Co jest podstawą sukcesu każdej firmy? Oczywiście można tu wymieniać naprawdę wiele spraw - dobry pomysł, fundusze na otwarcie firmy, szczęście, sponsorzy, odpowiednia reklama. To wszystko jest niewątpliwie ważne. Jeśli jednak w firmie nie będzie sprawnej i efektywnej komunikacji interpersonalnej to wszystkie nasze wysiłki, aby osiągnąć sukces spełzną na niczym...
Efektywna komunikacja interpersonalna kluczem do sukcesu
Jaką rolę w ogóle pełni taka komunikacja? Czym jest? Otóż pojęcie komunikacja interpersonalna odnosi się do komunikacji pomiędzy członkami zespołu oraz menedżerem a nimi. Dlaczego jest tak istotna? Dzięki niej każdy wie dokładnie, co ma robić, jakie są jego zadania, nikt nie żywi do nikogo urazy i pretensji. Lecz.. zapewne wiele osób pomyśli teraz, że przecież każdy z nas dawno temu canauczył się rozmawiać. Z jednej strony tak, jednak z drugiej - niekoniecznie nasza rozmowa jest efektywna. Warto zilustrować to prostym przykładem. Wyobraźmy sobie, że dajmy prosty komunikat "proszę zamknij okno", a na przeciwko nas siedzą cztery zupełnie inne osoby. Jedna zrozumie komunikat dosłownie i po prostu zamknie okno, inna pomyśli, że na pewno jesteśmy przeziębieni, jeszcze inna, że poprosiliśmy ją, bo coś na pewno do niej mamy, a inna stwierdzi, że działamy jej na złość nie pytając wcześniej o zdanie innych. W efekcie z głupiej uwagi zrodzą się konflikty...
Szkolenia z komunikacji interpersonalnej
Dlatego też naprawdę warto zainwestować w szkolenia z komunikacji interpersonalnej. Dowiemy się na nich przede wszystkim tego, w jaki sposób odbierają informacje różni ludzie, jak ich łączyć w zespoły, w jaki sposób należy ich o coś poprosić, aby rzeczywiście wykonali oni swoje zadanie efektownie. Wbrew pozorom naprawdę nie są to takie łatwe sprawy, a mogą przynieść wyjątkowo dobre efekty. Dobrze jest także pomyśleć nad takimi szkoleniami dla pracowników - dzięki temu będą oni łatwiej rozumieli swoje potrzeby, swoje odmienności i wiele problemów będą potrafili rozwiązywać efektownie między sobą.