Pierwsza ocena i ocena okresowa w służbie cywilnej

Dział: Admin - Szkolenia z kompetencji miękkich
Szkolenie dostępne w formie: zamknięte
Ocena pracownika to bardzo ważna umiejętność, którą każdy kierownik powinien posiąść
Szkolenie uwzględniające charakterystykę administracji publicznej. System ocen to niezwykle ważne narzędzie służące obiektywnej ewaluacji kompetencji poszczególnych pracowników urzędu oraz poprawie efektywności pracy jak i lepszemu podejmowaniu decyzji kadrowych.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji kadry kierowniczej w zakresie ocen pracowniczych (pierwsza ocena i ocena okresowa) w służbie cywilnej zgodnie z najnowszymi zmianami:
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu dokonywania pierwszej oceny w służbie cywilnej
  • Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 23 lipca 2015 r. w sprawie warunków i sposobu przeprowadzania ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej
System ocen to niezwykle ważne narzędzie służące obiektywnej ewaluacji kompetencji poszczególnych pracowników oraz poprawie efektywności pracy jak i lepszemu podejmowaniu decyzji kadrowych.

Najnowsze zmiany, które weszły w życie 27 sierpnia 2015 r. mają na celu m.in.:
  • wyeliminowanie powszechnego przekonania, że ocena na poziomie spełniania oczekiwań jest oceną słabą, tzw. „szkolną trójką”,
  • wprowadzenie 1 katalogu kryteriów oceny, zamiast 2 katalogów,
  • zmniejszenie liczby kryteriów do 14,
  • wprowadzenie obowiązku uzasadniania tylko ocen negatywnych,
  • ujednolicenie terminu na dokonanie wyboru kryteriów oceny.

PROGRAM SZKOLENIA


1 DZIEŃ SZKOLENIOWY (8X45MIN)

1. Podstawowe zasady realizacji procesu ocen pracowniczych w służbie cywilnej po zmianach z sierpnia 2015 r.

  • Źródła regulacji dotyczących pierwszej oceny i oceny okresowej w służbie cywilnej – najnowsze zmiany z sierpnia 2015 r.
  • Od kiedy stosujemy nowe przepisy?
  • Terminy pierwszej oceny i oceny okresowej w służbie cywilnej

2. Rozmowa wstępna poprzedzająca pierwszą ocenę w służbie cywilnej

  • Omówienie z ocenianym zasad pierwszej oceny – nowy katalog elementów oceny
  • Omówienie głównych obowiązków wynikających z opisu stanowiska pracy
  • Omówienie oczekiwań oceniającego względem sposobu spełniania kryteriów oceny – nowa trzystopniowa skala ocen
  • Wyznaczenie terminu sprawozdania – nowe zasady

3. Sporządzenie pierwszej oceny w służbie cywilnej po zmianach 2015 r.

  • Przeprowadzenie z ocenianym rozmowy oceniającej
  • Omówienie elementów oceny (rzetelność, wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca)
  • Przyznawanie ocen cząstkowych – nowa trzystopniowa skala ocen 3-5-7
  • Przyznanie pozytywnej bądź negatywnej pierwszej oceny
  • Warunki przyznania pozytywnej pierwszej oceny
  • Warunki przyznania negatywnej pierwszej oceny, obowiązek uzasadnienia
  • Omówienie pozostałych zmian w pierwszej ocenie

4. Sporządzenie oceny okresowej w służbie cywilnej po zmianach 2015 r.

  • Nowe wzory arkuszy ocen (A-B-C) 
  • Przyznawanie ocen cząstkowych – nowa skala ocen 1-3-5-7-9
  • Nowy katalog kryteriów oceny
  • Wybór dodatkowych kryteriów oceny
  • Przeprowadzenie rozmowy oceniającej
  • Przyznanie pozytywnej bądź negatywnej oceny okresowej
  • Uzasadnianie oceny negatywnej
  • Wniosek o przyznanie kolejnego stopnia służbowego
  • Omówienie pozostałych zmian w ocenie okresowej

5. Rozmowa oceniająca

  • Cele i znaczenie rozmowy oceniającej
  • Przygotowanie do rozmowy oceniającej – oceniający (gromadzenie informacji na temat ocenianego w okresie podlegającym ocenie, przygotowanie organizacyjne, struktura i zasady prowadzenia rozmowy oceniającej)
  • Przygotowanie do rozmowy oceniającej – oceniany
  • Udzielanie informacji zwrotnej (funkcja informacji zwrotnej w procesie oceny pracownika, metody udzielania informacji zwrotnej)
  • Metody dopasowania sposobu przekazywania informacji zwrotnej do typów odbiorcy
  • Radzenie sobie z oporem wobec informacji zwrotnej
  • Najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu rozmowy oceniającej
  • Omówienie kierunków dalszego rozwoju zawodowego i potrzeb ocenianego w zakresie podnoszenia kwalifikacji i doskonalenia umiejętności

6. Podsumowanie szkolenia

  • Wnioski na poziomie indywidualnym
  • Wnioski na poziomie grupowym

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Zapoznanie pracowników z najnowszymi zmianami w zakresie pierwszej oceny i oceny okresowej w służbie cywilnej

  • Wzrost efektywności rozmów oceniających

  • Lepsze kształtowanie kariery pracowników

  • Wyeliminowanie powszechnego przekonania, że ocena na poziomie spełniania oczekiwań jest oceną słabą, tzw. „szkolną trójką”

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Dobre przygotowanie się do oceny pracowniczej według najnowszych przepisów

  • Prawidłowe przeprowadzenie pierwszej oceny i oceny okresowej

  • Udzielenie motywującej informacji zwrotnej

  • Przełamywanie oporu i obaw przed oceną

     

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Wzrost kompetencji przełożonych

  • Efektywniejsze procesy pierwszej oceny i oceny okresowej

Pierwsza ocena i ocena okresowa w służbie cywilnej

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska

Magdalena Wasilewska


Specjalista ds. szkoleń
tel.: 505 273 485
magdalena.wasilewska@projektgamma.pl
Magdalena Wasilewska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Admin - Szkolenia z kompetencji miękkich

Etyka i przeciwdziałanie korupcji w pracy zwłaszcza w urzędach są ważnym punktem odniesieniu w planowaniu działań i podejmowaniu decyzji. Szkolenie łączy aspekty prawne z wiedzą na temat dobrych praktyk w urzędach. Szkolenie dla administracji publicznej ponieważ uwzględnia specyfikę pracy urzędów.

Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Indywidualny Plan Rozwoju dla członka korpusy służby cywilnej. Może być to jedynie niewdzięczny obowiązek bądź spotkanie rozwojowe i moment do wymiany informacji między przełożonym i podwładnym. Szkolenie uwzględnia zarówno umiejętnościowe jak i prawne elementy zagadnienia. IPRZ dla administracji zapraszamy.

Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Szkolenie ma charakter mieszany - odnosi się do aktów prawnych oraz dostarcza umiejętności związanej z przestrzeganiem etykiety obsługi klienta z niepełnosprawnością. Szkolenie dla administracji publicznej - uwzględnia specyfikę pracy urzędów.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.