Zarządzanie projektami w Administracji Publicznej

Dział: Admin - Szkolenia z kompetencji miękkich
Szkolenie dostępne w formie: zamknięte
Wybór najlepszych narzędzi z wiodących metodyk zarządzania projektami
Wiele organizacji administracji publicznej zdaje sobie sprawę z potrzeby rozwinięcia wśród pracowników kompetencji zarządzania projektami i wprowadzenia określonych standardów w tym zakresie do pracy operacyjnej.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Wiele organizacji administracji publicznej zdaje sobie sprawę z potrzeby rozwinięcia wśród pracowników kompetencji zarządzania projektami i wprowadzenia określonych standardów w tym zakresie do pracy operacyjnej. Nie chcą jednak ograniczać się do jednej, zwykle opartej na systemie certyfikacji metodyki, za to potrzebują szkolenia o uniwersalnym charakterze albo wręcz przeciwnie – programu dokładnie dopasowanego do rozpoznanych u siebie potrzeb i specyfiki organizacji.

Właśnie dla takich klientów powstała poniższa koncepcja szkolenia. Program można elastycznie konfigurować, wybierając określone części i tematy, ostatecznie decydując się na jedno, dwu lub trzydniowe szkolenie.

Proponowane szkolenie pozwala zapoznać uczestników z całościowym spojrzeniem na zarządzanie projektami w organizacji zarówno poziomu osoby odpowiedzialnej za ich realizację, kluczowych członków zespołów projektowych oraz osób odpowiedzialnych za zarządzanie portfelem projektów, szczególnie związanych z udostępnianiem zasobów ludzkich do projektów.

Program opiera się na najbardziej cenionych międzynarodowych standardach i dobrych praktykach zarządzania projektami uzupełnionych osobistym doświadczeniem i praktyką trenera.

Przykłady, na których pracują uczestnicy powstają na gorąco w trakcie szkolenia i osadzone są w środowisku pracy uczestników. Dzięki przejściu w formule warsztatu przez wszystkie etapy projektu związane definiowaniem jego założeń, planowaniem terminów, zasobów, analizą ryzyka, planem przeglądów i raportów postępu, wreszcie z zamknięciem i rozliczeniem realizacji celów uczestnicy będą mogli wypracować własne, dopasowane do specyfiki projektów prowadzonych w swoich organizacjach wnioski i pomysły na wdrożenie zmian.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Uporządkownie głównych pojęć

  • Różnica między pracą operacyjną (procesową) a zadaniami projektowymi
  • Główne ograniczenia projektu i zarządzanie relacjami między nimi – zakres, czas, budżet
  • Cykl życia projektu w zależności od jego specyfiki – kiedy podejście tradycyjne, kiedy model adaptacyjny, a kiedy typowo zwinnie (agile). Jak wykorzystać silne strony każdego z tych podejść i stworzyć hybrydę dopasowaną do potrzeb i specyfiki przedsiębiorstwa
  • Kontekts – jak umieścić projekt w strukturze organizacji?

2. Rozpoczynanie projektu

  • Definiowanie celów – od problemu do rozwiązania, poprzez cele realizacyjne aż po mierniki oceny ich osiągnięcia
  • Uzasadnienie Biznesowe – analiza ekonomiczna, wykonalności i wybór formuły realizacyjnej projektu
  • Struktura zarządzania projektem – Sponsor (lub Komitet Sterujący), kierownik projektu, członkowie zespołu projektowego, kluczowi interesariusze – poziomy odpowiedzialności i uprawnień
  • Analiza wymagań – czego tak naprawdę oczekują interesariusze zarówno zewnętrzni, jak i zewnętrzni
  • Kluczowe ryzyka projektu – analiza ryzyk projektu względem całej organizacji i ryzyk realizacji samego projektu. Planowanie reakcji na ryzyko

3. Planowanie zakresu i przebiegu projektu

  • Struktura Podziału Prac – definiowanie szczegółowego zakresu projektu i jego produktów cząstkowych
  • Macierz Podziału Odpowiedzialności – przypisanie ról względem poszczególnych pakietów prac w projekcie
  • Diagram Sieciowy – określenie zależności między wszystkimi zadaniami w projekcie, pierwsza analiza terminów, zadań krytycznych i optymalizacja czasu trwania projektu
  • Harmogram – przeniesienie planu na oś czasu (Wykres Gantta), budżetowanie zasobów projektu
  • Kamienie Milowe – ważne punkty kontroli zakresu i zaplanowane miejsca dużych bezkosztowych zmian w projekcie – korzyści finansowe z podejścia etapowego
  • Metoda Łańcucha Krytycznego – jak skrócić teoretycznie już nieskracalny plan projektu i zwiększyć szansę realizacji celu projektu w terminie
  • Plan Zarządzania Ryzkiem – szczegółowa analiza ryzyk, plan reakcji na nie, budżetowanie ryzyk

4. Realizacja projektu i jego monitoring

  • Zarządzanie zmianami – procedury vs. podejście elastyczne
  • Raporty okresowe i na kamieniach milowych – metody monitorowania projektu z poziomu Sponsora i Zarządu. Partycypacja w raportowaniu osób odpowiedzialnych za prace głównych obszarów w organizacji.
  • Metody analizy stanu projektu i jego dalszych perspektyw oparte na harmonogramie i przepływach  finansowych

5. Zamykanie projektu

  • Formalne rozliczanie projektu
  • Przekazywanie produktów projektu do życia w działalności operacyjnej i standardy monitowania skutecznosci implemantacji
  • Zbieranie doświadczeń z projektów – podejście systemowe pod kątem uczącej się organizacji

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wzmocnienie świadomości wpływu realizowanych projektów na działalność operacyjną organizacji.
  • Możliwość nadania obecnie i w przyszłości realizowanym projektom powtarzalnej struktury, co pozwoli na zmniejszenie poziomu przypadkowości w zarządzaniu całym portfelem projektów.
  • Transfer wiedzy opartej na międzynarodowych standardach

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Poznanie typowych technik i metod rekomendowanych przez dobre praktyki zarządzania projektami zgodnie ze standardem PMI PMBoK, IPMA NCB oraz PRINCE 2 oraz filozofią Agile i umiejętność ich praktycznego zastosowania w działaniach projektowych i pracy operacyjnej.
  • Ułatwienia w pracach projektowych dzięki możliwości zastosowania prostych narzędzi zarządzania ludźmi w projekcie
  • Uświadomienie ścieżki rozwoju i kariery zawodowej związanej z zarządzaniem projektami w organizacji

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Umiejętność czytelnego osadzenia projektu w strukturze organizacyjnej i nadania mu poziomu priorytetu spójnego z celami strategicznymi oraz pozornie rozbieżnymi celami poszczególnych obszarów.
  • Zwiększenie zaangażowania i zrozumienia dla celów projektów u osób udostepniających zasoby do projektów
  • Zwiększenie motywacji do pracy w projektach
Zarządzanie projektami w Administracji Publicznej

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Admin - Szkolenia z kompetencji miękkich

Etyka i przeciwdziałanie korupcji w pracy zwłaszcza w urzędach są ważnym punktem odniesieniu w planowaniu działań i podejmowaniu decyzji. Szkolenie łączy aspekty prawne z wiedzą na temat dobrych praktyk w urzędach. Szkolenie dla administracji publicznej ponieważ uwzględnia specyfikę pracy urzędów.

Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Indywidualny Plan Rozwoju dla członka korpusy służby cywilnej. Może być to jedynie niewdzięczny obowiązek bądź spotkanie rozwojowe i moment do wymiany informacji między przełożonym i podwładnym. Szkolenie uwzględnia zarówno umiejętnościowe jak i prawne elementy zagadnienia. IPRZ dla administracji zapraszamy.

Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Szkolenie ma charakter mieszany - odnosi się do aktów prawnych oraz dostarcza umiejętności związanej z przestrzeganiem etykiety obsługi klienta z niepełnosprawnością. Szkolenie dla administracji publicznej - uwzględnia specyfikę pracy urzędów.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.