Czym tak naprawdę jest zarządzanie projektami?
Dzisiaj dość wiele się mówi na temat zarządzania projektami, porusza się zagadnienia kierowników projektu.. Zasadniczo jednak często wiele osób niespecjalnie wie tak w zasadzie, czym w zasadzie jest to zarządzanie projektami i tak naprawdę na czym polega..
Kwestii jest tu naprawdę wiele, a omówią je dokładniej takie kursy jak szkolenia dla kierowników czy też szkolenia menedżerskie Wrocław. Warto trochę o tym opowiedzieć.
Czym jest projekt?
Na samym wstępie warto w zasadzie określić, czym może być taki projekt i o co tutaj chodzi z tymi projektami? Otóż dzisiaj firmy zupełnie inaczej funkcjonują niż kiedyś. Nawet jeśli nie wprowadzają one zasad zwinnego zarządzania, to i tak muszą jakoś dostosować się do warunków rynkowych, które stawiają na specjalistów oraz na bardzo zmienne warunki.
Dlaczego ma nas obchodzić, że dzisiaj rynek złożony jest ze specjalistów? Cóż - no właśnie każdą pracę trzeba jakoś podzielić. Przykładowo dawniej jak budowano dom, to w zasadzie był potrzebny jeden architekt i kilku budowniczych.
Dzisiaj zaś potrzebny jest architekt, konstruktor, kierownik budowy, robotnicy - w tym osobna ekipa od budowania, osobna od wykonania mebli i jeszcze inna zajmująca się generalnie wprowadzeniem porządku.
Co więcej - konieczne było podzielenie pracy na pewne etapy, ponieważ dzisiaj naprawdę dość szybko zmieniają się różnego rodzaju trendy i w efekcie nieraz mamy do czynienia z tym, że to co było aktualne na początku, potem niestety niespecjalnie się sprawdza.
I tak powstały projekty. Najczęściej projektem nazywane są pewne zadania, które po połączeniu z innymi dają obraz firmy. To znaczy, że projektem może być zarówno stworzenie loga, jak i sadzenie kapusty albo uszycie kostiumów. Takie rzeczy jednak są dokładniej wyjaśnione podczas project management szkolenia.
Czym jest zatem zarządzanie projektami?
Otóż generalnie znajduje się tu wiele czynności. Będzie to : budowanie odpowiednich zespołów, odpowiedni podział zadań, monitoring, zachowanie właściwej komunikacji, zarządzanie jakością, rozmowy z kontrahentami, motywowanie zespołu, nadzór poszczególnych czynności, kontakt z klientem, kompatybilność z pracą innych zespołów...