Design Thinking stanowi jedną z najbardziej popularnych i co najważniejsze niezwykle skutecznych metod, polegających na twórczym rozwiązywaniu wszystkich zaistniałych problemów. Po raz pierwszy metoda ta pojawiła się na początku lat 60 ubiegłego wieku, nigdzie indziej jak w Stanach Zjednoczonych. Amerykanie wymyślili i szczegółowo opracowali metodę Design Thinking po to, by dostarczać firmie rozwiązań jak najbardziej twórczych i innowacyjnych, które będą mogły być wykorzystywane niemal przy każdej specyfikacji każdego stanowiska pracy. Dla wielu metody wykorzystywane przy Design Thinking mogą być dość dziwne i nie spotykane nigdzie, ale z pewnością są niezwykle skuteczne, wymagając jednak od pracowników nie małej twórczości i kreatywności. Główną podstawą Design Thinking jest myślenie projektowe. Ta metoda ma wielu zwolenników, między innymi dzięki temu, że jest niezwykle uniwersalna. Równie dobrze sprawdzi się w przypadku początkującego przedsiębiorcy, jak i w wielkiej działającej na międzynarodową skalę korporacji. Jedną z dywiz Design Thinking jest ''robić, nie mówić ''. Wywnioskować z tego zatem można, że każdy szczegół projektu opracowywany jest w kilku etapach. Najczęściej są to dwa etapy:
- konkretny proces podzielony na kilka innych etapów
- odpowiednie nastawienie i myślenie projektowe.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Firma Gamma sp. j. zaprasza na
szkolenie z Design Thinking. Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, gdzie uczestnicy zostaną przeprowadzeni przez cykl Design Thinking. Dzięki temu, mogą oni od razu przećwiczyć idee Design Thinking, co pozwala na szybsze wdrożenie tej metodyki w praktykę zawodową. Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników działu HR. Zobacz również:
szkolenie zarządzanie projektami,
szkolenia dla menedżerów.
Głównym celem Design Thinking jest zawsze kreacja i wdrażanie w życie zawodowe możliwie jak najbardziej innowacyjnych rozwiązań. Im większa kreatywność i bogata wyobraźnia, tym lepiej. Jak już zostało wcześniej wspomniane, Design Thinking jest metodą niezwykle praktyczną i uniwersalną. Nadaje się do korzystania zarówno w przypadku wprowadzania nowego produktu czy usługi na rynek czy szukania nowych rozwiązań dla produktów, którym grozi zejście z rynku itp. Jak pokazuje doświadczenie wielu firm, zarówno tych małych, lokalnych jak i tych działających na międzynarodowym rynku, Design Thinking nie jedne formie pomógł znaleźć innowacyjne rozwiązanie nawet z pozoru najtrudniejszej, wydawać by się mogło bez wyjścia sytuacji.