Interaktywny warsztat on-line, stworzony, aby pomóc Tobie i Twojemu zespołowi zbudować odporność i wspomóc Cię w bardziej efektywnym zarządzaniu podczas kryzysu Covid i nie tylko.
INFORMACJE O SZKOLENIU
Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
Jeśli pojawiają się problemy techniczne w trakcie połączenia nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
Szkolenie zamknięte
Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.
Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.
Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Wszyscy doświadczamy bezprecedensowej zmiany wywołanej pandemią Covid. Wirtualne zespoły, praca zdalna, mniej osobistych interakcji to teraz nasza normalność. Nasze środowiska pracy zmieniły się. Zmieniają się nasze prawdy, mity i przekonania. Liderzy muszą sprostać wyzwaniom zdalnego zarządzania poprzez dbanie o relacje w zespole oraz o odporność swoją i innych.
Warsztat koncentruje się na budowaniu odporności, bezpieczeństwa psychologicznego i zaufania przy pomocy metodologii Lumina Spark. Uczestnicy otrzymają wgląd w to kim są indywidualnie i zespołowo w różnych okolicznościach, poznają swoje silne strony i obszary do rozwoju. Razem odbędziemy podróż do odzyskania równowagi; uczestnicy poznają swoje przesadzone zachowania, których mogą doświadczać i stworzą plan działania, aby odzyskać skuteczność. Dowiedzą się jak rozpoznawać i jak reagować na przesadzone zachowania członków swojego zespołu.
Budowanie odporności w 4 obszarach:
Działań – dbanie o siebie, aby zwiększyć odporność fizyczną
Relacji – pogłębianie więzi dzięki bezwarunkowemu pozytywnemu szacunkowi
Emocji – budowanie odporności emocjonalnej poprzez zarządzanie przesadzonymi zachowaniami
Umysłu – budowanie odporności psychicznej poprzez wybór pozytywnego sposobu myślenia
Cyfrowe narzędzia dla wirtualnych zespołów
Aby odnaleźć się w nowym wirtualnym świecie współpracy, potrzebujemy nowych narzędzi, które dadzą nam natychmiastowy głęboki wgląd, umożliwiając nam zbudowanie odporności i zarzadzanie sobą, zespołami i biznesami bardziej efektywnie w wirtualnym świecie. Podczas warsztatu wykorzystamy wielokrotnie nagradzany zestaw zintegrowanych cyfrowych narzędzi i modeli, stworzony przez Luminę Learning, aby sprostać potrzebom dzisiejszych miejsc pracy.
Portret Lumina Spark pokazuje ludzi takimi jakimi naprawdę są. Bez etykietowania, szufladkowania, typologizowania. Daje wgląd we wszystkie 24 cechy wpływające na osobowość i w dynamikę osobowości. Pozwala zobaczyć jakie mamy preferencje, jak zmieniamy się, gdy wchodzimy w rolę i jak reagujemy na stres. Dzięki temu uczestnicy poznają swoje silne strony, swój potencjał i możliwości rozwojowe.
To 40 kolorowych stron spersonalizowanych informacji i wskazówek. Wyniki portretu można wczytać do aplikacji Lumina Splash i porównywać się z innymi.
Lumina Team Viewer zapewni wizualną reprezentację osobowości członków zespołu, ich kompetencji, reakcji na stres i ich wzajemnego wpływu.
Po warsztacie, uczestnicy otrzymają bezterminowy dostęp do platformy Spark Coach, w której znajdą swoje portrety i pytania coachingowe, wybiorą sobie cele, przeanalizują wzorce i otrzymają wskazówki rozwojowe.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Rozpoczęcie
Powitanie i wprowadzenie
Potrzeby uczestników i wskazówki sprzyjające wirtualnemu zaangażowaniu
Plan dnia, przebieg i cele warsztatu
Jak się dziś czujesz?
2. Czym jest odporność psychiczna?
Jak definiujemy odporność, co oznacza dla Ciebie?
Rozwój poprzez przeciwności losu – Video: rabin Twerski
Co buduje, a co obniża Twoją odporność – interaktywne ćwiczenie z 24 cechami z Twojego portretu Lumina Spark
Mandale odporności Twojego zespołu – animacja Team Viewer
3. Budowanie odporności z perspektywy Luminy
Znaczenie EQ dla zdrowia psychicznego i dobrego samopoczucia
EQ, a świadomość siebie i innych – piramida zwinności emocjonalnej Luminy
Rola budowania relacji i pogłębiania więzi
Jak działają na Ciebie przeciwności losu?
Co Cię stresuje? Jak zredukujesz stres i podniesiesz swoją odporność?
4. Siła działania – budowanie odporności fizycznej
Praca w domu, a odporność – środowisko, rutyna, ćwiczenia, sen
Praktyczne pomysły na poprawę Twojej odporności
Co zmienisz, aby zadbać o siebie i poprawić jakość swojego dnia?
5. Siła kontaktów – budowanie odporności relacji
Znaczenie relacji i kontaktów w czasie lockdown
Pogłębianie relacji, zrozumienie siebie i innych w kolorowej soczewce Luminy: 4 kolory, 8 aspektów, 24 cechy
Tworzenie strategii budowania relacji w czasie lockdown
Porównywane się w parach w aplikacji mobilnej Lumina Splash. W jaki sposób możecie najlepiej wspierać się i komunikować się ze sobą, biorąc pod uwagę własne potrzeby i preferencje w tym czasie
Tworzenie planu poprawy relacji z rodziną, przyjaciółmi, współpracownikami, klientami lub interesariuszami w czasie lockdown – workbook
Kluczowe cechy poprawiające naszą zdolność budowania relacji – interaktywna mata Lumina Spark
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
2
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
3
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
4
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:
Poprawa psychicznej, fizycznej i emocjonalnej odporności zespołu
Poprawa dobrego samopoczucia i zaangażowania pracowników
Większa świadomość, zbadanie i zrozumienie nadmiernych zachowań, związanych ze stresem kryzysu Covid 19 i nie tylko
Gotowy plan działania powrotu do działań efektywnych
Cyfrowe narzędzia do pracy po warsztacie: Spark Coach i Lumina Splash App
KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:
Zrozumienie znaczenia odporności i jej wpływu
Rozwinięcie umiejętności aktywowania fizycznej, emocjonalnej i mentalnej odporności, poznanie strategii i technik
Poznanie swojego poziomu odporności, swoich reakcji na stres i jego wpływu na skuteczność
Nabycie umiejętności rozpoznawania i minimalizowania swoich przesadzonych zachowań, aby uzyskać i utrzymać spokój i opanowanie
Poznanie reakcji członków zespołu na stres i pomocnych sposobów reagowania na nie
Rozwinięcie głębszych relacji poprzez zrozumienie potrzeb ludzi
Zrozumienie siły pozytywnego myślenia i zrewidowanie swojego sposobu myślenia
Wykorzystanie swoich najlepszych zasobów
KORZYŚCI WSPÓLNE:
Lepsza komunikacja, prawdziwsze relacje, mniej konfliktów
Rozwój potencjału członków zespołu, zrozumienie siebie i innych, zrozumienie wzajemnego wkładu w cele organizacyjne
Spersonalizowany portret Lumina Spark i możliwość eksplorowania swojej osobowości i kontynuowania rozwoju samodzielnie, po warsztacie, na platformie Lumina Coach
TRENERZY SZKOLENIA
Karolina Olszyńska
Jako konsultant zajmuje się profesjonalnym wsparciem dla działów HR w zakresie budowania onboardingu efektywnego biznesowo i jednocześnie odpowiadającego na potrzeby pracowników wykorzystując metodologię Design Thinking. Była odpowiedzialna za opracowanie, wdrożenie i ewaluację rocznej strategii onboardingowej dla pracowników w obszarze sprzedaży bezpośredniej oraz pośredniej B2C i B2B. W ramach projektu do jej zadań należała odpowiedzialność za całościowe powodzenie podjętej realizacji, od pomysłu poprzez wdrożenie i bieżącą opiekę nad działaniem projektu wdrożeniowego. Do jej zadań należało również przygotowanie odpowiednich procesów i procedur w kontekście kultury organizacyjnej firmy oraz prowadzenie spotkań, prezentacji i szkoleń w ramach wdrażanego procesu onboardingu. Ekspert w projektach wymagających opracowania i dostarczenia modelu wsparcia procesu wdrożeniowego nowego pracownika z wykorzystaniem metody e-learningu. Współpracowała m.in. z takimi firmami jak Geberit Produkcja, Volkswagen Bank/Seat, czy Nivea Polska.
OPINIE O SZKOLENIACH
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Szkolenie było inspirujące. Poznałem metody wcześniej przeze mnie niewykorzystywane. Dodatkowym atutem była mała grupa szkoleniowa i uczestnicy z innych branż, co moim zdaniem wpłynęło pozytywnie na jakość warsztatów.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.
Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany. Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.
Statystyki są jednoznaczne – około 40% nowo mianowanych menedżerów ponosi porażkę w ciągu pierwszego roku od awansu! To nie przypadek. Bez odpowiedniego przygotowania, praktycznych narzędzi i solidnej wiedzy wielu liderów działa intuicyjnie, co nie tylko osłabia efektywność zespołu, ale także prowadzi do frustracji i wypalenia.
Wyzwania, z którymi się mierzą, oraz skuteczne sposoby ich przezwyciężenia są na szczęście dobrze znane. Szkolenie dla nowych managerów dostarczy Ci konkretnych rozwiązań, pomagając unikać typowych błędów i pułapek.
Chcesz zorganizować to szkolenie w formule zamkniętej zapraszamy do kontaktu: