Employer branding to w tłumaczeni na język polski budowanie marki pracodawcy. Na Employer Branding składa się cały szereg różnorodnych działań firmy, które w założeniu mają zbudować pozytywny wizerunek danej firmy, jako najlepszego możliwego pracodawcy, dla którego pracować chciałby każdy. Wszystkie działania jakie związane są z Employer Branding można podzielić na dwa typy:
- Employer Branding Zewnętrzny, którego działania kierowane są niemal wyłącznie do przyszłych pracowników. Wszystkie działania mają jeden wspólny cel - stworzenie pozytywnego wizerunku firmy mówiącego o tym, że jest to jeden z najlepszych obecnie funkcjonujących na rynku pracodawców. Jeśli chodzi o konkretne przykłady takich działań to z pewnością jest to aktywny udział w targach pracy, aktywne działania promujące firmę w mediach społecznościowych ( które uznane są za jedną z reklamowych potęg naszych czasów), dobrze na wizerunek przedsiębiorstwa wpływa także promocja firmy w serwisach zajmujących się umieszczaniem ogłoszeń dotyczących staży czy ofert stałej pracy.
- Employer Branding Wewnętrzny stanowi ciąg działań skierowanych przede wszystkim do pracowników jacy aktualnie zatrudnieni są w danym przedsiębiorstwie. Wszystkie działania skupiają się przede wszystkim na stworzeniu niezwykle przyjaznej atmosfery w pracy oraz odczucia posiadanych wielkich możliwości rozwojowych. Jakie możemy wymienić konkretnie działania odnoszące się do wewnętrznego Employer Branding? Tu chodzi przede wszystkim o inwestycję w kapitał ludzki czyli regularne szkolenia, wyjazdy integracyjne czy uznaniowe premie.
Tak naprawdę Employer Branding jest jeszcze dość młodym systemem, dlatego też niewiele firm stosuje go w swojej praktyce. Być może wynika to z problemów wynikających z niewielkiej ilości szkoleń, które potencjalnych pracodawców będą przygotowywały do kierowania się zasadami Employee Branding w swoim przedsiębiorstwie. Także dostępna na ten temat literatura niestety jest póki co dość uboga, znaleźć możemy raptem kilka pozycji dość ogólnie opisujących Employer Branding.