Zarządzanie czyli zespól cech dążących do uzyskania najlepszych (pod kątem wyników) opcji rozwoju firmy. Sprowadza się ono na szereg czynników, wśród których możemy wyróżnić m. in. zarządzanie magazynem, czy też zarządzanie poszczególnymi zespołami, które pracują dla dobra firmy jak np. zespół sprzedażowy.
Za poszczególne aspekty kontroli, jak i sprawowania zarządzania nad daną grupą ludzi odpowiadają menadżerowie. To oni w głównej mierze są przyczyną sukcesu, jak i porażki danego zespołu, gdyż brak odpowiednich umiejętności może być bardzo kłopotliwy.
Stąd też na rynku polskim powstał szereg kursów i szkoleń odpowiedzialnych za przygotowanie nas do zarządzania właśnie różnego rodzaju zespołami. W przypadku zespołu sprzedażowego, który jest kluczowy, dla firmy z punktu pozyskiwania klientów, jak i prowadzenia sprzedaży produktów, czyli generowania zysków, szkolenie jest bardzo szczegółowe i dogłębne.
Z reguły obejmuje ono w pierwszej kolejności wyjaśnienie znaczenia roli szefa/menadżera na danym stanowisku, jak i określenie podstawowych zasad jakie go obowiązują. Ponadto na wielu szkoleniach określane są podstawowe kryteria, które w znacznym stopniu przyczyniają się do uzyskania sukcesu przez przedsiębiorstwo. Oprócz tego takie szkolenia skupiają się na planowaniu sprzedaży, gdyż to ona jest kluczowym czynnikiem warunkującym przepływ finansów. Skupia się ono na pojęciu lejka sprzedaży i jego parametrach, a także na podstawowych elementach strategicznych w odpowiednim zarządzaniu sprzedażą.
Ostatnie kryterium szkoleń dotyczy nauki samego zarządzania, a dokładnie rozporządzania pracą poszczególnych handlowców. Umiejętne pokierowanie tymi osobami, jak i pomoc jaką możemy im udzielić, jest kluczowa dla poprawnego działania przedsiębiorstwa. Nie można także zapominać o relacjach jakie rozwijają się między pracownikami. Odpowiedni charakter jakie będą one miały, jak i zdrowy rozsądek mogą przynieść znaczne korzyści zarówno dla samych pracowników, jak i osób nimi zarządzającymi.