Skuteczna komunikacja w życiu zawodowym
Skuteczna komunikacja w życiu zawodowym powinna stanowić ważny aspekt dla każdego. Niejako z automatu przyjmuje się założenie, że specjalistami od komunikacji powinny być wyłącznie osoby zajmujące się sprzedażą bezpośrednią, telefoniczną czy mającą na co dzień kontakt z klientem.

Skuteczna komunikacja w życiu zawodowym powinna stanowić ważny aspekt dla każdego. Niejako z automatu przyjmuje się założenie, że specjalistami od komunikacji powinny być wyłącznie osoby zajmujące się sprzedażą bezpośrednią, telefoniczną czy mającą na co dzień kontakt z klientem. Nic bardziej mylnego – właściwa komunikacja czy to w grupie pracowników czy też na linii podwładny – szef jest niezmiernie istotnym aspektem działalności każdego przedsiębiorstwa.
Szumy komunikacyjne – na co zwrócić uwagę
Problemy z komunikacją najczęściej nie wynikają ze złej woli jednej czy drugiej strony, ale z braku wiedzy, umiejętności komunikacyjnych czy też powodowane są przez tak zwane szumy. Żeby wypowiadany komunikat został dobrze odebrany, to przede wszystkim musi cechować go prostota i przejrzystość. Przykładem mogą być chociażby polecenia służbowe. Należy je przekazywać bezpośrednio temu podwładnemu, który ma wykonać zadanie. Komunikat musi być precyzyjny i przekazany w odpowiednich warunkach – nie może na przykład zostać przerwany przez rozmowę telefoniczną. Równie ważna jest komunikacja pomiędzy pracownikami – jasny podział zadań, wzajemne zaufanie oraz bieżące rozwiązywanie konfliktów przyczyniają się do efektywnej współpracy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Podstawą efektywnej pracy zespołu jest skuteczna komunikacja. Poznaj zasady i narzędzia ułatwiające komunikację. Odważniej i efektywniej buduj relacje biznesowe. Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach: komunikacja w biznesie szkolenie, szkolenie z asertywności, szkolenie - motywacja.Efektywna komunikacja szkolenie
Chcąc się komunikować w sposób efektywny, czyli taki który przynosić będzie oczekiwane rezultaty należy posiąść podstawową wiedzę teoretyczną na ten temat. Można studiować dostępną na rynku literaturę, jednak dużo lepszym rozwiązaniem będzie wybór odpowiedniego szkolenia. Co można oczekiwać po kursie z efektywnej komunikacji? Przede wszystkim uczestnik dowie się, jak skutecznie budować mosty komunikacyjne pozytywnie wpływające na jakość współpracy, a także jak radzić sobie z własnymi negatywnymi emocjami w taki sposób, aby nie rzutowały one na relacje zawodowe. Ponadto, dzięki warsztatowej metodzie pracy można pogłębić swoje umiejętności interpersonalne, rozwinąć zdolności komunikacyjne i opanować stres wynikający z kontaktów społecznych. Szkolenia przeprowadzane są w niewielkich grupach, dzięki czemu kameralna atmosfera pozytywnie wpływa na przebieg szkolenia.
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej