Asmet – Innowacyjność i kreatywność

Case studies
W ramach rok trwającej Akademii Zarządzania, odbył się dwudniowy warsztat z innowacyjności. Decyzja o rozwijaniu tej umiejętności podjęta została ze względu na przekonanie, iż w czasach kryzysu gospodarczego jest to jeden z filarów przywództwa.
zdjęcie - Asmet – Innowacyjność i kreatywność

W naturze kryzysu bowiem tkwi, iż stosowane dotychczas procedury, modele biznesowe, czy strategie marketingowe należy weryfikować i zastępować lub chociaż wspierać innowacyjnymi pomysłami. W trakcie warsztatów uczestnicy poznawali z jednej strony techniki prowokowania mózgu do wychodzenia poza schematy myślowe („out of box thinking”), z drugiej zaś poznawali zasady konstruowania systemowych rozwiązań sprzyjających budowaniu kultury organizacyjnej sprzyjającej innowacyjności.

Trener na koniec warsztatu, postawił przed czterema grupami wyzwanie. Każdy z zespołów, wykorzystując inną technikę z grupy 4R (related worlds, revolution, re-expression oraz random links) miał za zadanie wypracować chociaż jeden innowacyjny pomysł na budowanie lojalności klientów. Grupy pracowały przez około godzinę 
i każdy z zespołów przedstawił kilka ciekawych idei. Jednak jeden z nich zasługuje na szczególne wyróżnienie.

Grupa pracująca metodą related worlds, polegającą na poszukiwaniu podobnych wyzwań w innych branżach ale też światach pozabiznesowych, na początku zidentyfikowała te inne obszary, a następnie zainspirowała się zaobserwowanymi tam sposobami budowania lojalności.
Grupa postanowiła przebadać ostatni z tych obszarów i dzięki łańcuchowi skojarzeń wymyśliła by:
Stworzyć przyzakładową szkołę zawodową. Prywatną i płatną, która gwarantowałaby późniejsze zatrudnienie 
w firmie ASMET. Jeśli zaś uczeń miałby spektakularne wyniki, mógłby być z opłat zwolniony.

Jest to idea wiązania z firmą już od młodych lat, co więcej , w sytuacji kryzysu, gwarancja pracy powoduje lojalność całych rodzin wspomnianych uczniów.

Zobacz nasze szkolenia menadżerskie i szkolenia sprzedażowe np: szkolenia z negocjacji, szkolenia techniki sprzedaży, szkolenia z asertywności i inne. Zaufaj firmie szkoleniowej roku.

Zobacz nasze

referencje i case studies

Referencje

Projekty komercyjne

Referencje

Administracja publiczna

Referencje

Pełna lista referencyjna

Case studies

Zestawienie case studies

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza