Umiejętności miękkie i twarde przydatne w pracy biurowej
Praca biurowa to dzisiaj praktycznie droga kariery dla każdego z nas. W końcu dzisiaj coraz więcej osób znajduje posadę właśnie w biurze - jest to relatywnie rzecz ujmując naprawdę całkiem wygodne. Niemniej jednak są pewne umiejętności miękkie i twarde, które pomogą nam w zdobyciu takiej dobrej posady. O czym tu przede wszystkim mowa?
Umiejętności miękkie i praca z ludźmi
Na początek warto zacząć od szeroko rozumianych umiejętności miękkich. Na czym one polegają? Przede wszystkim są to wszelkie szeroko rozumiane umiejętności interpersonalne, pomagające nam w zaadaptowaniu się do nowych warunków pracy i do obcowania z zespołem pracowników.
Można zatem wymienić tu chociażby umiejętność negocjacji, łagodzenia konfliktów itp. Co więcej ważne jest jeszcze tutaj zdobycie pewnych umiejętności uniwersalnych, wśród których prym wiedzie chociażby kreatywność asertywność, radzenie sobie z presją czasu czy stresu. Generalnie rzecz ujmując umiejętności miękkie odnoszą się raczej do wartości niemierzalnych, na swój sposób mylone są z charakterem danej osoby i jej osobowością.
Umiejętności twarde a praca biurowa
Same umiejętności miękkie znacząco pomogą nam podczas rozmowy kwalifikacyjnej oraz podczas późniejszej pracy w biurze. Niemniej jednak obok nich należy mieć także pewne umiejętności twarde. Czym one są? Takie umiejętności z pewnością jak najbardziej należą nawet do bardzo mierzalnych.
Jest to np. wiedza zdobyta na kursach, znajomość danego języka itp. Szczególnie zaś istotna jest tutaj dobra znajomość programu Excel - to praktycznie podstawa w każdej pracy biurowej. Co jest szczególnie istotne, to należy podkreślić fakt, że wiedza szkolna czy zdobyta na studiach odnośnie programu Excel zupełnie nie wystarczy nam do jego istotnego opanowania.
Tutaj konieczne jest jednak szkolenie Excel w HR - będzie ono na pewno najlepsze. Poruszone zostaną na nim takie zagadnienia jak chociażby szkolenie tabele przestawne czy też szkolenie power query - to kursy z dwóch umiejętności Excela, o których zazwyczaj mało wiemy.