Co warunkuje rozwój firmy i jej utrzymanie się na rynku? Oczywiście sprzedaż. To w końcu to, ile sprzedajemy jako firma jest wyznacznikiem naszego sukcesu. Nic też dziwnego, że każdy przedsiębiorca dąży różnymi sposobami do tego, aby sprzedawać jak najwięcej. Jednak większość osób koncentruje się tutaj na sposobach reklamy, aranżacji strony internetowej itd. To oczywiście bardzo ważne aspekty, o których w żadnym bądź razie nie możemy zapominać. Jednak czasem zdarza nam się zapomnieć, że prawdziwą siłę firmy tworzą pracownicy...
Pracownicy a sprzedaż
Warto zauważyć, że przecież to pracownik ma bezpośredni kontakt z klientem. To on sprzedaje dany produkt czy usługę, przedstawia mu ofertę firmy, wpływa znacząco na to, czy klient zdecyduje się coś kupić, czy może jednak nie. Warto zatem podkreślić, że chcąc rozwinąć sprzedaż w firmie, powinniśmy baczna uwagę zwrócić na jej pracowników. Zatem jak motywować pracowników do efektywnej sprzedaży?
Budowanie atmosfery
Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na dość prostą, a bardzo niedocenianą, sprawę, jaką jest budowanie atmosfery w firmie. Pomyślmy przez chwilę - kto chętniej będzie sprzedawał coś. Pracownik, który czuje się związany z firmą, lubi całkiem tą pracę czy też osoba, która zupełnie się z nią nie identyfikuje? Oczywiście ten, który lubi pracę w naszej firmie.
Dodatki finansowe
Warto także pomyśleć o jakiś premiach za wysokie wyniki sprzedaży. Pamiętajmy jednak, aby umiejętnie je rozdzielać tak, aby nie stworzyć atmosfery niezdrowej wrogości i rywalizacji.
Imprezy i wyjazdy firmowe
Ciekawą formą motywacji są także imprezy i wyjazdy firmowe. Dobrym pomysłem jest także zainwestowanie tutaj w jakąś aktywność, której pracownik rzeczywiście na co dzień sobie nie zorganizuje. Rzeczy takie jak paintball, warsztaty z survivalu czy też wyjście na ściankę wspinaczkową nie tylko stanowią świetną zabawę i sposób zrelaksowania się, lecz także od razu pokazują pracownikowi inne spojrzenie na wiele rzeczy oraz wykształcają w nim pewne umiejętności.