Szkolenie zamknięte
Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.
Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.
Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Często w życiu zawodowym spotykamy się z niezrozumieniem naszych zachowań i decyzji, a także stylu funkcjonowania. Sami równie często nie jesteśmy w stanie zrozumieć działań i wyborów naszych podwładnych. Zastanawiamy się, jak to możliwe, że ktoś zbiera „miliony” danych, zanim podejmie decyzję, a ktoś inny po prostu wie, że wszystko będzie w porządku – bez opierania się na faktach, „twardych” danych? Dlaczego jedni nie zaczną działać bez planu, a inni robią wszystko na ostatnią chwilę i też osiągają efekty? Jakie mechanizmy rządzą tymi zachowaniami i dlaczego właśnie tak? Jak takimi osobami efektywnie zarządzać? Jak mobilizować do działania w sytuacji tzw. „gaszenia pożaru” czy choćby planowanej radykalnej zmiany? Na co można liczyć? Jak do nich dotrzeć? Jaka będzie najlepsza „ścieżka dostępu” do danego pracownika, skoro każdy jest inny?
Na te i inne, podobne pytania pomaga odpowiedzieć MBTI®.
MBTI® (Myers – Brigs Type Indicator) jest narzędziem, które bardzo pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania każdego człowieka. Pokazuje nasze preferowane strategie budowania relacji z innymi, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi, dzięki czemu jest przydatne do rozwijania różnorodnych kompetencji, tak w życiu zawodowym, jak i osobistym w sposób świadomy i zgodny z naszymi potrzebami i wartościami. Jest to narzędzie psychometryczne, w którym uniknięto żargonu psychologicznego i osadzono je bardzo mocno w realiach biznesowych i życiowych.
Przy użyciu MBTI® można pracować nad rozwojem własnych kompetencji komunikacyjnych, a także zarządczych i przywódczych.
MBTI® nie jest narzędziem oceny – jedynie opisuje typ poszczególnych ludzi, wskazując jednocześnie na ich mocne strony i potencjalne obszary do rozwoju pracowników, którymi zarządzamy. Dzięki stosowaniu tego narzędzia możemy optymalnie (minimum energii – maximum efektów) zarządzać podwładnymi. Pozwala ono skutecznie motywować do działania, gdzie rozliczanie z zadań często staje się tylko formalnością dającą ogromną satysfakcję zwierzchnikowi i podwładnemu. Narzędzie to jest stosowane przez większość liczących się przedsiębiorstw w Polsce i na świecie, niezależnie od branży i wielkości personelu.
GRUPA DOCELOWA:
Szkolenie Zarządzanie zespołem wg MBTI dedykowane jest menedżerom, osobom zarządzającym projektami w organizacji oraz tzw. talentom w organizacji.
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
1. Przygotowanie do pracy z własnymi wynikami MBTI®. Zbudowanie relacji sprzyjających skutecznemu uczeniu się i autorefleksji na temat własnego stylu zarządzania.
2. Poznanie charakterystyki poszczególnych par preferencji w sposób umożliwiający nie tylko zrozumienie siebie, ale również rozpoznawanie danej preferencji w zachowaniu podwładnych.
3. Dynamika typu MBTI®.
4. Wykorzystanie potencjału osobistego w zarządzaniu sobą z wykorzystaniem modelu MBTI®.
5. Wykorzystanie wiedzy na temat preferencji poszczególnych typów MBTI® w podstawach zarządzania przyszłymi. Budowanie autorytetu menedżera.
6. Zrozumienie roli pełnionej przez poszczególne typy MBTI® w zespole i ich wpływu na efektywność pracy. Zrozumienie konieczności pełnego wykorzystania każdej preferencji w realizacji wspólnych zadań.
7. Wzrost umiejętność budowania efektywnie funkcjonujących zespołów. Rozwinięcie umiejętność rozpoznania potrzeb i preferencji pracowników.
8. Wykorzystanie modelu MBTI® do rozwiązywania i zarządzania konfliktami w zespole.
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Doświadczenie w zakresie zarządzania zdobył poprzez pełnienie stanowisk kierowniczych na poziomie średniego i wyższego szczebla w branży Yellow Pages, branży odzieżowej oraz w sektorze ubezpieczeniowym. Wieloletnie budowanie i utrzymywanie relacji z klientem, przełożyło się na kilka tysięcy efektywnych rozmów handlowych. Sprzedaż poznawał od poziomu przedstawiciela handlowego do stanowisk kierowniczych. Z wykształcenia jest Doradcą Zawodowym po Akademii Jana Długosza w Częstochowie. Ukończył szereg szkoleń/kursów z zakresu sprzedaży i zarządzania. To, między innymi, szkolenia z procesu grupowego, coachingu, Transforming Communikations, Skuteczne Systemy Szkoleniowe (HPI), Trainers Training (Polski Instytut NLP), Szkolenie dla Asesorów Assessment Center, Thomas International Certificate oraz MBTI (metody pozwalające skutecznie diagnozować predyspozycje zawodowe oraz bardziej efektywnie zarządzać personelem). Współpracował m.in. z takimi firmami jak Bioderma, Falck, MAKRO Cash and Carry Polska, czy Chromavis Service.
Doświadczenie zawodowe zdobywał jako sprzedawca, menedżer oraz wreszcie członek zarządu. Od 2007 roku poświęcił się pracy doradczej i trenerskiej. Wspiera pracownika na każdym szczeblu organizacyjnym. Ukończył certyfikowane kursy: Transforming Communication™, coach MBTI®; Discovery Insights™, metodyk PMI i PRINCE2. Ma za sobą ponad 1500 dni szkoleniowych oraz ponad 500 godzin coachingu indywidualnego, w tym coachingu towarzyszącego, prowadzonego w miejscu pracy osoby coachowanej. Znakomicie sprawdza się w projektach zorientowanych na rezultaty – zarówno jako trener, jak i koordynator merytoryczny. Menedżerowie cenią jego umiejętność patrzenia na sytuację zarządczą z wielu perspektyw, pracownicy sprzedaży – za dostarczanie rozwiązań gotowych do zastosowania. Współpracował m.in. z takimi firmami jak Pramerica Życie TUiR, Grupa Żywiec, MAKRO Cash and Carry Polska, PGE, Biofarm, Strabag czy Veolia.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Szkolenie było inspirujące. Poznałem metody wcześniej przeze mnie niewykorzystywane. Dodatkowym atutem była mała grupa szkoleniowa i uczestnicy z innych branż, co moim zdaniem wpłynęło pozytywnie na jakość warsztatów.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany. Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.
Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.