Szkolenie zamknięte
Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.
Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.
Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Jeśli sprzedajesz masz gwarantowane, że doświadczysz wielu porażek. Teraz kiedy okres trwałego, wieloletniego wzrostu gospodarek na całym świecie jest zachwiany tym bardziej.
Oczekiwanie, że praca będzie przebiegać bezawaryjnie jest nierealistyczne. Konkurencja i rynek dostarcza handlowcom brutalnych upadków powodujących zmęczenie i osłabienie psychicznej odporności i wytrwałości. Mimo to większość tradycyjnych szkoleń dla handlowców wyposaża ich w kolejne techniki, jak osiągnąć więcej, nikt nie mówi im co zrobić z porażką. A badania pokazują, że życie nawet najlepszych z nich w 80% składa się właśnie z niepowodzeń.
Rozżalenie, złość, utrata pewności siebie, personalizowanie problemu, poczucie winy lub obwinianie innych – to typowe przejawy pławienia się po niepowodzeniu. Pławienie się po porażce jest naturalne, lecz zupełnie nie efektywne – skuteczna sprzedaż wymaga od handlowców bardzo ofensywnego nastawienia. Dlatego tak ważne jest, aby energia, która wyzwala się podczas porażki (w postaci emocji, myśli, stresu) została spożytkowana w sposób efektywny.
Trening mentalny online „Back on track – 4 kroki wychodzenia z porażki” jest doskonałą strategią szybkiego wychodzenia z mentalnego zniechęcenia i bierności po doświadczeniu niepowodzeń. Po porażce gra toczy się dalej, a mentalna umiejętność szybkiego otrząśnięcia się i powrotu do pełni energii i siły mentalnej jest jedną z kluczowych kompetencji najlepszych handlowców.
W jego trakcie handlowcy poznają swój stopień odporności na niepowodzenia oraz nauczą się 4 kroków wychodzenia z porażki. Uczestnicy będą potrafili samodzielnie wykorzystywać narzędzia i metody (tzw. mental tools), które pozwolą im na lepsze radzenie sobie w sytuacji niepowodzeń handlowych. Dzięki takiemu podejściu porażkę zaczną odbierać nie jako klęskę, ale jako bodziec stymulujący do ofensywnego działania. Trening online uwzględnia specyfikę pracy handlowców.
2 treningi mentalne online – 4 x 45 min każdy
MODUŁ 1.
Optymalne reagowanie na niepowodzenie
Poznanie sposobów lepszego radzenia sobie z negatywnymi emocjami i spadkiem motywacji po niepowodzeniu oraz stworzenie warunków do otwartości na rozmowę o porażkach właśnie w gronie uczestników treningu.
Uczestnicy będą analizować swoje działania, które w efekcie skończyły się niepowodzeniem. Ich zadaniem jest dostrzeżenie i docenienie siebie za wytrwałość w pokonywaniu przeszkód, barier oraz wysiłek włożony w zadanie. Uczestnicy sami określają na jaką nagrodę zasłużyli za swój wysiłek. Omawianie doświadczenie oraz osobista ocena i refleksja będą stanowiły znakomity materiał do analizy pierwotnych, nieuświadomionych programów radzenia sobie z porażką. Zgodnie z procesem grupowym moduł operuje w warstwach bezpiecznych. Uczestnicy poprzez epizody dzielą się wybranymi doświadczeniami jednocześnie przygotowując się do dalszych części treningu.
MODUŁ 2.
Styl wyjaśniania własnych niepowodzeń
Uczestnicy wypełnią kwestionariusz na tzw. self-talk, czyli sposób, w jaki wyjaśniają przyczyny własnych niepowodzeń, ale także sukcesów. Podsumowaniem wyników kwestionariusza będzie określenie planów działań, które pomogą uczestnikom w redukowaniu negatywnego i bezproduktywnego sposobu wyjaśniania porażek i zamienienie go w kierunku wyjaśnień optymalnych i bardziej optymistycznych. Moduł pracuje na warstwie poznawczej – zgodnie z teoriami Seligmana dotyczącymi wyuczonego optymizmu i postrzegania porażek.
MODUŁ 3.
Zamiana pesymizmu w optymizm
Uczestnicy nabędą umiejętność wpływania na zmianę negatywnego sposobu wyjaśniania niepowodzeń konwertując go w optymalny styl wyjaśniania.
W module odbędzie się praca na przekonaniach i własnych doświadczeniach. Uczestnicy poznają i przećwiczą posługiwanie się narzędziem „koło optymizmu”. Dzięki temu każdy uczestnik dostrzega inną perspektywę problemu, który pierwotnie wydawał się „murem nie do przeskoczenia”. Kluczowe będą omówienia aktywności tego modułu. Dzięki temu, że moduł ma formułę szkoleniową uczestnicy mają możliwość otwartego omawiania swojich relacje na poziomie poznawczym, emocjonalnym. To znowu dzięki facylitacji trenera prowadzi do uświadomienia uczestnikom nowych zjawisk, którym podlega ich umysł (atrybucje porażek i sukcesów, dysonans Festingera).
MODUŁ 4.
Uznanie porażki
Celem tej części treningu będzie uświadomienie, że niepowodzenie nie jest anomalią i czymś niezwykłym, lecz normalnym i powszechnym doświadczeniem. Uczestnicy wypełnią dedykowany do treningu kwestionariusz. Wyniki kwestionariusza obrazują wskaźnik tendencji do nieużytecznego perfekcjonizmu. Wyniki zostaną omówione pod kątem konsekwencji reakcji na porażkę – na poziomie emocji, poznawczym i behawioralnym. W zależności od przebiegu treningu przebieg modułu dotyczy spraw wyłącznie zawodowych bądź również tych ze sfery osobistej.
MODUŁ 5.
Wyciąganie lekcji z porażki
Uczestnicy wykorzystując rzeczywiste niepowodzenie, którego doświadczyli w przeszłości pracując w grupach sformułują lekcje płynące z tych porażek korzystając z metody After Action Review. Podobnie jak poprzednie moduły ten również mocno pracuje na poziomie przekonań. Jest to kolejne ćwiczenie, które pozwala naruszyć dotychczasowe myślenie o porażkach i o sobie w sytuacji porażki – po to, aby powstał nowy konstrukt, fundament nowej postawy.
MODUŁ 6.
Wzmacnianie siły mentalnej
Zgodnie z koncepcją, że pierwsza poważna porażka uruchamia łańcuch kolejnych uczestnicy uczą się nie doprowadzać do tej pierwszej poważnej. Zwykle jest tak, że na własną ocenę sytuacji nakładają się oceny innych – warto być na nieuodpornionym. Głębokość tego moduły zależy od otwartości uczestników – akcenty są rozkładane bardziej w kierunku narzędziowym bądź autorefleksyjnym.
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Badania firmy Krauthammer, firmy doradczej i szkoleniowej, potwierdzają, że tylko 27% sprzedawców uważa, że w pełni opanowały podstawy sprzedaży. Pozostała większość narażona jest na codzienne porażki.
Autor szkoleń z zakresu budowania zaangażowania i motywacji pracowników, zarządzania różnorodnością w organizacji, zarządzania wiekiem, tworzenia kultury współodpowiedzialności, wprowadzania zmian oraz przywództwa opartego o koncept Positive Organisational Scholarship. Był interim menedżerem Inter-Dec College w Montealu. Od 1994 roku związany z branżą szkoleń biznesowych. Zarządzał wysokobudżetowymi projektami szkoleniowym dla firm z branż energetycznej, przemysłowej, IT i sektora finansowego. Opracowany przez niego program szkolenia Top Manager został zakupiony w 2011 roku przez jedną z największych międzynarodowych firm szkoleniowych i jest obecnie realizowany w 90 krajach na świecie.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Szkolenie było inspirujące. Poznałem metody wcześniej przeze mnie niewykorzystywane. Dodatkowym atutem była mała grupa szkoleniowa i uczestnicy z innych branż, co moim zdaniem wpłynęło pozytywnie na jakość warsztatów.
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B - 3 graczy, którzy zwykle biorą udział w transakcji: decision owner, implementor i evaluator. Każdy wymaga innej taktyki sprzedaży. Często równolegle należy stosować wszystkie trzy.
Każda duża zmiana na rynku to z jednej strony presja na cyfry, a z drugiej ogromna szansa. Szansa dla wszystkich tych, którzy w porę zrozumieją, że dawne sposoby działania przestały być skuteczne. Dziś wygrywają na rynku ci, którzy rozumieją specyfikę biznesu klienta oraz jego samego jako osobę poddaną presji.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.