Ewaluacja szkolenia
Czym jest Ewaluacja? Najprościej odpowiedzieć na to pytanie przy użyciu słów ocena pracowników. Nie odnosi się to tylko do ogólnej oceny zdolności i funkcjonalności pracowników, lecz do stopnia nabytej przez nich wiedzy, podczas przechodzenia szkoleń (najczęściej finansowanych przez przedsiębiorstwo). Zazwyczaj ewaluacją szkoleń w dużych przedsiębiorstwach zajmują się działy HR, zaś w małych firmach odpowiada za to bardzo często sam właściciel.
Czym jest Ewaluacja?
Najprościej odpowiedzieć na to pytanie przy użyciu słów ocena pracowników. Nie odnosi się to tylko do ogólnej oceny zdolności i funkcjonalności pracowników, lecz do stopnia nabytej przez nich wiedzy, podczas przechodzenia szkoleń (najczęściej finansowanych przez przedsiębiorstwo). Zazwyczaj ewaluacją szkoleń w dużych przedsiębiorstwach zajmują się działy HR, zaś w małych firmach odpowiada za to bardzo często sam właściciel.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak delegować i motywować zespół? Jak skutecznie zarządzać projektami? Jak zostać sprawnym liderem w firmie? Jak budować zaangażowanie w zespole? Sprawdź nasze szkolenia menadżerskie np: szkolenie zarządzanie zespołem, szkolenie project manager. Sprawdź je.
Może też tak się zdarzyć, że zostanie utworzona specjalna komórka, której pracownicy będą właśnie sprawdzać wiedzę pracowników. Sama ewaluacja składa się z kilku etapów do których można zaliczyć m. in. badanie reakcji osób, które brały udział w szkoleniu, następnie przeprowadzenie odpowiednich testów wiedzy, później obserwacji, czy pracownicy wykorzystują zdobyte zdolności i wiedzę, po to by na samym końcu wystawić ocenę wzrostu efektywności.
Jest to bardzo ważne dla przedsiębiorstwa, gdyż założeniem wszystkich szkoleń jest zwiększenie wiedzy pracowników, a przez to ich wydajności, co przekłada się na większą efektywność firmy, jak i większe zarobki.
Oczywiście w samej teorii powinny wystarczyć szkolenia, jednakże ważny jest pomiar wzrostu efektywności pracy. Ocena stopnia nabytych umiejętności przez pracowników, nie może wyglądać jak w szkole (np. test) gdyż jest to nie miarodajne. Powinna więc ona trwać przez pewien czas, który pozwoli na obserwacje pracowników w różnych sytuacjach, które sprowadzają się do m. in. poprawy obsługi klienta, wzrostu świadczonych usług, czy też w ostatecznym rozrachunku poprawy wyniku finansowego.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W trakcie szkolenia czy spotkania online wykorzystywane są przez nas narzędzia dzięki, które sprawiają że spotkanie staje się naprawdę interaktywne. Zobacz co oferujemy: Zapoznaj się z listą szkolenia sprzedażowePojawia się więc pytanie, kiedy należy przeprowadzić taka ewaluację szkoleń? Tak naprawdę każdy z etapów ewaluacji powinien być realizowany w innym czasie. Stąd ocena reakcji pracowników na szkolenie, powinna być przeprowadzana zaraz po zakończeniu szkolenia.
Zaś obserwacja pracowników, może już przebiegać na równi z testami wiedzy. Ponadto osoby odpowiedzialne za ewaluację mogą, a wręcz powinny sprawdzać nabytą wiedzę przez pracowników w różnych odstępach czasu.
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej