„Zawodowcy w ZS1 i ZS 6 w Ełku” to projekt realizowanym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020; w ramach konkursu nr RPWM.02.04.01-IZ.00-28-001/19, ogłoszonego w ramach Osi Priorytetowej RPWM.02.04.00 – Kadry dla gospodarki, Działania RPWM.02.04.00 – Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego, Poddziałania RPWM.02.04.01 – Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego – projekty konkursowe; na mocy umowy o dofinansowanie nr RPWM. 02.04.01-28-0010/19;
Realizatorem Projektu (Partnerem wiodącym) jest „Konsorcjum Szkoleniowo – Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa” z siedzibą w Warszawie (ul. Farysa 64, 01-971 Warszawa).
Partnerem Realizatora Projektu jest Powiat Ełcki z siedzibą w Ełku (ul. Marsz. Józefa Piłsudskiego 4, 19-300 Ełk).
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, środków budżetu państwa oraz wkładu własnego Beneficjenta, stanowiących środki prywatne, na podstawie umowy nr RPWM. 02.04.01-28-0010/19, reprezentowanym przez Województwo Warmińsko – Mazurskie, z siedzibą w Olsztynie, reprezentowanym przez Zarząd Województwa Warmińsko – Mazurskiego, pełniącego rolę Instytucji Zarządzającej RPO Województwa Warmińsko – Mazurskiego 2014-2020.
Wartość projektu: 2 280 560,05 zł
Okres realizacji projektu: 01.09.2019 – 31.08.2021
CEL PROJEKTU
Celem głównym projektu Zawodowcy ZS1 i ZS6 jest wzmocnienie jakości kształcenia zawodowego w branżach: geodezja, budownictwo, obsługa ruchu turystycznego, architektura krajobrazu, technologia żywności, handel, gastronomiczno-hotelarski powiązany z potrzebami rynku pracy prowadzonego w Zespole Szkół nr 1 im. Śniadeckiego w Ełku, Zespole Szkół nr 6 im. Rataja w Ełku. Nastąpi to poprzez modernizację metod i treści kształcenia, podniesienie zdolności do przyszłego zatrudnienia 181 uczniów kierunków technicznych (119 kobiet i 62 mężczyzn).W ramach projektu zostaną podjęte następujące zadania :
Diagnoza uczniów ZS1, ZS6 pod kątem uzupełniania umiejętności zawodowych oraz kompetencji miękkich
Kursy umożliwiające zdobywanie przez uczniów ZS6 dodatkowych kompetencji i kwalifikacji zwiększających ich szanse na rynku pracy
Kursy umożliwiające zdobywanie przez uczniów ZS1 dodatkowych kompetencji i kwalifikacji zwiększających ich szanse na rynku pracy
Wsparcie na rzecz doskonalenia umiejętności ZS1, ZS6
Doskonalenia uczniów ZS1, ZS6 w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych – matem, przyr. Niezbędnych na rynku pracy
Staże zawodowe uczniów ZS1, ZS6
Modernizacja kształcenia w zakresie przedmiotów zawodowych oraz doposażanie pracowni w ZS1 i ZS6
Kto może zostać uczestnikiem projektu?
GRUPA DOCELOWA
Grupę docelową projektu stanowią nauczyciele i uczniowie Zespołu Szkół nr 1 im. J. Śniadeckiego w Ełku, Zespół Szkół nr 6 im. M. Rataja w Ełku, w tym:
Uczniowie zawodu:
W ZS 1
Technik geodeta: 32 U (15kobiet,17mężczyzn)
I nabór: 32U (15 kobiet i 17 mężczyzn)
Technik budownictwa: 23U (2 kobiety i 21 mężczyzn):
I nabór: 13U (2 kobiety i 21 mężczyzn )
Technik Architektury Krajobrazu: 23 U (18 kobiet i 5mężczyzn):
I nabór: 23 U (18 kobiet i 5 mężczyzn)
Technik technologii żywności: 9U (6 kobiet i 3 mężczyzn):
I nabór: 9 U (6 kobiet i 3 mężczyzn )
Technik obsługi turystycznej: 30U (28 kobiet i 2 mężczyzn):
I nabór: 30U (28 kobiet i 2 mężczyzn)
W ZS 6
Technik żywienia i usług gastronomicznych: 32 U (24 kobiet i 8 mężczyzn):
I nabór: 16U (12 kobiet i 4 mężczyzn )
II nabór: 16 U (12 kobiet i 4 mężczyzn )
Technik handlowiec: 16U (12 kobiet i 4 mężczyzn):
I nabór: 8U (6 kobiet i 2mężczyzn )
II nabór: 8 U (6 kobiet i 2mężczyzn)
Technik hotelarstwa: 16U (14 kobiet i 2 mężczyzn):
I nabór: 8U (7 kobiet i 1 mężczyzna )
II nabór: 8 U (7 kobiet i 1 mężczyzna)
Nauczyciele kształcenia zawodowego i ogólnego w Zespole Szkół nr 1 w Ełku 15 nauczycieli (12 kobiet i 3 mężczyzn), w Zespole Szkół nr 6 w Ełku 34 nauczycieli (31kobiet i 3 mężczyzn) w tym 24 NKZ (23K,1M)
Liczba Uczestników projektu jest ograniczona.
ZASADY UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Działania przewidziane w projekcie są bezpłatne dla Uczestników projektu.
Uczestnicy projektu zobowiązani są do:
regularnego, punktualnego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach (100% obecności w indywidualnych formach wsparcia, min. 80% obecności w grupowych formach wsparcia), przy czym obecność na zajęciach jest obowiązkowa, a Uczestnik projektu ma obowiązek niezwłocznie poinformować Zespół projektowy o przyczynach nieobecności na jakichkolwiek zajęciach przed rozpoczęciem tych zajęć,
potwierdzania uczestnictwa każdorazowo na liście obecności,
udziału w procesie monitoringu i ewaluacji projektu, w tym m.in. do wypełniania ankiet, dokumentów i testów sprawdzających,
uczestniczenia w całym cyklu szkoleniowym i egzaminacyjnym dedykowanego dla danego Uczestnika projektu,
przystąpienia do wymaganych egzaminów wewnętrznych i zewnętrznych,
dostarczenia podpisanych, wymaganych dokumentów projektowych, w tym:
kwestionariusz zgłoszeniowy;
deklarację uczestnictwa w projekcie;
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
oświadczenia Uczestnika dotyczące zgody na wykorzystanie wizerunku, udziału w zajęciach w czasie dni wolnych od zajęć dydaktycznych;
oświadczenie o numerze konta bankowego (konto na które Projektodawca będzie wpłacał wszelkie wypłaty dla Uczestnika z tytułu uczestnictwa w Projekcie);
oświadczenie o wyrażeniu zgody na odbywanie zajęć w dni wolne od pracy, tj. soboty i niedziele;
ankieta dot. potrzeb osób z niepełnosprawnościami (jeśli dotyczy).
bieżącego informowania Projektodawcy o wszystkich zdarzeniach mogących zakłócić ich dalszy udział w Projekcie oraz zgłaszania – w formie wyłącznie pisemnej - wszelkich zmian dotyczących informacji zawartych w dokumentach rekrutacyjnych, przede wszystkim zmian w zakresie danych adresowych oraz wszystkich istotnych zmian,
Uczestnik Projektu jest uprawniony do złożenia rezygnacji z udziału w Projekcie najpóźniej 3 dni robocze przed rozpoczęciem pierwszej formy wsparcia. W przypadku nieuzasadnionej rezygnacji z udziału w Projekcie Uczestnik Projektu może zostać obciążony kosztem kursów.
Realizator zastrzega sobie prawo skreślenia Uczestnika/czki z listy Uczestników Projektu w następujących przypadkach:
naruszenia przez Uczestnika postanowień Regulaminu,
rażącego naruszenia porządku organizacyjnego podczas realizacji poszczególnych form wsparcia,
opuszczenia przez Uczestnika Projektu jakiejkolwiek indywidualnej formy wsparcia bez wcześniejszego usprawiedliwienia i umówienia nowego terminu wsparcia.
opuszczenia przez Uczestnika ponad 20% czasu jakiejkolwiek grupowej formy wsparcia.
Uczestnik, który został zakwalifikowany do udziału w Projekcie i rozpoczął w nim udział, może zrezygnować z uczestnictwa w Projekcie tylko w przypadkach zastrzeżonych w ustępie 6 niniejszego paragrafu.
Uczestnik, który zrezygnował z uczestnictwa w Projekcie z powodu poważnej choroby, zobowiązany jest okazać zwolnienie lekarskie w terminie 3 dni od otrzymania niniejszego dokumentu.
Uczestnik, który zrezygnował z udziału w Projekcie z innych przyczyn niż wymienione w ustępie 6 lub który został skreślony z listy Uczestników przez Realizatora Projektu, jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Projektodawcę kosztów związanych z udziałem Uczestnika w Projekcie w wysokości wskazanej w umowie szkoleniowej.
W terminie 4 tygodni po zakończeniu udziału w Projekcie Uczestnik zobowiązany jest przekazać Projektodawcy dokumenty wymienione w paragrafie 6 ust. 1 i 2.
Realizator Projektu zastrzega sobie prawo do zaprzestania realizacji Projektu. Zaprzestanie dalszej realizacji Projektu następuje w uzgodnieniu i za zgodą Instytucji. W takiej sytuacji Realizator zobowiązuje się do pisemnego poinformowania Uczestników Projektu o zaprzestaniu dalszej realizacji Projektu. Z dniem poinformowania Uczestnika Projektu deklaracja uczestnictwa zostaje rozwiązana. Z powyższego tytułu Uczestnikowi Projektu nie przysługuje rekompensata.
Działania w projekcie
ZASADY POSZCZEGÓLNYCH FORM WSPARCIA
W ramach projektu przeprowadzone zostaną następujące formy wsparcia:
DIAGNOZA UCZNIÓW POD KĄTEM UZUPEŁNIENIA UMIEJĘTNOŚCI ZAWODOWYCH ORAZ KOMPETENCJI MIĘKKICH – skierowane do 181 Uczniów;
Cel: określenie poziomu kompetencji, w tym luk kompetencyjnych uczniów pod kątem potrzeb pracodawców, zaplanowanie wsparcia w projekcie;
Zakres: 3h/U, 1h – prowadzenie badania z Uczniem, 1h – opracowanie wyników, 1h – omówienie wyniku diagnozy z Uczniem.
Poza indywidualnymi 181 diagnozami, powstanie diagnoza zbiorowa – uogólnione wnioski ze wszystkich diagnoz, będą służyły do planowania pracy szkoły po zakończeniu realizacji Projektu.
KURSY UMOŻLIWIAJĄCE ZDOBYWANIE PRZEZ UCZNIÓW DODATKOWYCH KOMPETENCJI I KWALIFIKACJI ZWIĘKSZAJĄCYCH ICH SZANSE NA RYNKU PRACY –
Cel: Podniesienie kompetencji i kwalifikacji Uczniów zwiększających ich szanse na rynku pracy;
Zakres: kursy obejmują zagadnienia wykraczające poza postawę programową kształcenia w zawodzie, kompetencje miękkie niezbędne na rynku pracy.
DLA UCZNIÓW ZS nr 1
Kurs nowoczesne technologie pomiarowe: 16h/grupa dla 32U (15K,17M) – 3 grupy,
Kurs przepisy i procedury w pracach geodezyjnych do celów prawnych: 14h/grupa dla 32U (15K, 17M) - 3 grupy,
Kurs wykorzystanie bezzałogowych statków latających w pracach geodezyjnych: 50h/grupa dla 20U (8K, 12M) – 2 grupy
Kurs AUTOCAD: 30h/grupa dla 22U (10K, 12M)- 2 grupy,
Kurs EW Mapa i bazy danych: 36h dla 22U (10K, 12M) – 2 grupy,
Kurs C- Geo i bazy danych: 30h dla 22U (10K, 12M) – 2 grupy,
Kurs Carvingu: 16h/grupa dla 9U (6K, 3M) - 1 grupa,
Kurs analiza i ocena jakości żywności: 16h/grupa dla 9U (6K, 3M) - 1 grupa,
Kurs produkcja bezpiecznej żywności: 16h/grupa dla 9U (6K, 3M) - 1 grupa,
Kurs czekolada bez tajemnic: 8h/grupa dla 9U (6K, 3M) - 1 grupa,
Warsztaty z dietetykiem: 8h/grupa dla 9U (6K, 3M) - 1 grupa
Obsługa systemów rezerwacyjnych:22h/grupa dla 30 U (28K,2M) – 2 grupy,
Animator czasu wolnego: 18h/grupa dla 30 U (28K,2M) – 2 grupy,
Pilot wycieczek: 70h/grupa dla 30 U (28K,2M) – 2 grupy,
Kursy rozwijające kompetencje miękkie 32h/grupa 117U (69K,48M)- 15 grup
Kurs pracownia kosztorysowania:30h/grupa dla 23 U(2K,21M) – 2 grupy,
ABC florystyki :30h/grupa dla 23U(2K,21M) – 2 grupy,
Język angielski zawodowy:60h/grupa dla 30U ( 28K,2M) – 2 grupy.
DLA UCZNIÓW ZS nr 6
Kurs barmana (podstawowy): 32h/grupa dla 16U(14K, 2M)dla Uczniów pełnoletnich -2 grupy
Kurs baristy (podstawowy): 16h/grupa dla 16U (14K, 2M) – 2 grupy
Kurs carvingu: 16h/grupa dla 16 U(14K, 2M) – 2 grupy,
Kurs animator czasu wolnego :18h/grupa dla 16 U(14K, 2M) – 2 grupy,
Kurs merchandising towarów w sklepie: 16h/grupa dla 16 U (12K,4M) – 2 grupy,
Kurs storytelling : 16h/grupa dla 16 U (12K,4M) – 2 grupy,
Trening kalkulacji cen i kosztów w gastronomii: 30h/grupa dla 32 U(24K,8M) – 4 grupy,
O handlu wiemy wszystko:30h/grupa dla 16 U(12K,4M) – 2 grupy,
Z pasją do gości 16 U ( 14K,2M) – 2 grupy
Kursy rozwijające kompetencje miękkie 32h/grupa 64 U (69K,48M)- 8 grup
DOSKONALENIE UCZNIÓW ZS1 i ZS 6 w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych matematyczno – przyrodniczych niezbędnych na rynku pracyDLA ZS1
Zajęcia dodatkowe z matematyki - 3 gr /30 h dla grupy w r. szkolnym 2019/2020 oraz 3 grupy w r. szkolnym 2020/2021 – 185 h łącznie,
Zajęcia dodatkowe z chemii – 60 h dla grupy – 2 grupy, 1gr/120h
Zajęcia dodatkowe z jęz. Angielskiego – 60 h dla grupy – 2 grupy
DLA ZS 6
Zajęcia dodatkowe z geografii – 30h/dla grupy – 4 grupy,
Zajęcia dodatkowe z biologii - 30h dla grupy – 2 grupy,
Zajęcia dodatkowe z matematyki – 30h dla grupy – 2 grupy.
STAŻE ZAWODOWE – skierowane do 181 Uczniów;
Cel: podniesienie kompetencji zawodowych 181 Uczniów (119K, 62M) kształcących się w zawodach technik geodeta, technik budownictwa, technik obsługi turystycznej, technik technologii żywności, technik architektury krajobrazu w ZS 1 oraz technik hotelarstwa, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik handlowiec w ZS 6;
Zakres: czas stażu: 150h – 40h/tydzień (8h dziennie), w przypadku osób ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności 35h/tydzień (7h dziennie). Szczegółowy opis warunków uczestnictwa w stażu zawodowym zostanie zawarty w umowie stażowej;
DOSKONALENIE NAUCZYCIELI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO – skierowane do 49 (43K,6M)Nauczycieli;
Cel: podniesienie kompetencji i kwalifikacji Nauczycieli zwiększających ich umiejętności kształcenia Uczniów w powiązaniu z potrzebami rynku pracy.
Zakres: kursy obejmują zagadnienia wykraczające poza podstawowy program kształcenia w zawodzie zgodnie z którym Nauczyciele prowadzą zajęcia;
DLA ZS1
Wykorzystanie bezzałogowych statków latających: 50h dla 1 N – 1 M
Kurs przepisy i procedury w pracach geodezyjnych dl celów prawnych: 14 h dla 1 N – 1M,
Kurs nowoczesne technologie pomiarowe: 16 h dla 1 N – 1M,
Kurs projektowania ogrodów: 72h dla 2N - 2 K,
Kurs carvingu: 16h dla 2 N -2K,
Kus analiza i ocena jakości żywności: 16h dla 2N – 2K
Kurs produkcja bezpiecznej żywności: 16h dla 2N – 2K,
Kurs czekolada bez tajemnic: 8 h dla 2 N – 2K,
Warsztaty z dietetykiem :8h dla 2N – 2K,
Kurs kształtowania kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych uczniów – 36h dla 15 N
Kurs z wykorzystywania e- zasobów 24h- dla 10 N
DLA ZS 6
Kurs carvingu: 16h dla 16 N (16K)(2 gr /16 godz dla gr)
Kurs w zakresie przygotowywania potraw regionalnych kuchni Warmii, Mazur i Podlasia: 32h dla 8N (9K, 1M),
Kurs coaching menadżerów sprzedaży:16h dla 8 N (6K,2M),
Kurs merchandising towarów w sklepie: 16h dla 8 N (6K,2M),
Kurs z wykorzystywania e- zasobów 24h- dla 10 N
Wyjazdy edukacyjne dla Uczniów ZS 1 – wyjazdy zgodne z kierunkami kształcenia uczniów uczestników projektu
Wyjazd dla 9 UCZ TTŻ do Iławy, Suwałk, Ostródy, Mrągowa, Targi Polagra do Poznania
Wyjazd dla 30 UCZ TOT do Trójmiasta,
Wyjazd dla 23 UCZ TAK – Targi Ogrodnictwa
Wyjazd dla 23 UCZ TB na Targi Budownictwa do Nadarzyna, Targi BUDMA do Poznania
Zajęcia będą realizowane w terminach przewidzianych w harmonogramie realizacji projektu. Realizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w harmonogramie. Uczestnicy będą
o zmianach informowani na bieżąco i każdorazowo przekazany im zostanie aktualny harmonogram.W trakcie szkoleń/kursów zawodowych zostanie przeprowadzony proces walidacji i certyfikacji nabytych kompetencji (egzamin wewnętrzny). Uczestnicy otrzymają zaświadczenia o ukończeniu szkolenia/kursu zawodowego.Miejsca szkoleń/kursów będą dostosowane do potrzeb Uczestników Projektu (w tym osób niepełnosprawnych) z uwzględnieniem możliwości techniczno – organizacyjnych.Projektodawca zapewnia Uczestnikom projektu:
bezpłatny udział we wsparciach przewidzianych w projekcie,
kadrę wykładowców i trenerów o odpowiedniej wiedzy i kwalifikacjach;
materiały dydaktyczne;
stypendium stażowe w wysokości 2050,00 zł*. Stypendium nie przysługuje za czas nieobecności nieusprawiedliwionej i nieudokumentowanej stosownym zaświadczeniem lekarskim;
pokrycie kosztów wstępnych badań lekarskich, szkolenia BHP, odzież ochronna, eksploatacja sprzętu przed uczestnictwem w stażu zawodowym z zastrzeżeniem wysokości maksymalnej kwoty pozostającej w dyspozycji projektodawcy na ten cel w ramach Projektu;
zwrot kosztów dojazdu.
wynagrodzenie opiekuna stażysty.
*Stypendium stażowe wypłacane będzie w oparciu o obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa, w tym stosowane zasady obowiązujące do naliczania podatku i składek na ubezpieczenie społeczne.
Stypendium stażowe będzie wypłacane za cały miesiąc do 14-go dnia następnego miesiąca przelewem na wskazany rachunek bankowy pod warunkiem dostarczenia przez Uczestnika projektu wymaganych dokumentów m.in. listy obecności na stażu za miesiąc, którego dotyczy wypłata, a po zakończeniu stażu także opinii od pracodawcy, ankiety oraz sprawozdania ze stażu.
Wypłata środków może zostać wstrzymana w przypadku braku środków na koncie Projektowym.
Staże organizowane będą zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w oparciu o zapisy projektu i wytyczne w zakresie organizacji staży/praktyk zawodowych na podstawie umów projektodawcy z Uczestnikami projektu oraz pracodawcami, tj. zgodnie z Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży.
Wszelkie informacje związane z organizacją oraz realizacją form wsparcia dostępne są w Biurze Projektu.