Jak dbać o płynny przepływ informacji w firmie?
Informacje są w XXI wieku niemal walutą. Często są na wagę złota i decydują o sukcesie pojedynczych jednostek, jak i całych organizacji. Dlatego warto zadbać o płynny przepływ informacji w firmie. W jaki sposób to zrobić? Po pierwsze postawmy na dobrą komunikację interpersonalną.

Jak dbać o płynny przepływ informacji w firmie?
Informacje są w XXI wieku niemal walutą. Często są na wagę złota i decydują o sukcesie pojedynczych jednostek, jak i całych organizacji. Dlatego warto zadbać o płynny przepływ informacji w firmie. W jaki sposób to zrobić? Po pierwsze postawmy na dobrą komunikację interpersonalną.
Hasło szkolenie komunikacja interpersonalna Warszawa może okazać się tu pomocne. Otaczając się odpowiednimi ludźmi i wyznaczając na stanowiska kierownicze kompetentnych menadżerów zyskujemy pewność, że będą oni na bieżąco informować członków swojego zespołu o ważnych dla firmy wydarzeniach.
Z drugiej zaś strony zyskujemy również pewność, że profesjonalni i zaufani kierownicy nie będą mówić za dużo i przekazywać plotek. Nie chodzi tu nawet o celowe działanie, a raczej takie wywołane stresem, na przykład pod wpływem usłyszanych złych wieści. Dlatego warto rozważysz organizację wydarzenia pod nazwą “zarządzanie stresem szkolenie“.
Płynny przepływ informacji w firmie gwarantuje także wykorzystanie narzędzi komunikacji wewnętrznej, takich jak na przykład firmowy intranet. Jeśli budowanie całego intranetu w przypadku mniejszego przedsiębiorstwa wydaje się zbyt skomplikowane być może warto pomyśleć o wysyłce wewnętrznego newsletter dla pracowników firmy.
W ten sposób, zależnie od potrzeb i ustalonej częstotliwości cyklicznie będziemy informować naszych pracowników o ważnych dla firmy sprawach, jednocześnie zyskując kontrolę nad tym kiedy i o czym informujemy. Najprostszym narzędziem komunikacji w przypadku ważnych zdarzeń może być mailing do wszystkich pracowników firmy.
Rzadziej już dziś stosowanym ze względu na koszty, ale bardzo prestiżowym rozwiązaniem jest także wydawanie wewnętrznej, firmowej gazety. Taki magazyn stanowi doskonałe narzędzie do zaprezentowania różnych informacji, w taki sposób, w jaki zarząd firmy chce je przedstawiać.
W mniejszych przedsiębiorstwach ze względu na koszty wydawanie magazynu może okazać się nieosiągalne, ale w XXI wieku podobną funkcję może spełnić wysyłka wspomnianego już wcześniej newslettera. Możemy zdecydować się także na komunikację za pośrednictwem social mediów.
Założenie zamkniętej i kontrolowanej przez zaufaną osobę grupy pracowników na facebooku może stanowić kanał komunikacji i platformę wymiany zdań. Jednak warto pamiętać, że w tym przypadku nie wszyscy pracownicy muszą chcieć i móc do niej dołączyć. Mogą nie mieć kont w social mediach lub też niech chcieć korzystać ze swoich prywatnych kont w celach związanych z życiem zawodowym.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej