Profesjonalna rozmowa telefoniczna. Fazy rozmowy telefonicznej. Skuteczne umawianie spotkań przez telefon. Zakończenie i podsumowanie
III Faza: Zakończenie rozmowy
- Zapowiedz następną rozmowę telefoniczną − nawet jeśli widzisz, że nic dzisiaj z tej rozmowy nie wyjdzie, pomimo wszystko nie rezygnuj. Zanim dojdzie do ostatecznego „nie” klienta, poproś go, żeby się jeszcze raz zastanowił.
- Przechodź do finału, jeśli sytuacja dojrzeje − zorientuj się poprzez zadawanie pytań, jak możesz wpłynąć na decyzję klienta.
- Umów termin rozmowy telefonicznej − ze szczególnie zasadniczymi oraz ważnymi klientami spróbuj umówić się na ściśle określony termin rozmowy telefonicznej.
- Podziękuj za rozmowę. To jest ważny wstęp do następnej rozmowy z tym właśnie klientem.
IV Faza: Podsumowanie rozmowy. Notatka z rozmowy telefonicznej.- Natychmiast zanotuj, co dała ci ta rozmowa − zastanów się, co z tego możesz wykorzystać przy następnym kontakcie z danym klientem. Przed kolejną rozmową będziesz mógł sprawdzić swoje notatki z poprzedniej rozmowy z tym klientem i odświeżyć sobie informacje o nim.