Niemal wszystkie przedsiębiorstwa opierają swoją działalność na sprzedaży produktów lub usług. W sprzedaży tej istotnych jest bardzo wiele elementów, zwłaszcza, kiedy sprzedaż ma być naprawdę efektywna i skuteczna. Jednym z podstawowych elementów są konsumenci lub inne przedsiębiorstwa, potencjalnie zainteresowane zakupem towarów lub usług. W biznesie nazywa się ich leadami sprzedażowymi.
Leady sprzedażowe muszą więc być tym, na czym nam najbardziej zależy i co chcemy pozyskać. Pozyskiwanie potencjalnych konsumentów jest niezwykle ważne, bowiem przy zastosowaniu odpowiednich technik sprzedaży można osiągnąć bardzo zadowalające wyniki. Przedsiębiorstwo, które nastawione jest na sprzedaż swoich produktów lub usług zmuszone jest poniekąd do pozyskiwania konsumentów, bowiem właśnie na nich opiera swoje działanie i rozwój.
Leady sprzedażowe upowszechniły się przede wszystkim w internecie. Każda osoba, która weszła na stronę internetową jakiejś firmy i pozostawiła tam swoje dane kontaktowe, staje się właśnie leadem, czyli potencjalnie zainteresowanym konsumentem, któremu firma może przedstawić swoją ofertę. Właśnie z tego powodu specjaliści od marketingu starają się skierować potencjalnych klientów na docelowe strony internetowe firm. Stosują do tego zazwyczaj konkretne metody, jak choćby reklamy internetowe, promocję w mediach społecznościowych, czy wysyłanie wiadomości e-mail.
Od pewnego czasu bardzo popularną metodą stało się angażowanie do pozyskiwania leadów sprzedażowych właścicieli stron internetowych, serwisów czy blogów. Poprzez sieć afiliacyjną, osoby takie mogą otrzymać jakieś profity w zamian za pozyskanie potencjalnego klienta. Efektywność takich działań jest bardzo wysoka, dlatego też stosowana jest coraz częściej i coraz chętniej zarówno przez niewielkie firmy, jak i przez duże przedsiębiorstwa.
Działania nakierowane na pozyskiwanie leadów stanowią konkretną strategię marketingową, która musi być dobrze przemyślana, aby wykorzystać jej możliwości w najwyższym stopniu.