Zarządzanie zespołem przy wykorzystaniu Insights Discovery™”

Dział: Szkolenia menedżerskie
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte

Insigts Discovery™ opisuje tzw. indywidualny styl funkcjonowania. W zarządzaniu tak przydatny ponieważ dostarcza wiedzy na temat czynników motywacyjnych, preferowanych stylów działania, strategiach kształtowania relacji oraz preferencjach osobowościowych.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Insigts Discovery™ opisuje tzw. indywidualny styl funkcjonowania. W zarządzaniu tak przydatny ponieważ dostarcza wiedzy na temat czynników motywacyjnych, preferowanych stylów działania, strategiach kształtowania relacji oraz preferencjach osobowościowych. W sytuacji, w której zarówno menedżer jaki i jego zespół przeprowadzi badanie Insights Discovery™ powstają trzy przestrzenie rozwojowe:

Rozwój kompetencji menedżerskich – menedżer porządkując wiedzę na własny temat zyskuje jasność dotyczą swoich przewag i obszarów rozwojowych dla kompetencji menedżerskich (motywowanie, delegowanie, komunikowanie, rozwiązywanie konfliktów etc.) . Insights Discovery™ pogłębia samoświadomość menedżera – pozwala mu zarządzać swoim rozwojem i niwelować słabości (poprzez większą uwagę bądź kompensowanie niedostatków w innym sposób)

Efektywne zarządzanie pracownikiem – Insights Discovery™  może wspierać rozwój pracowników w kluczowych aspektach dotyczących efektywności. Menedżer wiedząc, które zadania motywują pracownika i dają mu satysfakcję, a które frustrują i będą wykonywanie wolniej i z niższą jakością może odpowiednio zarządzać celami i zadaniami, które zleca pracownikowi.

Zarządzanie różnorodnością – popularne powiedzenie mówi, że „zespół jest tak słaby jak najsłabsze ogniwo”.  Insights Discvoery™ udowadnia coś przeciwnego – „zespół jest tak silny jak najsilniejsza jednostka”. Menedżer znając charakterystyki poszczególnych pracowników może zlecać zadania tym, którzy będą najbardziej skuteczni w osiąganiu założonych celów.

PROGRAM SZKOLENIA

1. Geneza Insight Discovery™

  • Do czego menedżer może wykorzystać Insights Discovery™
    • Własny rozwój
    • Efektywne zarządzanie pracownikiem (wyższe wyniki, wyższa satysfakcja)
    • Efektywne zarzadzanie zespołem (zarzadzanie różnorodnością)
  • Dlaczego Insights Discovery™ działa / jest skuteczny
    • Duże badania
    • Success stories
    • Odwołanie do źródeł

2. 4 energie kolorystyczne Insights Discovery™

  • Niebieski – analityczny / precyzyjny / rozważny / dociekliwy / uporządkowany
  • Czerwony – rywalizujący / wymagający / zdeterminowany / zdecydowany / nastawiony na cel
  • Zielony – troskliwy / harmonijny / wspierający / cierpliwy / wyciszony
  • Żółty – towarzyski / dynamiczny / ekspresyjny / entuzjastyczny / spontaniczny

3. Obszary komunikacji w poszczególnych typach z perspektywy menedżerskiej

  • Jak komunikować się poszczególnymi kolorami?
    • Świadome ja vs. nieświadome ja
    • Reakcje w sytuacji stresu
    • Emocje vs. liczby
    • Zrozumienie vs. efektywność
  • Jak dopasować komuniakcję, żeby mieć poczucie efektywności i zrozumienia

4. Jak rozpoznać każdy typ kolorystyczny

  • Po czym najczęściej poznamy, że dana osoba reprezentuje sobą dany typ kolorystyczny
  • Jakie charakterystyczne pytania będzie zadawała nam osoba w danym typie kolorystycznym
  • Czym najczęściej będzie kierowała się osoba w danym typie kolorystycznym

5. Motywacja i delegowanie dla poszczególnych typów osobowości

  • Jak delegować i motywować pracownika uwzględniając informacje z jego profilu:
    • Mocne i słabe strony
    • Wartości wnoszone do zespołu
    • Sposób komunikowania się
    • Nieuświadomione aspekty wizerunku
    • Typ antagonistyczny
    • Wskazówki dotyczące dalszego rozwoju
  • Jak być wiarygodnym w działach menedżerskich biorąc pod uwagę swój profil / kolor

6.  Wykonanie mapy zespołu na profili Insights Discovery™

  • Typy psychologiczne pracowników w oparciu o profile Insights Discovery™
    • Mentor
    • Doradca
    • Inspirator
    • Motywator
    • Zdobywca
    • Reformator
    • Obserwator,
    • Koordynator
  • Warsztat i omówienie możliwości wykorzystania takiej mapy w praktyce codziennej pracy
  • Ryzyka i błędy w postrzeganiu otoczenia (jak unikać etykietowania)

7. Trudne sytuacje, a poszczególne typy człowieka

  • Jak reagują poszczególne typy człowieka na trudności w firmie
  • Jak dotrzeć do poszczególnych osób
  • Jak radzić sobie w sytuacjach kiedy pracownik odmawia wykonania zadania

8. Faza zamknięcia

  • Podsumowanie korzyści
  • Przekazanie zadania wdrożeniowego
  • Trzy wymiary podsumowania:
    • Identyfikacji zmiany na poziomie indywidualnym
    • Identyfikacji zmiany na poziomie grupy – z procedurą „Anioła stróża”
    • Podsumowanie szkolenia z wykorzystaniem metody S-S-C (stop-start-continue)

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.

2025-01-16
16 stycznia 2025 - 17 stycznia 2025
2025-01-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Zbuduj autorytet menedżera!

Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany.  Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.

2025-02-10
10 lutego 2025 - 11 lutego 2025
2025-02-11
Szkolenie online Szkolenie online
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wyzwalanie potencjału pracowników to jedno z największych wyzwań menedżerskich, przywódczych. Szkolenie coaching menedżerski i zarządzanie rozwojem dostarcza paletę narzędzi rozpoznających poziom kompetencji pracowników i wspierający go.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.