Jak dbać o prawidłowy przebieg rozmowy?
Odpowiedni przebieg rozmowy to kwestia szczególnie ważna jeśli chodzi o przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych. To na nich pracodawca dowiaduję się podstawowych kwestii związanych z jego przyszłym pracownikiem, może dowiedzieć się jakie ma zainteresowania, jakie są jego cechy, jakie ma podejście do pracy oraz co może stanowić o tym że zostanie on naszym pracownikiem.
Bardzo istotne jest przy tym abyśmy pilnowali kilku kwestii które sprawiają, że rozmowa kwalifikacyjna jest przeprowadzona w sposób odpowiedni i przynosi rezultaty w postaci zdobycia wszystkich informacji które interesują pracodawcę.
Podstawą jest dobre przygotowanie do rozmowy, pracodawca powinien dokładnie zapoznać się z CV kandydata, aby wiedzieć które punkty szczególnie go interesują i o który chciałby się dowiedzieć więcej. Dzięki temu uzyska więcej konkretnych informacji a co za tym idzie, będzie wiedział więcej o potencjalnym pracowniku.
Kolejna kwestia to utrzymanie uprzejmej atmosfery podczas spotkania. Osoba rekrutująca pracowników musi również cechować się kulturę osobistą i obiektywnym ocenianiem. Nie powinien on oceniać osób na podstawie tego co zawarło się w ich CV. Bądźmy uprzejmi ale nie za bardzo asertywni. Bardzo często bywa bowiem tak, że kandydat zbywa niewygodne pytania opowiadając na temat innych kwestii czy nie dokańczając myśli.
Komunikacja interpersonalna szkolenie porusza kwestie związane sprecyzowanie oczekiwań jakie ma pracodawca do kandydatów czy poruszania kwestii związanych z zadawaniem pytań problemowych. Mają one za zadanie zmusić kandydata do myślenia i zaproponowania swoich rozwiązań.
Szkolenie komunikacja interpersonalna, jest bardzo ważne dla wszystkich osób które zajmują się, lub planują zajmować się kwestiami związanymi z rekrutowaniem pracowników czy dbanie o wizerunek firmy. Wszystko to będzie gwarantować sukces firmy i jej pracowników.
Szkolenia z komunikacji Warszawa, powinny być jednak przeprowadzane w sposób profesjonalny i przez osoby do tego kompetentne. Na porządku dziennym są bowiem sytuacje w których nieuczciwe firmy próbują wykorzystać innych. oferując szkolenia okrojone i nieprofesjonalne, warto więc uważać by nie dać się oszukać.