Pracujecie bardzo ciężko nad lukratywnym kontraktem. Może przydarzyć się taka sytuacja, że klient wybierze wykonawcę projektu dopiero po zapoznaniu się z konkretną propozycją rozwiązań, ponadto może być konieczność wystąpienia przed większym gronem osób i to one podejmą ostateczną decyzję na przykład w drodze głosowania.
A to z kolei wymaga, by przekonać nie tylko jedną osobę, ale przemówić do większej rzeszy ludzi, w dodatku zrobić to w sposób przekonywający.
Nie każda osoba, która ma dobrą wiedzę merytoryczną posiada odpowiednie umiejętności, czy predyspozycje. I choćby była nie wiadomo jakim specjalistą w danej dziedzinie, czy znała prezentowany temat od podszewki i nawet obudzona w środku nocy byłaby w stanie odpowiedzieć nawet na najbardziej skomplikowane pytania, może zwyczajnie nie sprzedać wykonanego projektu.
Z tego też powodu warto, by osoby, które mają zaprezentować wyniki pracy, zwłaszcza jeżeli od tego jednego wystąpienia zależy, czy projekt zostanie przyjęty, przeszły odpowiednie szkolenie. Wystąpienie publiczne nie jest bowiem łatwą sprawą.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź umiejętności i narzędzia potrzebne do efektywnego zarządzania zespołem.Zobacz szkolenia:
Nie wystarczy znać tylko samego projektu, trzeba jeszcze umieć o nim opowiedzieć. Jedną z takich elementarnych umiejętności jest przykuwanie uwagi słuchających. Szkolenia więc mają na celu nauczyć wyciągać z masy informacji te, które są najistotniejsze, uczą też w jaki sposób specjalistyczny język zamienić na zrozumiały dla laików, nie zatracając nic z profesjonalizmy i istoty projektu.
Na szkoleniach takich pokazuje się także jak tworzyć prezentacje w programach komputerowych tak, by wspierała ona to, co mówi osoba prezentująca, nie zaś była powtórzeniem tych słów lub przeładowana treściami.
Oczywiście oprócz tego co jest prezentowane ocenie podlega też osoba prezentująca – to jak jest ubrana, czy jest pewna siebie, czy się zacina co drugie słowo, czy wierzy w sukces projektu, czy nie potrafi o tym przekonać. Wszystkie te elementy, a więc prezentowane treści, wspierające je wizualizacje zachowanie i wygląd osoby prezentującej muszą iść ze sobą w parze.
Największe szanse na powodzenie ma ta firma, która we wszystkich tych aspektach okaże się najlepsza.