Jak się zachować na biznes lunch, by zyskać klienta?
Lunch biznes to ważne spotkanie biznesowe, a także doskonałe narzędzie sprzedażowe. Od tego jak przebiegnie całe spotkanie zależeć będzie czy podejmiemy współpracę z klientem. Dlatego warto odpowiednio przygotować się przed spotkaniem.

Jeśli nasze zachowanie będzie niepoprawne i nieodpowiednie możemy stracić zainteresowaną osobę naszym produktem. Na początek przypomnijmy sobie podstawowe zasady, maniery. Będzie to idealne miejsce na wykazanie etykiety biznesowej, a także kultury osobistej. Warto pamiętać, że takiego rodzaju posiłek spożywa się między 12-14 godziną.
Ważnym elementem jest wybranie odpowiedniej restauracji. Miejsce powinno być przyjemne, spokojne, gdzie można będzie spokojnie porozmawiać i negocjować. Nie zapominajmy o wyciszeniu telefonu, by żadna rozmowa, czy sms nie przerwał tematu, klimatu. Ważne jest także by nie wyciągać na wierzch i nie sprawdzać co chwilę godziny, ponieważ gość może poczuć się urażony i pomyśli, że jesteśmy znudzeni. Bądźmy uprzejmi, zapytajmy jaką kuchnię preferuje klient. Podczas zamówienia niech to on złoży pierwszy zamówienie.
Ważnym elementem jest by nie przechodzić do interesów zaraz po złożeniu zamówienia. Rozmowa powinna zacząć się na luźny temat, gdzie żadna osoba nie będzie czuła się zestresowana i napięta. Najlepiej dowiedzieć się wcześniej o zainteresowaniach i poglądach gościa. Pamiętajmy jednak by nie zadawać jakichkolwiek pytań podczas, gdy klient będzie miał pełne usta jedzenia. Do kluczowych kwestii najlepiej podejść podczas deseru, bądź przy ostatniej filiżance kawy. Klient najedzony jest bardziej podatny na nawiązanie stosunków handlowych.
Nie zapominajmy o uprzejmości także w sytuacji, gdy spotkanie nie poszło po naszej myśli. Zapłaćmy rachunek i w szacunku się przegnajmy. Nigdy nie wiadomo czy podczas kolejnego spotkania nie zostanie podjęta współpraca. Pamiętajmy także, że jeśli dojdzie do wymiany wizytówki to nie zostawiajmy jej na wierzchu, na stole. Powinniśmy ją dokładnie obejrzeć, przeczytać, kolejno schować do kieszeni marynarki.
Okazujemy wówczas szacunek i zainteresowanie klientem. Nie zapominajmy o odpowiednim ubiorze. Jeśli spotkanie odbywa się w siedzibie firmy, możemy skorzystać z ubioru biurowego. Natomiast, gdy wybieramy się do restauracji, wysokiej jakości lokalu, powinniśmy założyć elegancki garnitur.
Windykacja należności
Klient, który nie płaci zwykle ma wiele długów. Od doboru właściwych technik zależy komu zapłaci najpierw. Nauczymy Cię technik z najwyższej półki perswazyjnej – od…Inteligentny telemarketing
Dziś nie wygrywa ten kto dużo dzwoni, tylko ten kto dzwoni mądrze. Poznaj inteligentny telemarketing – zamiast akwizytora stań się challanger’em. Szkolenie telemarketing pozwala na…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej