Pomagać a nie szkodzić
Pomagać, nie szkodzić. To podstawowa zasada w sektorze medycznym. Nie inaczej powinno być w przypadku wyrobów medycznych: leków, ale także suplementów diety czy specjalistycznych kosmetyków.
Wyroby medyczne to preparaty, które powinny zasługiwać na pełne zaufanie konsumentów. Niestety od czasu do czasu w przestrzeni publicznej pojawiają się informacje o szkodliwych suplementach diety, szczególnie tych stosowanych w celach zgubienia zbędnych kilogramów i mających za zadanie wspomaganie walki o szczupłą sylwetkę.
Ciężar odpowiedzialności spoczywa tu na producentach wyrobów medycznych i podmiotach odpowiedzialnych za ich dystrybucję. Aby zapobiec tego typu sytuacjom i zadbać jako producent o poczucie bezpieczeństwa konsumentów oraz o odpowiedni wizerunek swojej firmy powinniśmy dokładać wszelkich starań, aby produkty kosmetyczne i wyroby medyczne za, które jesteśmy odpowiedzialni spełniały najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa.
Jak tego dokonać?
Po pierwsze należy zadbać o zgodność wyrobów medycznych z międzynarodowymi normami bezpieczeństwa. Jedna z takich norm jest ISO 13485. Spełnianie zawartych w niej wymagać względem wyrobów o charakterze medycznym jest warunkiem podstawowym, aby uznać dany produkt za bezpieczny i odpowiednio przygotowany do tego, aby mógł trafić na rynek, a w efekcie do apteczek konsumentów.
Znajomość norm bezpieczeństwa powinna stanowić podstawę dla wszystkich pracowników, biorących udział w procesie produkcji medykamentów. Dlatego warto zadbać szkolenia iso 13485. Szkolenia, nie tylko te dotyczące wymienionej normy stanowią drugi filar zapewnienia bezpieczeństwa wyrobów medycznych.
Hasła takie jak: szkolenia laboratorium oraz szkolenia kosmetyczne warszawa powinny na stałe zagościć w planach kursów, obowiązkowych do odbycia przez pracowników. Po trzecie pamiętajmy o informowaniu klientów w prosty i klarowny sposób (oprócz wymaganych w przypadku niektórych produktów ulotek, warto zadbać także o widoczne oznaczenia na opakowaniu) o przeznaczeniu preparatów i właściwym sposobie ich używania.
Dzięki temu unikniemy problemów z niebezpieczeństwem wyrządzenia sobie szkody ich niewłaściwym użyciem przez klientów.