ZESPÓŁ 3E = Zarządzanie Emocjami, Energią i Elastycznością zespołu

Dział: Szkolenia menedżerskie
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte

W czasie kryzysu niezbędna jest kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły na zmiany i ulepszenia – warto wciągnąć w ich poszukiwanie całą załogę!

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Niespotykana wcześniej zmienność otaczającej nas rzeczywistości powoduje utratę poczucia bezpieczeństwa oraz silne negatywne emocje, a z drugiej strony stale rosnące oczekiwania prowadzą do frustracji, spadku zaangażowania, a coraz częściej do trwałej utraty energii do pracy i poczucia wypalenia zawodowego. Pracownicy koncentrują się wtedy wyłącznie na wykonywaniu zleconych zadań. Wspomniana wcześniej wysoka zmienność otoczenia wymaga jeszcze szybszej i bardziej zdecydowanej reakcji zespołu. Zamknięty krąg trybu przetrwania wymaga intensywnej pracy menedżerskiej nad odbudowaniem zaangażowania w zespole dzięki umiejętnemu zarządzaniu w trzech, wzajemnie powiązanych ze sobą obszarach: Emocji, Energii i Elastyczności działań Zespołu.

Pewność i spokój menadżerów w obliczu kryzysu, który obserwują ich podwładni – to już połowa sukcesu. Jeśli firma nie popada w stadium „przetrwania”, a zamiast tego szefowie kreślą jasną wizję działania w czasach kryzysu – to pracownicy wiedzą, że nie muszą się niczego obawiać i wszystko jest pod kontrolą. Jeśli do tego uda się przywódcom zmobilizować i zmotywować pracowników do tego, że pokonywanie kryzysu to wyzwanie, a nie stresująca walka o przetrwanie – to jesteśmy co najmniej dwa kroki przed konkurencją.

W czasie kryzysu niezbędna jest kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły na zmiany i ulepszenia – warto wciągnąć w ich poszukiwanie całą załogę.

Zmienia się rynek, zmieniają się warunki, w których funkcjonują organizacje, zmieniają się też same organizacje. W organizacjach następują redukcje, firmy zmieniają sposoby swego działania, reorganizują się, łączą, dzielą, zmieniają produkt i usługi częściej i szybciej, niż chcielibyśmy i moglibyśmy się tego spodziewać. Zmiana staje się nieuchronna i nieunikniona.

Dla organizacji jest nie tylko koniecznością, jest także szansą na rozwój. Podobnie jest z pracownikami: chociaż zmiana burzy dotychczasowe status quo nie mamy wyjścia – musimy się jej nie tylko poddać, ale i kreować. Wielu spośród tych zmian nie chcemy i nigdy byśmy ich nie wprowadzili z własnej inicjatywy.

Często wprowadzaniu zmiany towarzyszą silne emocje takie jak: frustracja, lęk, niezadowolenie, poczucie zagrożenia, a nawet agresja. Sytuacji zmiany może towarzyszyć obawa pracowników, że sobie nie poradzą, że wymagania są zbyt duże.

Ludzie w organizacji mogą być albo siłą pozytywną, albo barierą dla zmiany.

Dlatego oprócz przygotowania zmiany od strony narzędzi, procesów, dokumentów, równie ważne jest uaktywnienie, przekonanie i przygotowanie pracowników do wprowadzenia tej zmiany w życie.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Emocje zespołu, czyli zarządzanie relacjami i konfliktem w zespole

  • Skąd się biorą emocje, czyli jak funkcjonuje układ limbiczny w mózgu?
  • Zarządzanie emocjami na etapie percepcji
  • Pozytywny wpływ na emocje na etapie interpretacji
  • Budowanie i podtrzymywanie wspólnego obszaru rozumienia w relacjach interpersonalnych
  • Podstawowe 4 rodzaje relacji w zespole – dominacja, uległość, manipulacja, partnerstwo
  • Jak wzmacniać partnerskie relacje w zespole?
  • Rozpoznawanie symptomów konfliktu w zespole
  • Podstawowe źródła konfliktów w zespole
  • Fazy konfliktu w zespole
  • Taktyki lidera w poszczególnych fazach konfliktu
  • Jakie korzyści można wynieść z konfliktu w zespole?

2. Energia zespołu, czyli jak utrzymać wysokie zaangażowanie zespołu

  • Co sprawia, że jesteśmy zaangażowani?
  • Budowanie zespołu z wysokim poziomem zaangażowania
  • Ukierunkowane zarządzanie entuzjazmem w zespole
  • Ujawnianie i konstruktywne wykorzystywanie frustracji w zespole
  • Wykorzystanie rytmów infradialnych, cirkadialnych i ultradialnych do efektywnego planowania pracy zespołu
  • 4 obszary odnawiania energii w zespole – fizyczny, poznawczy, emocjonalny, interpersonalny

3. Elastyczność zespołu, czyli jak przyspieszyć reakcję zespołu na zmiany?

  • Neurobiologia reakcji naszego mózgu na zmianę
  • Dlaczego nie lubimy zmian?
  • Szansa czy zagrożenie? – od czego zależy różne nastawienie do zmiany?
  • Jak zmienić w zespole podejście do zmiany z reaktywnego na proaktywne?
  • Krzywa wydajności zespołu w zmianie
  • Rozróżnianie oporu nastawienia do zmiany od oporu wdrażania zmiany
  • Team Agility, czyli budowanie kultury nieustannych mikro-zmian w zespole

4. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków

  • Na poziomie osobistym
  • Na poziomie zespołu
  • Karta SSC ( stop – start- continue).

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Emocje
  • Zarządzanie emocjami
  • Emocje w zespole
  • Rodzaje emocji
  • Uczucia i emocje
  • Inteligencja emocjonalna
  • Zarządzanie emocjami szkolenie

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • budowanie kultury wzmacniającej nastawienie na rozwiązanie (a nie na problem)
  • większa stabilność emocjonalna pracowników
  • wyższa motywacja i zaangażowanie w zmianę
  • branie osobistej odpowiedzialności za postawę i efektywność pracy w czasie kryzysu
  • kształtowanie właścicielskiego podejścia pracowników przez wzrost ich lojalności wobec pracodawcy.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność skutecznej pracy pod presją
  • umiejętność komunikowania trudnych i koniecznych decyzji, które mogę być niepopularne
  • obniżenie stresu na poziomie osobistym i całego zespołu
  • kształtowanie postaw liderskich i umiejętność budowanie autorytetu
  • umiejętność sprawowania mądrego przywództwa i dobierania narzędzi adekwatnych do zdiagnozowanej w zespole sytuacji (emocji, nastrojów, postaw etc.)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • skuteczniejsze realizowanie zadań w zespole
  • mniej sytuacji konfliktowych pomiędzy pracownikami
  • energia zespołu nakierowana na realizację zadań a nie na walkę i rywalizację z nowym porządkiem
  • mniejsza rotacja pracowników
  • wyższy poziom zaangażowania w zmieniającej się rzeczywistości oraz angażowanie do tego podejścia pozostałych pracowników.
ZESPÓŁ 3E = Zarządzanie Emocjami, Energią i Elastycznością zespołu

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Zbuduj autorytet menedżera!

Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany.  Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.

2024-12-16
16 grudnia 2024 - 17 grudnia 2024
2024-12-17
Szkolenie online Szkolenie online
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.

2025-01-16
16 stycznia 2025 - 17 stycznia 2025
2025-01-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wyzwalanie potencjału pracowników to jedno z największych wyzwań menedżerskich, przywódczych. Szkolenie coaching menedżerski i zarządzanie rozwojem dostarcza paletę narzędzi rozpoznających poziom kompetencji pracowników i wspierający go.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.