Jak rozmawiać, by być zrozumianym?
Umiejętność skutecznego prowadzenia rozmów wpływa na całe nasze życie. Zdolności interpersonalne przydają się nie tylko na gruncie prywatnym, ale również w życiu zawodowym: wiedzą o tym szczególnie osoby, które prowadzą własne działalności gospodarcze.

Jak rozmawiać, by być zrozumianym?
Umiejętność skutecznego prowadzenia rozmów wpływa na całe nasze życie. Zdolności interpersonalne przydają się nie tylko na gruncie prywatnym, ale również w życiu zawodowym: wiedzą o tym szczególnie osoby, które prowadzą własne działalności gospodarcze.
W końcu mając własny biznes codziennie rozmawiamy z dostawcami, klientami, wspólnikami i pracownikami. Przedstawiamy 5 najważniejszych zasad prowadzenia skutecznych rozmów!
Empatia i wyrozumiałość
Celem rozmów jest wypracowanie kompromisu, który zadowoli obie strony – w końcu to właśnie ten kompromis jest osiągany podczas zatrudniania nowej osoby, zawierania umów z dostawcami czy sprzedaż produktu lub usługi klientowi. Podstawą jego wypracowania jest empatia, czyli umiejętność “postawienia się” na miejscu drugiej osoby, określenia jej chęci, motywów i możliwości. Wyrozumiałość dla drugiego człowieka, nie tylko w rozmowach na gruncie zawodowym, umożliwia osiągnięcie odpowiednich celów.
Jasność i przejrzystość
W trakcie rozmów biznesowych nie ma miejsca na niedomówienia i nieścisłości. Jeśli chcemy być zrozumiani – wysławiajmy się tak, by druga strona nie miała żadnych wątpliwości. Szczerość i jasność wypowiedzi umożliwia uniknięcie nieporozumień, które mogą mieć bardzo poważne i długotrwałe skutki.
Mowa niewerbalna
Wiele osób bagatelizuje mowę ciała. To duży błąd – to rodzaj mowy, która najwięcej zdradza i może znacznie bardziej oddziaływać na naszego rozmówcę niż wypowiadane słowa. Odpowiednia postawa ciała, kontakt wzrokowy i sam sposób wypowiedzi to elementy prowadzenia rozmów, o które powinniśmy zadbać w trakcie konwersacji z klientami, pracownikami i kontrahentami.
Przygotowanie i profesjonalizm
Dobre przygotowanie do rozmowy jest jednym z kluczowych elementów, które pomogą osiągnąć sukces i wypracować wymagany kompromis. Przede wszystkim powinniśmy wcześniej zaznajomić się z tematem rozmowy – choćby elementami prawa pracy w trakcie rozmowy z pracownikiem na temat zmiany umowy czy rozeznanie w rynku podczas negocjacji z nowym dostawcą.
Ciągła nauka – klucz do sukcesu
Każdy z nas chce być coraz lepszym rozmówcą – w końcu to gwarantuje nam osiąganie sukcesów na polu zawodowym. Szkolenie stres w pracy może wyeliminować lub w dużej mierze ograniczyć nasz lęk przed prowadzeniem poważnych rozmów biznesowych. Naszą komunikację interpersonalną szkolenie rozwinie, jeśli nastawione będzie na praktyczne ćwiczenia. W końcu to “praktyka czyni mistrza” – a to z pewnością najważniejsza zasada sztuki prowadzenia rozmów.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej