Kiedy warto zwrócić się do instytucji broniących praw konsumenta?

W pewnych sytuacjach niezadowolenie z usług lub produktów, otrzymanych zwłaszcza w krótkim terminie po zakupie, może zakończyć się potrzebą dochodzenia swoich praw konsumenckich. Pierwszym krokiem, który powinien zostać poczyniony w celu egzekwowania swoich praw, jest oczywiście złożenie reklamacji.

Gamma - Kiedy warto zwrócić się do instytucji broniących praw konsumenta?


Kiedy warto zwrócić się do instytucji broniących praw konsumenta?

W pewnych sytuacjach niezadowolenie z usług lub produktów, otrzymanych zwłaszcza w krótkim terminie po zakupie, może zakończyć się potrzebą dochodzenia swoich praw konsumenckich. Pierwszym krokiem, który powinien zostać poczyniony w celu egzekwowania swoich praw, jest oczywiście złożenie reklamacji.

Sprzedawca usługi lub towaru/produktu ma 14 dni kalendarzowych na odpowiedź, w przeciwnym przypadku automatycznie przyjmuje się akceptację reklamacji. Czasami jednak, pomimo słuszności ze strony klienta w sprawie dochodzenia swoich praw, nie są one respektowane.

W takiej sytuacji warto zwrócić sie do odpowiedniej instytucji, która broni praw konsumenckich. Postępowanie sprzeczne z przyjętymi prawami konsumenckimi może zakończyć się grzywną dla firmy, nierzadko w dużej kwocie.

Prawa konsumenta szkolenie wyjawia wszystkie tajemnice związane z prawami konsumenckimi i informuje, gdzie można się udać w przypadku, w którym samemu ciężko jest dojść własnych praw, ponieważ sprzedawca za wszelką cenę unika odpowiedzialności.

Szkolenie prawo energetyczne w połączeniu ze szkoleniem z praw konsumenta pozwala nie tylko dowiedzieć się osobie startującej w branży energetycznej, jak postępować z nieuczciwymi partnerami, ale także uczy, jak rozwiązywać problemy swoich klientów, by uniknąć poważnych konsekwencji finansowych.

Szkolenie służebność przesyłu to dodatkowa możliwość pogłębienia swojej wiedzy. Wiedza to sposób na uniknięcie różnego rodzaju problemów, a przepisy prawne, dobrze zrozumiane i z powodzeniem zastosowane w życiu przedsiębiorstwa pomagają uniknąć sytuacji, w których firma mogłaby zostać narażona na konsekwencje w postaci niepotrzebnych grzywn zasądzonych przez instytucje związane z obroną praw konsumenckich.

Prawo, kiedy dobrze poznane, jest przyjacielem człowieka i każdej rozwijającej się firmy. Szkolenia te przydadzą się również dla pracowników firm, które już od dawna działają w branży energetycznej jako idealny sposób na odświeżenie wiedzy i zapoznanie się z alternatywnymi rozwiązaniami.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Jak zapewne każdy doskonale się orientuje, w tym roku pojawiła się w ustawodawstwie bardzo ważna nowelizacja ustawy o odpadach. Co dokładniej się z nią wiąże? Jakie obowiązki spadną teraz na przedsiębiorców i na firmy? O tym wszystkim powiemy pokrótce poniżej…
Ochrona środowiska to rzecz zdecydowanie bardzo istotna dla każdej firmy i to naprawdę z wielu powodów. Jak dokładniej wyglądają takie powody? Jak firmy mogą chronić środowisko?
Ustawa o odpadach jest dość istotną ustawą dla każdej firmy. Kiedy dokładnie nowe przepisy wejdą w życie? Od kiedy ich przestrzeganie będzie już normalnie egzekwowane? Z czym trzeba się tutaj na pewno liczyć?
Ustawa o ochronie środowiska obowiązuje każdego z nas – bez wyjątku. Warto podkreślić, że określona jest w niej także dokładnie kwestia wycinki drzew. Czy taka wycinka drzew musi być gdziekolwiek zgłaszana? Jak to w zasadzie dokładniej wygląda? Czy z prywatnej posesji można wyciąć cokolwiek?
Prawo wodne to dość skomplikowane prawo w ustawodawstwie polskim. Na czym dokładniej ono polega? Kogo w zasadzie obowiązuje? Jak wygląda egzekwowanie prawa wodnego? Na te pytania odpowiemy pokrótce poniżej.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza