Co musi zawierać etykieta produktu spożywczego?
Każdy producent żywności musi spełniać określone wymogi jeśli chodzi o produkcję i znakowanie swoich produktów. Wszystkie ta kwestie uregulowane są prawnie, a za nie przestrzeganie przepisów grożą dotkliwe kary. Z tego powodu bardzo ważne jest, aby znać wszelkie przepisy i wiedzieć czego się wystrzegać i o czym pamiętać.
Każdy produkt spożywczy powinien posiadać etykietę na której zawiera się wszystkie istotne informacje. Podstawowe z nich to nazwa żywności, gdzie przedstawiona jest nazwa produktu, np płatki owsiane czy mąka. Jest to ważne ponieważ konsument musi wiedzieć co kupuję i nie może być nazw własnych które zostały wymyślone przez producenta.
Następną kwestią są wykazy składników, które muszą znajdować się na etykiecie. Ogólna przyjętą zasadą wśród producentów jest to, że na początku listy wymienia się produkty których jest procentowo najwięcej. W każdym wykazie składników powinno znajdować się słowo które podkreśla tenże skład.
Najczęściej stosowane są słowa SKŁADNIK lub WYKAZ SKŁADNIKÓW. Oczywiście należy pamiętać również, za produkty jednoskładnikowe takiego wykazu nie wymagają. Konieczne jest również pamiętanie o składnikach pomocniczych i substancjach alergicznych. Powinny być ona osobno wymienione, aby alergicy dokładnie wiedzieli z jakimi substancjami mają do czynienia.
Dodatkowo składniki te powinny być wyróżnione za pomocą specjalnej czcionki, wielkości bądź stylu w jakim zostały napisane. Nie można również zapomnieć o bardzo istotny kwestię jak data minimalnej trwałości i termin przydatności do spożycia. Bardzo ważne są również dane firmy i wszelkie warunki przechowywania.
Wszelkie te kwestie są obowiązkowe i wymagają od wytwórców ich przestrzegania, ponieważ w przeciwnym razie może to skończyć się wysokimi karami nakładanymi na przedsiębiorcę. Szkolenie znakowanie produktów spożywczych jest przydatne ponieważ umożliwia zdobycie wiedzę z zakresu znakowania i sprzedaży produktów spożywczych.
Szkolenie obowiązki wytwórców oraz szkolenie znakowanie produktów spożywczych są kluczowe do prowadzenia biznesów spożywczego i umożliwiają nie tylko zdobywanie większych zysków ale również zmniejszenie prawdopodobieństwa problemów z zakresu znakowania i sprzedaży.