W naturze kryzysu bowiem tkwi, iż stosowane dotychczas procedury, modele biznesowe, czy strategie marketingowe należy weryfikować i zastępować lub chociaż wspierać innowacyjnymi pomysłami. W trakcie warsztatów uczestnicy poznawali z jednej strony techniki prowokowania mózgu do wychodzenia poza schematy myślowe („out of box thinking”), z drugiej zaś poznawali zasady konstruowania systemowych rozwiązań sprzyjających budowaniu kultury organizacyjnej sprzyjającej innowacyjności.
Trener na koniec warsztatu, postawił przed czterema grupami wyzwanie. Każdy z zespołów, wykorzystując inną technikę z grupy 4R (related worlds, revolution, re-expression oraz random links) miał za zadanie wypracować chociaż jeden innowacyjny pomysł na budowanie lojalności klientów. Grupy pracowały przez około godzinę
i każdy z zespołów przedstawił kilka ciekawych idei. Jednak jeden z nich zasługuje na szczególne wyróżnienie.
Grupa pracująca metodą related worlds, polegającą na poszukiwaniu podobnych wyzwań w innych branżach ale też światach pozabiznesowych, na początku zidentyfikowała te inne obszary, a następnie zainspirowała się zaobserwowanymi tam sposobami budowania lojalności.
Grupa postanowiła przebadać ostatni z tych obszarów i dzięki łańcuchowi skojarzeń wymyśliła by:
Stworzyć przyzakładową szkołę zawodową. Prywatną i płatną, która gwarantowałaby późniejsze zatrudnienie
w firmie ASMET. Jeśli zaś uczeń miałby spektakularne wyniki, mógłby być z opłat zwolniony.
Jest to idea wiązania z firmą już od młodych lat, co więcej , w sytuacji kryzysu, gwarancja pracy powoduje lojalność całych rodzin wspomnianych uczniów.
Projekty komercyjne
Administracja publiczna
Pełna lista referencyjna
Zestawienie case studies
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.