymierne korzyści.

    Najważniejszą częścią stworzenia misji firmy jest więc sformułowanie przekazu, który trafi do klientów oraz będzie reprezentował coś więcej, niż jedynie pusty, nieefektywny slogan. Jej istotą jest stworzenie charakterystycznego hasła, które zapadnie w pamięć oraz sprawi, że konsumenci wybiorą akurat to przedsiębiorstwo - często w oparciu o możliwość ochrony środowiska, walki z dyskryminacją lub zwyczajnej korzyści dla samego siebie.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza