Rozwijanie swojej i zespołowej efektywności. Warsztat koncentruje się na rozwijaniu świadomości siebie i innych, komunikacji oraz optymalizacji wydajności i pracy zespołowej.
INFORMACJE O SZKOLENIU
Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
Szkolenie zamknięte
Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.
Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.
Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Przychodzimy do pracy z najlepszymi intencjami, ale często terminy i presja pracy z różnymi osobami mogą stanowić dla nas wyzwanie. Różne sposoby funkcjonowania powodują nieprzewidziane problemy. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach pracy zdalnej i braku interakcji w biurze. Ludzie mogą poczuć się sfrustrowani lub czuć się niekomfortowo.
Warsztat ma na celu lepsze poznanie i zrozumienie siebie i członków zespołu, poprawę komunikacji i relacji. Ułatwia zrozumienie i przyjęcie różnych punktów widzenia ludzi. Pomoże zbliżyć ludzi, zmniejszając bariery między nimi i umożliwiając bardziej autentyczne relacje.
Na warsztacie wykorzystamy maty, karty do gry, zeszyty ćwiczeń, aplikację mobilną Lumina Splash i Lumina Team Viewer oraz spersonalizowane portrety Lumina Spark.
Portret Lumina Spark pokazuje ludzi takimi jakimi naprawdę są. Bez etykietowania, szufladkowania, typologizowania. Daje wgląd we wszystkie 24 cechy wpływające na osobowość i w dynamikę osobowości. Pozwala zobaczyć jakie mamy preferencje, jak zmieniamy się, gdy wchodzimy w rolę i jak reagujemy na stres. Dzięki temu uczestnicy poznają swoje silne strony, swój potencjał i możliwości rozwojowe.
To 40 kolorowych stron spersonalizowanych informacji i wskazówek. Wyniki portretu można wczytać do aplikacji Lumina Splash i porównywać się z innymi.
Rdzeniem warsztatu jest model Lumina Spark. Dane z kwestionariusza pozwalają nam tworzyć portrety Lumina Spark dla osób indywidualnych, a Lumina Team Viewer umożliwia nam pokazanie tych danych na poziomie całego zespołu i wgląd w jego dynamikę. To z kolei pomoże uczestnikom lepiej rozumieć zespół i doceniać unikalny wkład każdego członka.
Lumina Team Viewer zapewni wizualną reprezentację osobowości członków zespołu, ich kompetencji i ich wzajemnego wpływu. Uczestnicy rozwiną umiejętności budowania relacji i szybkiego czytania innych, co pozwoli im lepiej się rozumieć, komunikować i współpracować. Przy większej spójności zespołu konflikt staje się okazją do twórczego i konstruktywnego dialogu. W rezultacie zespół będzie bardziej odpowiedzialny i wspierający, doceniając wzajemne różnice i wspólnie tworząc sukces.
Nauka nie skończy się po zakończeniu warsztatu. Uczestnicy otrzymają dostęp do platformy Spark Coach, w której znajdą swoje portrety i pytania coachingowe, wybiorą sobie cele, przeanalizują wzorce i otrzymają wskazówki rozwojowe.
Warsztat możemy rozbudowywać o dodatkowe, pogłębiające ćwiczenia lub nowe moduły. Może być przeprowadzony face to face lub on-line w podziale na moduły w jako warsztat mieszany (e-learning plus moduły on-line)
Gdzie warsztat może pomóc?
Wstępne rozmowy z interesariuszami żeby coś zmienić, musimy wiedzieć, gdzie obecnie się znajdujemy?
Kontekst zespołowy
Tworzenie zespołu, wdrażanie
Dołączenie nowego członka zespołu
zespół, który chce zwiększyć spójność
Dołączenie nowego menedżera liniowego
Kontekst przywództwa
Popatrzenie na dynamikę zespołu
Awans, planowanie sukcesji
Tworzenie programów talentów
Kontekst oceny
Analiza potencjalnego kandydata „pasującego” do istniejącego zespołu
Spojrzenie na to „czego potrzebuje zespół” i jaki ma potencjał (być może ukryty)
Jakie typowe wyzwania warsztat może pomóc rozwiązać?
Konflikty, rozpad relacji
Brak przejrzystości / zaufania
Popełnianie tych samych błędów (brak refleksji)
Nieradzenie sobie ze stresem / presją
Brak spójności, współpracy lub różnorodności zespołu
Przecenianie abstrakcyjnych celów, niedocenianie ról i mocnych stron
Słaba komunikacja lub konflikty kulturowe między zespołami
Słabe wyniki na poziomie indywidualnym lub zespołowym
PROGRAM SZKOLENIA
1. Rozpoczęcie
Poznanie się
Przedstawienie celów i przebiegu warsztatu
2. Cechy, zachowania, różnorodność
Ćwiczenie z kartami z wykorzystaniem mandali Lumina Spark – angażująca aktywność, zwiększająca świadomość, wzmacniająca poczucie własnej wartości; pokazanie swoich mocnych stron za pomocą kart, które wybierasz i otrzymujesz od innych
Ćwiczenie wprowadzające ideę szybkiego czytania innych (mój wspaniały dzień w .., moje hobby…może być w parach)
Unikanie stronniczości – zrozumienie perspektywy innych (mapy)
3. 4 zasady Luminy Learning
Samoświadomość
Docenienie różnorodności
Budowanie relacji
Współtworzenie wyników
4. Rozwijanie samoświadomości z pomocą interaktywnych ćwiczeń, aplikacji i indywidualnych portretów.
Łączenie zachowań z 8 aspektami Luminy (ćwiczenie z krokami itd.)
Rysowanie wizualizacji swojej osobowości
Twoja osobowość w aplikacji Lumina Splash
Refleksja w parach
Twój portret Lumina Spark / Inner Spark
Twoje 24 cechy, 8 aspektów, 4 kolory
Identyfikacja mocnych i słabych stron, odkrywanie paradoksów
3 Persony: naturalna, codzienna i przesadzona
Dynamika osobowości w aplikacji Lumina Splash – Ja naturalny, Ja w działaniu i Ja pod presją
Szczegóły Twoich 24 cech w 3 personach
Twoje mocne strony, możliwe słabe punkty, ukryte skarby, świadome wysiłki i paradoksy– rozpoznawanie wzorców 3 Person, refleksja.
Droga do odzyskania równowagi – wypracowanie strategii radzenia sobie z przesadzonymi zachowaniami
5. Zrozumienie i docenienie różnorodności zespołu – Team Viewer – dynamiczny obraz osobowości członków zespołu
Gdzie obecnie się znajdujemy? Jak bardzo różnorodny mamy zespół?
Refleksja na temat mocnych stron zespołu, analiza luk w odniesieniu do uzgodnionych kluczowych zachowań zespołu
Interpretacja i wnioski z obserwacji zespołu w jego 3 Personach – jak często i w jakim kierunku zespół się zmienia, jak często wpada w tryb przesadzony?
6. Budowanie relacji
Ćwiczenie z odgrywaniem ról – jak budować dobre relacje z 8 aspektami
Ćwiczenia komunikacji z różnymi osobami, aby sprostać ich potrzebom niezależnie od swoich preferencji
Szybkie czytanie z użyciem 24 cech i strategie budowania relacji z różnymi osobami
7. Wykorzystanie dzisiejszych doświadczeń do współtworzenia wyników
Porównywanie się w aplikacji Lumina Splash
Identyfikacja obszarów podobnych, obszarów, w których możemy doświadczać trudności oraz możliwych działań poprawiających współpracę
Identyfikacja swoich mocnych i słabych stron w ramach obszarów priorytetowych dla zespołu, identyfikacja cech, które możemy stonować lub wzmocnić, aby wesprzeć zespół
Wyznaczenie sobie celu z pomocą modelu GROWS, zobowiązania wobec zespołu
Coaching w parach
8. Kontynuacja nauki w domu na zdalnie dostępnej platformie Spark Coach
Identyfikacja kluczowych obszarów rozwojowych
Interaktywne poznawanie osobowości – badanie swoich unikalnych wzorców cech
Przeglądanie pytań coachingowych
Pomoc w wyznaczaniu osobistych celów
OPCJONALNE MODUŁY:
Jeśli mamy więcej czasu na warsztat lub chcemy przeprowadzić krótkie, wzmacniające sesje jakiś czas po warsztacie, aby utrzymać naukę przy życiu:
Strategiczny proces zespołowy – łączenie Luminy ze strategią zespołu
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
4
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
Rozwój potencjału członków zespołu
Zrozumienie etapu, na którym znajduje się zespól
Ulepszona dynamika zespołu, większa spójność zespołu
Dostosowanie kultury zespołowej do wizji, misji i wartości
Przyspieszenie wdrażania i tworzenia wydajnych zespołów
Umożliwienie jednostkom i zespołom zrozumienie siebie i ich wkładu w cele organizacyjne
Poprawa wyników na poziomie indywidualnym i zespołowym
Cyfrowe narzędzia do pracy po warsztacie: Spark Coach i Lumina Splash App
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
Pogłębienie wiedzy o sobie, odkrycie swojego ukrytego potencjału
Poznanie sposobów na radzenie sobie ze stresem
Lepsze poznanie koleżanek i kolegów z zespołu
Przećwiczenie budowania wartościowych relacji, niezależnie od swoich preferencji
Docenienie wpływu osobowościowych preferencji i wynikających z nich zachowań na realizację wspólnych celów
Świadomość czynników, które wyzwalają negatywne reakcje u poszczególnych członków zespołu
Zrozumienie, co pomaga, a co utrudnia mi współpracę
Otrzymanie spersonalizowanego portretu Lumina Spark i możliwość kontynuowania rozwoju samodzielnie na platformie Lumina Coach
KORZYŚCI WSPÓLNE:
Rozwój świadomości pracowników, docenienie różnorodności zespołu
Docenienie wpływu poszczególnych osób na zespół i jego wyniki
Lepsze zrozumienie, poprawa zdolności adaptacji
Wzmocnienie więzi indywidualnych i zbiorowych
Lepsza komunikacja, prawdziwsze relacje, mniej konfliktów
Wspólna wizja, lepsza współpraca
Poprawienie morale, dobrego samopoczucia i zaangażowania pracowników
Narzędzia do pracy po warsztacie: Spark Coach i Lumina Splash App
TRENERZY SZKOLENIA
Karolina Olszyńska
Jako konsultant zajmuje się profesjonalnym wsparciem dla działów HR w zakresie budowania onboardingu efektywnego biznesowo i jednocześnie odpowiadającego na potrzeby pracowników wykorzystując metodologię Design Thinking. Była odpowiedzialna za opracowanie, wdrożenie i ewaluację rocznej strategii onboardingowej dla pracowników w obszarze sprzedaży bezpośredniej oraz pośredniej B2C i B2B. W ramach projektu do jej zadań należała odpowiedzialność za całościowe powodzenie podjętej realizacji, od pomysłu poprzez wdrożenie i bieżącą opiekę nad działaniem projektu wdrożeniowego. Do jej zadań należało również przygotowanie odpowiednich procesów i procedur w kontekście kultury organizacyjnej firmy oraz prowadzenie spotkań, prezentacji i szkoleń w ramach wdrażanego procesu onboardingu. Ekspert w projektach wymagających opracowania i dostarczenia modelu wsparcia procesu wdrożeniowego nowego pracownika z wykorzystaniem metody e-learningu. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Geberit Produkcja, Volkswagen Bank/Seat, czy Nivea Polska.
OPINIE O SZKOLENIACH
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Szkolenie było inspirujące. Poznałem metody wcześniej przeze mnie niewykorzystywane. Dodatkowym atutem była mała grupa szkoleniowa i uczestnicy z innych branż, co moim zdaniem wpłynęło pozytywnie na jakość warsztatów.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.
Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany. Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.
Statystyki są jednoznaczne – około 40% nowo mianowanych menedżerów ponosi porażkę w ciągu pierwszego roku od awansu! To nie przypadek. Bez odpowiedniego przygotowania, praktycznych narzędzi i solidnej wiedzy wielu liderów działa intuicyjnie, co nie tylko osłabia efektywność zespołu, ale także prowadzi do frustracji i wypalenia.
Wyzwania, z którymi się mierzą, oraz skuteczne sposoby ich przezwyciężenia są na szczęście dobrze znane. Szkolenie dla nowych managerów dostarczy Ci konkretnych rozwiązań, pomagając unikać typowych błędów i pułapek.
Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej zapraszamy do kontaktu: