Jak motywować sprzedawców do efektywnej sprzedaży
Większość menadżerów bardzo często zadaje sobie pytanie w jaki sposób zmotywować swój zespół do działania i poprawiania wyników sprzedażowych. Swoich pracowników należy ciągle zachęcać do jak najefektywniejszej pracy.

Większość menadżerów bardzo często zadaje sobie pytanie w jaki sposób zmotywować swój zespół do działania i poprawiania wyników sprzedażowych. Swoich pracowników należy ciągle zachęcać do jak najefektywniejszej pracy. Dobry menadżer motywuje swoich ludzi nie za pomocą kar, ale za pomocą nagród. Zmotywowany i chętny do działania zespół pracuje lepiej, co bezpośrednio przyczynia się do zwiększenia zysków w firmie.
Współczesne firmy motywują swoich pracowników cyklicznie. Dobry menadżer zdaje sobie sprawę, że ludzie potrzebują ciągłego nakierunkowania na określony cel i motywowania do podejmowania działań. Znudzenie, zniechęcenie i jednostajność pracy w szybki sposób zmniejsza zyski w firmie. Z tego względu w wielu firmach organizowane są mini szkolenia oraz sesje coachingowe. Prowadzone są również różnego rodzaju rozmowy motywacyjne oraz rozmowy na temat aktualnych celów sprzedażowych firmy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma.
Sprawdź naszą ofertę szkoleń menadżerskich. Dowiedz się jak zarządzać pokoleniem Y, jak być autorytetem dla pracowników, jak delegować i motywować zespół, jak prawidłowo przekazywać swoje doświadczenie, jak zarządzać w oparciu o metodologię MBTI. Zobacz szkolenia: szkolenie zarządzanie zespołem, zarządzanie projektami szkolenie, zarządzanie projektami.
Istnieje kilka grup motywatorów, które działają pozytywnie na sprzedawców i handlowców. Pierwszą grupą jest motywowanie oparte na relacjach. Działania ukierunkowane na budowaniu więzi w grupie, określaniu wspólnych celów oraz możliwość pracy w przyjaznym i zgranym zespole to dla wielu osób jedna z głównych przyczyn zadowolenia z pracy. Równie ważne są relacje z przełożonym, które powinny być oparte na wzajemnej sympatii oraz poczuciu wspólnego działania na rzecz osiągania sukcesów w firmie. Kolejna grupa czynników wpływających na motywację jest związana ze statusem w grupie. Możliwość awansu, zdobycia pozycji lidera czy możliwość wyróżnienia na tle grupy zdecydowanie motywuje do działania. W wielu przypadkach dobrą motywacją jest sama zmiana nazwy stanowiska na bardziej prestiżowe i wyróżniające się. Trzecią grupą czynników motywujących są osiągnięcia. W tej grupie wyróżnić można osiągnięcia finansowe, ale również osiągnięcia na innych szczeblach. Poczucie odpowiedniej płacy i różnych innych osiągnięć na polu zawodowym zdecydowanie motywuje pracowników do działania i osiągania lepszych wyników sprzedażowych.
Sales Drive Management – jak podnosić sprzedaż w zespole sprzedaży
Skuteczne zarządzanie zespołem sprzedaży wymaga działań w dwóch perspektywach: „tu i teraz” – „dowozimy” sprzedaż na koniec miesiąca, kwartału, roku „przyszły plan sprzedaży” – jak…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej