Jak rozmawiać z pracownikami, by nas słuchali?

Zarządzanie zespołem to nie lada wyzwanie. Nawet ci z nas, którzy posiadają wysokorozwinięte umiejętności przywódcze wiedzą, że bycie dobrym szefem wymaga wiele wysiłku i ciągłej pracy nad sobą i doskonalenia swoich umiejętności.

Gamma - Jak rozmawiać z pracownikami, by nas słuchali?


Jak rozmawiać z pracownikami, by nas słuchali?

Zarządzanie zespołem to nie lada wyzwanie. Nawet ci z nas, którzy posiadają wysokorozwinięte umiejętności przywódcze wiedzą, że bycie dobrym szefem wymaga wiele wysiłku i ciągłej pracy nad sobą i doskonalenia swoich umiejętności.

Wypracowanie sobie szacunku i odpowiedniego autorytetu wśród podwładnych nie jest łatwym zadaniem. Aby osiągnąć sukces w tej dziedzinie i stać się dobrym szefem należy rozmawiać z pracownikami w taki sposób, aby nas szanowali i wykonywali nasze polecenia.

Jak więc rozmawiać z pracownikami, aby nas słuchali? Wbrew pozorom to nie jest takie trudne. W pierwszej kolejności należy samemu nauczyć się słuchać. Kluczem do udanych i przynoszących zamierzony skutek rozmów z pracownikami jest wykształcenie w sobie umiejętności słuchania argumentów drugiej strony. Nawet będąc szefem nie mamy monopolu naprawdę i nie zawsze mamy rację. Słuchanie drugiej strony jest także oznaką szacunku.

Czasami jesteśmy w stanie nauczyć się tego samodzielnie, jednak dla większości przydatne może okazać się stosowne szkolenie. Hasła szkolenie komunikacja interpersonalna Warszawa lub zarządzanie stresem szkolenie mogą okazać się kluczowe.

Jeśli będziemy szanować swoich pracowników, ci odwdzięczą się nam lojalnością. Zyskamy wśród nich autorytet, a co za tym idzie posłuch. Rozmawiając z podwładnymi zawsze należy dać im możliwość przedstawienia ich punktu widzenia. Sytuacji z ich perspektywy może wyglądać inaczej, a my możemy nie być tego świadomi.

Jeśli wysłuchamy drugiego człowieka i wykażemy się empatią, wczuwając w jego położenie będziemy mogli zarządzać zasobami ludzkimi w odpowiedzialny i właściwy sposób. Nie czyniąc nikomu, nawet nieświadomej krzywdy.

Dzięki temu zyska także nasza firma. Lojalni pracownicy, utożsamiający się z marką i znający specyfikę organizacji to nieoceniony skarb. Odpowiedni sposób rozmowy i postawa wobec podwładnych wpłynie pozytywnie na atmosferę w pracy i osiągane efekty. Jeśli więc nie wykażemy się krótkowzrocznością możemy wiele zyskać.

Zarządzanie oparte na strachu przynosi krótkotrwałe efekty. I nie należy go stosować nie tylko dlatego, że jest wątpliwe moralne, etycznie i na gruncie prawny, ale także dlatego że zwyczajnie się nie opłaca. Dobrze zarządzany zespół zawsze da z siebie maksimum swoich możliwości.


ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza