Zarządzanie rozwojem pracowników w Urzędzie

Dział: Admin - Szkolenia z kompetencji miękkich
Szkolenie dostępne w formie: zamknięte
Jeśli chcesz osiągać wartościowe rzeczy w swoim życiu prywatnym i zawodowym, musisz stać się wartościową osobą poprzez rozwój osobisty
Administracja publiczna ma swoją charakterystykę. Skuteczne zarządzanie rozwojem w urzędzie musi ją uwzględniać. Korzystamy ze sprawdzonych i efektywnych narzędzi rozwoju urzędników podczas szkolenia z zarządzania rozwojem dla administracji.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Warsztat został stworzony dla kierowników urzędu chcących wpływać na rozwój swoich pracowników poprzez poszerzane ich wiedzy, rozwijanie ich kompetencji i umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy.Takie działania powinny teoretycznie przełożyć się na wzrost satysfakacji.

By jednak był to rezultat wymierny, budowanie organizacji uczącej oraz dzielenie się wiedzą pomiędzy członkami zespołu, muszą stać się nadrzędnymi wartościami przemyślanego systemu zarządzania rozwojem pracowników urzędu. Zarządzanie rozwojem pracowników nie ogranicza się tylko do organizacji i przeprowadzenia szkoleń w urzędzie, to zdecydowanie szersze pojęcie i wymaga większej roli całej kadry kierowniczej organizacji.

Program  szkolenia jest tak skonstruowany, aby dostarczyć narzędzia dające się zastosować w codziennej pracy kierownika urzędu, bo rozwijanie praconików to nie tylko szkolenia to również wiele form nieformalnych sposobów uczenia się o których będziemy mówić na szkoleniu.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Droga rozwoju pracownika w Urzędzie od nowicjusza do mistrza

  • Kompetencje i zaangażowanie – dwa wymiary rozwoju pracownika
  • Analiza zespołu pod kątem poziomu gotowości zadaniowej pracowników (R1-R4)
  • Krytyczne momenty na zawodowej drodze pracownika
  • 4 stopnie nabywanie nowych kompetencji

2. Analiza potencjału pracowniczego – kompetencje

  • Jakich pracowników potrzebuję ?
  • Umiejętności
  • Wiedza
  • Postawy

3. Przekazywanie wiedzy zarządzanie wiedzą w Urzędach

  • Jakiej wiedzy jeszcze potrzebują moi pracownicy ?
  • Jakimi metodami i kiedy mogę ją przekazać
  • Prace w podgrupach

4. Rozwijanie konkretnych umiejętności

  • Jakich umiejętności jeszcze potrzebują moi pracownicy ?
  • Jakimi metodami i kiedy mogę ją przekazać ?
  • Prace w podgrupach

5. Wpływanie na postawę

  • Jakich postawy chcę żeby przejawiali moi pracownicy ?
  • Jakimi metodami i kiedy mogę ją przekazać ?
  • Prace w podgrupach

6. Style uczenia w zależności od etapu rozwoju pracownika

  • Jaki styl przekazu jest optymalny dla kolejnych etapów rozwoju pracownika?
  • Dopasowanie adekwatnego stylu uczenia do poziomu pracownika (S1-S4) K.Blanchard.
    • Instruktaż
    • Szkolenie
    • Coaching
    • Delegowanie

7. Specyfika uczenia się osób dorosłych

  • Zasady uczenia się dorosłych i ich wpływ na planowanie szkolenia
  • Doświadczalny model uczenia się D. A. Kolba
  • Określanie swojego profilu uczenia się wg D. A. Kolba
  • Cztery poziomy nabywania kompetencji – możliwości i ograniczenia

8. Organizacja i planowanie szkolenia

  • Identyfikacja celów szkoleniowych wg metody SMART
  • Dobieranie odpowiednich metod i form szkoleniowych do celów szkoleniowych
  • Narzędzia wspierające skuteczność szkolenia
  • Metodyka działań szkoleniowo rozwojowych – od instruktażu do coachingu i mentoringu

9. Metody określania indywidualnej ścieżki kariery zawodowej pracownika urzędu

  • Analiza naszego otoczenia zawodowego i osobistego
  • Jak możemy pracować nad obszarami, na które mamy wpływ?
  • Nasze potencjały do rozwijania – jak to robić?
  • Kwestionariusze samooceny pomocą w diagnozowaniu własnych atutów
  • Co jest Twoją kotwicą kariery? – Test Kotwic Zawodowych Scheina
  • Wartości, którymi się kierujemy w życiu – czyli  jak przejść z automotywacji do wewnętrznej inspiracji?
  • Rozumienie celów osobistych – wizja  pracy i identyfikacja osobistych możliwości
  • Analiza obszarów wewnętrznego funkcjonowania  opartego o wizję, misję i wartości
  • Umiejętność przyjmowania informacji zwrotnych w kontekście rozwoju osobistego i zawodowego

10. Wprowadzanie zmian

  • Główne przyczyny oporu przed zmianą
  • Przygotowanie się do wprowadzenia zmiany
  • Metody angażowania pracowników do wprowadzanych zmian

 

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wzrost zaangażowania pracowników w pełnione obowiązki
  • Kształtowanie kultury organizacyjnej
  • Wzrost efektywności pracowników

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Poznanie etapów rozwoju pracownika oraz nabycie umiejętności rozpoznawania ich w kontekście swojego zespołu w urzędzie
  • Ćwiczenie rozmów z pracownikami odnośnie ich rozwoju
  • Nabycie umiejętności diagnozowania swojego zespołu i określania do których pracowników i w jakiej sytuacji powinienem zastosować styl zarządzania
  • Rozwój umiejętności prowadzenia coachingowych rozmów z pracownikami urzędu
  • Poznanie zasad uczenia się dorosłych i ich wpływ na planowanie szkolenia
  • Uświadomie sobie jakie jest znaczenie prawidłowo przeprowadzonej identyfikacji i analizy potrzeb szkoleniowych
  • Zrozumie wagę procesu identyfikacji i analizy potrzeb szkoleniowych w kontekście oczekiwanych rezultatów organizacji i ustalania celów możliwych do zrealizowania w trakcie procesu szkoleniowego.
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych  takie jak aktywne słuchanie, zadawanie pytań otwartych

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Lepsza atmosfera i komunikacja wewnątrz urzędu
  • Rozwój i zaangażowanie pracowników
Zarządzanie rozwojem pracowników w Urzędzie

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Admin - Szkolenia z kompetencji miękkich

Etyka i przeciwdziałanie korupcji w pracy zwłaszcza w urzędach są ważnym punktem odniesieniu w planowaniu działań i podejmowaniu decyzji. Szkolenie łączy aspekty prawne z wiedzą na temat dobrych praktyk w urzędach. Szkolenie dla administracji publicznej ponieważ uwzględnia specyfikę pracy urzędów.

Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Indywidualny Plan Rozwoju dla członka korpusy służby cywilnej. Może być to jedynie niewdzięczny obowiązek bądź spotkanie rozwojowe i moment do wymiany informacji między przełożonym i podwładnym. Szkolenie uwzględnia zarówno umiejętnościowe jak i prawne elementy zagadnienia. IPRZ dla administracji zapraszamy.

Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Szkolenie ma charakter mieszany - odnosi się do aktów prawnych oraz dostarcza umiejętności związanej z przestrzeganiem etykiety obsługi klienta z niepełnosprawnością. Szkolenie dla administracji publicznej - uwzględnia specyfikę pracy urzędów.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.