Jak delegować zadania
Delegowanie wszelkiego rodzaju zadań, uprawnień czy obowiązków pracownika wynikających z charakteru pracy na danym stanowisku to absolutnie jedna z podstawowych czynności jakie należą do przedstawicieli niemal każdej z organizacji.

Delegowanie wszelkiego rodzaju zadań, uprawnień czy obowiązków pracownika wynikających z charakteru pracy na danym stanowisku to absolutnie jedna z podstawowych czynności jakie należą do przedstawicieli niemal każdej z organizacji. Osoba dokonująca takich czynności zazwyczaj określana jest mianem menadżera ( niezależnie od charakteru organizacji, dla której pracuje). Dobry i inteligentny menadżer wie kiedy i komu ma powierzyć odpowiednie zadanie. Ma to szczególne znaczenie w sytuacjach takich jak:
– menadżer ma tyle pracy, że nie jest w stanie wszystkiego wykonać samodzielnie, tak aby każde zadanie wykonane zostało na maksymalnym poziomie efektywności
– menadżer nie może poświęcić odpowiedniej ilości czasu ( z różnych przyczyn) na realizację pewnych określonych zadań
– menadżer, który chce rozwijać możliwości i kompetencje swoich podwładnych daje im możliwość wykazania swoich umiejętności, poprzez przydzielanie odpowiednio trudnych zadań.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak rozpoznawać potrzeby pracowników i skutecznie ich motywować? Zapraszamy HR i liderów na szkolenia HR. Zobacz też: szkolenie zarządzanie ludźmi, szkolenia managerskie.Nie da się ukryć, że w niemal każdym przypadku kluczem do sukcesu w wykonywaniu powierzonych przez menadżera pracownikowi zadań jest obustronne zaufanie, które nie zawsze jest równoznaczne z brakiem kontroli pracownika. Wszystko jednak odbywa się w akceptowalnych, pełnych szacunku i zrozumienia warunkach. Chociaż w pewnych stopniu menadżer ma nadzór nad poczynaniami pracownika, to jednak ma on możliwość samodzielnego podejmowania decyzji, niekiedy bez konsultacji z podwładnym. Możliwość podejmowania własnych decyzji niesie również ze sobą konieczność poniesienia konsekwencji, na wypadek gdyby dana decyzja nie była trafna ( w wielu organizacjach taką konsekwencją jest np. obniżenie wartości premii).
Istnieje jeszcze zjawisko przez specjalistów określane pozornym delegowaniem zadań. W takim przypadku menadżer zleca wykonanie zadania pracownikowi oczekując jednak, że wykona je dokładnie zgodnie z jego założeniami. W takim przypadku pracownik nie ma szans na samodzielne podejmowanie decyzji, gdyż wykonuje tylko to, czego oczekuje od niego przełożony.
Wczoraj kolega, dziś przełożony
Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany. Zarządzanie…Moc autorytetu – najsolidniejszy fundament zarządzania
Modele przywództwa zakładają, że podstawową metodą wpływu lidera na zespół jest osobisty przykład. To, w jaki sposób jest postrzegany przez podwładnych wpływa na postawy pracownicze,…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej