Rozmowy oceniające i podsumowujące

Dział: Szkolenia menedżerskie
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Każdy, kto przestaje się uczyć, jest stary, bez względu na to, czy ma 20 czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę, pozostaje młody
Otrzymywanie informacji zwrotnej zawsze zajmuje wysokie miejsca w zestawieniach oczekiwań pracowników. Wraz ze zmianami pokoleniowymi te oczekiwania się intensyfikują. Szkolenie rozmowy podsumowujące i oceny okresowe pracuje na postawach i dostarcza współczesnych rozwiązań menedżerskich.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Rozmowa podsumowująca bądź oceniająca może być wartościowym doświadczeniem dla menedżera i pracownika. Jeżeli jednak będzie przeprowadzona w sposób niewłaściwy stanie się w najlepszym razie kłopotliwą formalnością, a w najgorszym przyczyną obniżenia zaufania między stronami, powodem zamieszania komunikacyjnego oraz obniżenia motywacji i zaangażowania. Stanie się również modelowym przykładem utraconej okazji do rozwoju.

Wartościowa rozmowa feedback’owa, oceniająca czy podsumowująca zawsze będzie bazowała na następujących fundamentach:

Bezpieczeństwo psychiczne – warunki, w których pracownik ma przekonanie, że może zadawać pytania nie będąc narażonym na zarzut niewiedzy, może nie zgodzić się z opinią bądź przedstawić własną oraz czuje się zachęcany do formułowania swoich potrzeb (aby móc pracować bardziej efektywnie lub/ i mieć większą satysfakcję z pracy).

Techniki – warto, aby słowa odpowiadały intencjom menedżera. Znajomość najważniejszych technik komunikacyjnych i feedbackowych (oraz feedforward) pozwoli przeprowadzić rozmowę w taki sposób, aby uzyskać założony cel.

Scenariusze – pomimo tego, że każdy człowiek jest inny to jest możliwe wyróżnienie najczęstszych scenariuszy rozmów oceniających i feedbackowych. Warto je znać i przygotować się, aby wiedzieć jak reagować w sytuacjach, które z dużym prawdopodobieństwem się pojawią.

Realne usprawnienia na poziomie operacyjnym i rozwój pracowników wymagają umiejętności komunikacji celów, oczekiwań oraz postulatów zmian w sposób dostosowany do odbiorcy. Umiejętność różnicowania sposobów komunikacji oraz narzędzi wpływa na budowanie i wzmacnianie relacji na linii przełożony – pracownik.

Wypadkową w tym ujęciu jest sprawniejsze funkcjonowanie organizacji, wykorzystywanie szans i minimalizowanie ryzyk.

Kluczowe cele szkolenia koncentrują się na:

  • minimalizacji ryzyk w komunikacji w ramach rozmów oceniających i rozwojowych,
  • budowaniu konstruktywnej informacji zwrotnej,
  • pobudzaniu pracowników do autorefleksji służącej wzrostowi motywacji.

 

PROGRAM SZKOLENIA

1.Koncept bezpieczeństwa psychicznego w rozmowach oceniających i podsumowujących

  • Jak budować kapitał zaufania?
  • W jaki sposób obniżać ryzyko interpersonalne takiej rozmowy i zachęcać do otwartości?
  • Jak sprawić, aby pracownik należał do sieci wsparcia i sieci mobilizacji menedżera?

2. Techniki komunikacyjne (udzielanie informacji zwrotnej)

  • Feedback vs. Feedforword
  • FUKO
  • Metoda błyskawicznej motywacji Pantalona
  • Style komunikacje
  • Podstawowe kategorie wypowiedzi

3. Scenariusze wymagających rozmów i reakcji pracowników

  • Zaprzeczanie faktom
  • Usprawiedliwianie się
    • Zewnętrzne przyczyny
    • Wewnętrzne przyczyny
  • Agresywne reakcje
  • Lekceważenie
  • Bierna reakcja
  • Radzenie sobie z oporem na informację zwrotną

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Rozmowy oceniajace
  • Rozmowy podsumowujące
  • Ocena okresowa
  • Feedback
  • Trudne sytuacje w rozmowie

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Doskonalenie kompetencji pracowników
  • Efektywne zarządzanie celami
  • Realizacja strategii firmy
  • Zwiększenie zaangażowania pracowników
  • Wzrost autorytetu menedżerów
  • Poprawa realizacji wskaźników biznesowych

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Dobre przygotowanie się do oceny pracowniczej
  • Przeprowadzenie oceny pracowniczej w oparciu o cele i kompetencje
  • Udzielenie motywującej informacji zwrotnej
  • Poprowadzenie rozmowy podsumowującej
  • Przełamywanie oporu i obaw przed oceną

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wzrost kompetencji w firmie
  • realizacja celów firmowych i indywidualnych
Rozmowy oceniające i podsumowujące

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Zbuduj autorytet menedżera!

Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany.  Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.

2024-12-16
16 grudnia 2024 - 17 grudnia 2024
2024-12-17
Szkolenie online Szkolenie online
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.

2025-01-16
16 stycznia 2025 - 17 stycznia 2025
2025-01-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wyzwalanie potencjału pracowników to jedno z największych wyzwań menedżerskich, przywódczych. Szkolenie coaching menedżerski i zarządzanie rozwojem dostarcza paletę narzędzi rozpoznających poziom kompetencji pracowników i wspierający go.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.