Rekrutacja i selekcja w urzędzie

Dział: Admin - Szkolenia z kompetencji miękkich
Szkolenie dostępne w formie: zamknięte
Poszukuj, rekrutuj, rozwijaj, doceniaj oraz umacniaj pozycję osób o ponadprzeciętnym potencjale
Zjawisko rynku pracownika sprawia, że urzędy stają przed wyzwaniami rekrutacyjnymi – jak zachęcić wartościowych kandydatów do uczestnictwa w procesie rekrutacji. Szkolenie dostarczy praktycznych narzędzi w duchu employee expirience ułatwiających ten cel.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Odpowiedni dobór pracowników jest podstawą sprawnego funkcjonowania urzędu czy organizacji. Obecne wyzwania rekrutacyjne oscylują wokół niedoboru kandydatów, z których większość ma silną potrzebę rozwoju i działania w przyjaznym i zmotywowanym środowisku pracy. W trakcie procesu rekrutacyjnego pracodawca już nie tylko ocenia, lecz jest również poddawany ocenie.

Chcąc sprostać temu wyzwaniu należy przygotowywać oferty i cały proces rekrutacyjny spersonalizowany m.in. pod pokolenia „Millenialsów”, a także uwzględniać ich potrzeby w kontekście pracy. Rekrutacja i odpowiednia selekcja jest jednym z najważniejszych elementów budowy odpowiedniego zespołu, właściwie reagującego na bieżące wyzwania środowiska pracy.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z konkretnymi narzędziami, dostosowanie procesu rekrutacyjnego do wyzwań stawianych przez aktualne środowisko kandydatów do pracy. Odbywać się to będzie poprzez inspirowanie pracowników do dokonywania najlepszych możliwych wyborów podczas selekcji kandydatów do pracy.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie do szkolenia

  • Cele szkolenia
  • Ustalenie zasad współpracy
  • Oczekiwania uczestników dotyczące treści szkolenia
  • Działania integrujące

2. Rekrutacja i selekcja pracowników – zagadnienia podstawowe

  • Etapy procesu rekrutacyjnego
  • Pokolenie „Millenialsów” – jak dotrzeć do odpowiednich kandydatów?
  • Potrzeby organizacji vs potrzeby kandydatów – jak wykorzystać punkty wspólne?
  • „Dobra” i „zła” decyzja oraz jej konsekwencje

3. Employer branding w procesie rekrutacyjnym

  • Jak  przedstawić pracodawcę w korzystnym świetle?
  • Elementy pozapłacowe kartą przetargową na rekrutacji
  • W jaki sposób odpowiadać na potrzeby i wymagania aktualnego środowiska kandydatów?
  • Proces rekrutacyjny dopasowany do pokolenia „Millenialsów”

4. Tworzenie profilu idealnego i optymalnego kandydata

  • Cechy fizyczne i cechy specyficzne
  • Wykształcenie i doświadczenie zawodowe
  • Zachowanie i osobowość
  • Podsumowanie – 3 poziomy oceny

5.    Pierwsze sprzężenie potrzeb organizacji z potrzebami kandydatów

  • Co powinna zawierać oferta pracy?
  • Wzmacnianie ogłoszeniem marki pracodawcy
  • Jak stworzyć zachęcającą ofertę dopasowaną do grupy odbiorców?
  • Elementy „budujące” oraz „niszczące” dobrą ofertę pracy
  • Wybór nośnika ogłoszenia rekrutacyjnego – metody tradycyjne vs nowoczesne
  • Alternatywy względem BIP – social media, portale, nowoczesne kanały
  • Analiza nadesłanych aplikacji

6.    Rozmowa rekrutacyjna

  • Przygotowanie do rozmowy
    • Merytoryczne (tworzenie listy pytań profilowanych)
    • Logistyczne
    • Jak rozmawiać z „trudnym” kandydatem (gaduła/ogólniki/odpowiadający ciągle „tak” lub „nie”)
    • Komunikacja niewerbalna rekrutera i rekrutowanego
  • Faza wstępna – przekazanie informacji podstawowych
  • Faza główna
    • Pyt. dot. wykształcenia i historii zatrudnienia
    • Pyt. Kompetencyjne
    • Pyt. Z obszaru motywacji i postawy
    • Pyt. O wymagane dodatkowe umiejętności/uprawnienia
  • Faza kończąca
    • Przedstawienie zakresu obowiązków i wymagań na stanowisku
    • Określenie oczekiwań finansowych i czasowej dostępności kandydata
    • Podsumowanie i zakończenie rozmowy

7. Narzędzia stosowane w rekrutacji (do wyboru)

  • STAR i Pytania behawioralne
  • Testy wiedzy
  • Case study i Techniki symulacyjne
  • Jak radzić sobie z uczestnikami odpowiadającymi „pod klucz”?

8. Wybór właściwego kandydata na stanowisko

  • Podsumowanie zebranych informacji
  • Feedback dla kandydatów
  • Najczęściej popełniane błędy popełniane przez osobę rekrutującą

9. Poligon rekrutacyjny

  • Ćwiczenia symulacyjne
  • Podsumowanie szkolenia
  • Feedback dla uczestników szkolenia

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wzrost skuteczności procesów rekrutacyjnych
  • Spadek rotacji pracowników odchodzących w wyniku nietrafionych decyzji rekrutacyjnych
  • Employer branding w obszarze poszukiwania i kontaktu z potencjalnymi pracownikami pokolenia „Millenialsów”
  • Dopasowanie procesu rekrutacyjnego do bieżących standardów i grupy odbiorczej

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Wzrost umiejętności w ramach całego procesu rekrutacyjnego,
  • Umiejętność przedstawienia siebie oraz miejsca pracy jako przyjaznego pracownikowi
  • Wzrost umiejętności społecznych niezbędnych do skutecznej komunikacji i oceny kandydatów

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Zapoznanie z profesjonalnymi narzędziami rekrutacyjnymi
  • Przełożenie misji i wartości organizacji na proces rekrutacyjny
  • Świadome włączanie pracowników w obszar HR
  • Otwarcie procesu rekrutacji na aktualną grupę odbiorców
Rekrutacja i selekcja w urzędzie

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Admin - Szkolenia z kompetencji miękkich

Etyka i przeciwdziałanie korupcji w pracy zwłaszcza w urzędach są ważnym punktem odniesieniu w planowaniu działań i podejmowaniu decyzji. Szkolenie łączy aspekty prawne z wiedzą na temat dobrych praktyk w urzędach. Szkolenie dla administracji publicznej ponieważ uwzględnia specyfikę pracy urzędów.

Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Indywidualny Plan Rozwoju dla członka korpusy służby cywilnej. Może być to jedynie niewdzięczny obowiązek bądź spotkanie rozwojowe i moment do wymiany informacji między przełożonym i podwładnym. Szkolenie uwzględnia zarówno umiejętnościowe jak i prawne elementy zagadnienia. IPRZ dla administracji zapraszamy.

Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Szkolenie ma charakter mieszany - odnosi się do aktów prawnych oraz dostarcza umiejętności związanej z przestrzeganiem etykiety obsługi klienta z niepełnosprawnością. Szkolenie dla administracji publicznej - uwzględnia specyfikę pracy urzędów.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.