Jak rozpoznawać stres u swoich pracowników?
Stres jedynie do pewnego stopnia jest zjawiskiem pożądanym, później zaś wpływa bardzo negatywnie na danego pracownika, jak w efekcie i na cały zespół - o tym wie każdy pracodawca.
Niemniej jednak nieraz trudno jest nam zauważyć początki złej atmosfery kreowanej przez stres. Kiedy już rozpoznajemy negatywne działanie stresu, okazuje się nieraz, ze cały projekt leży, a zespół jest wzajemnie skłócony. Słowem - jest za późno. Jak zatem na czas rozpoznawać stres u swoich pracowników?
Pierwsze oznaki stresu
Generalnie rzecz ujmując stres da się wyłapać na dość wczesnym etapie, niemniej jednak trzeba być bardzo czujnym. Pracownik pod wpływem stresu zmienia nieraz swoje decyzje, staje się mniej racjonalny, inaczej się zachowuje, rzadziej się śmieje, nie podejmuje już tak ochoczo ryzyka.
Ponadto można zauważyć pewne zmiany w wyglądzie - dana osoba mniej o siebie dba, może nosić bardziej krzykliwe stroje, widoczne jest zmęczenie na twarzy. Jednak to wszystko są bardzo subtelne sygnały.
Szkolenie stres w pracy
Wiadomo, że tutaj nie omówimy na szybko wszelkich oznak stresu. Niemniej jednak na odpowiednim szkoleniu takie tematy nie tylko zostaną dogłębnie przeanalizowane, lecz również zostaną przedstawione konkretne rozwiązania danego problemu.
Jako szefowie po takim szkoleniu będziemy wiedzieć, kiedy coś się zaczyna dziać, co należy zmienić w funkcjonowaniu firmy, aby temu zapobiegać, jak rozwiązać bieżący problem.
Szkolenia ze stresu dla pracodawcy
Warto jeszcze wybrać się na zarządzanie stresem szkolenie. Na nim dowiemy się, w jaki sposób możemy tworzyć w firmie atmosferę zdrowego stresu a jak eliminować jego nadmiar, który już nie będzie dobrze działał. Ponadto dowiemy się, jakie działania pomogą nam zapobiegać powstawaniu nadmiernego stresu - okazuje się, że np. dużą rolę ma tutaj odpowiedni dobór ludzi na stanowiska.
Dobrze jest także pamiętać, że jako szefowie także jesteśmy narażeni na całkiem spory stres. Dlatego też warto także zainwestować w radzenie sobie ze stresem szkolenie.