Grywalizacja staje się coraz bardziej popularna w przedsiębiorstwach o różnym charakterze. Wykorzystywana jest przede wszystkim przez działy HR w celu rekrutacji i wdrażania pracowników, jednak jej formy często zostają wykorzystywane również jako podnoszenie zaangażowania w innych pionach organizacyjnych.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Wyjazdy integracyjne to świetna metoda zacieśnienia więzi w zespole (szkolenia team building). Często pozwalają na przyjemne spędzenie czasu i jednoczesne rozwiązanie konfliktów lub problemów, które dręczą zespół. Na wyjazd integracyjny warto spojrzeć jak na proces, który ukierunkowuje pracowników na wspólny cel, poprawia komunikację, przekształca przywództwo z nadzoru w przewodnictwo.
Poznaj nasze przykładowe zabawy integracyjne:
Coraz częściej grywalizacja jest również wykorzystywana przez działy sprzedażowe i marketingowe w celu szybszej i skuteczniejszej sprzedaży rożnych produktów.
Co to jest grywalizacja? Najprościej mówiąc jest to wykorzystanie różnych mechanizmów z gier (komputerowych, planszowych, towarzyskich) w celu odnoszenia konkretnych skutków. Grywalizacja nie jest więc typową rywalizacją pracowniczą czy konsumencką, a czymś na zasadzie zabawy i rozrywki, która dodatkowo przynosi odpowiednie skutki finansowe.
Grywalizacja może polegać na używaniu aplikacji do nauki (modularny test z zabawami i grami zamiast tradycyjnego, nudnego szkolenia) lub stworzeniu zestawu gier do oceny osobowości podczas grupowej rekrutacji pracowników.
Jest to również coraz bardziej popularny zabieg, który wykorzystywany jest wśród konsumentów, w celu ich włączeniu do różnych gier. Najczęściej wykorzystuje się zbieranie punktów (w postaci naklejek na specjalnych kartach), dzięki którym po uzbieraniu pewnej ich ilości, możemy je wymienić na różne produkty.
Na podobnej zasadzie funkcjonują różne "kolekcje" - choćby kart lub naklejek z piłkarzami w okresie różnych mistrzostw, które dodawane są do zakupów za określoną cenę. Pozwala to na włączenie klienta do zabawy oraz wpływanie na jego chęć robienia zakupów w tym jednym, konkretnym sklepie, w celu uzbierania całej kolekcji.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Firmowe imprezy integracyjne są idealną okazją na nawiązanie relacji między pracownikami. Impreza integracyjna,podczas której uczestnicy doświadczają atrakcyjnych w formie gier szkoleniowych, a następnie z pomocą trenera pozyskują wiedzę na temat zjawisk i procesów, które zaszły, może stać się solidnym fundamentem dalszych relacji służbowych.
Poznaj nasze rozwiązania zaprojektowane w duchu team building :
Grywalizacja z pewnością będzie coraz bardziej popularna. Już dziś wykorzystywanie mechanizmów psychologicznych, które determinują naszą chęć do uczestniczenia w grach i konkursach, jest na porządku dziennym. Być może rozwój techniki, coraz bardziej liberalne i prospołeczne podejście do zarządzania firmami i coraz większa konkurencja w odniesieniu do handlu sprawi, że z grywalizacją będziemy mieć do czynienia na każdym kroku.