Efektywnie przez wyzwania w zespole. Action learning w codziennej pracy menedżera.

Dział: Szkolenia menedżerskie
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Nieważne z jakim problemem mierzysz się w zespole. Ważne na jaki sukces możesz go przekuć.
Według badań przeprowadzonych przez MIT zespoły, w których ludzie wypowiadają się w mniej więcej takim samym stopniu, mogą poszczycić się lepszymi wynikami niż te, w których dominują jedna bądź dwie osoby.  Action Learning to dobry pomysł w sytuacji pracy zdalnej, w której naturalna komunikacja spotyka bariery technologiczne.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Action Learning, to efektywny proces, w trakcie którego w małych zespołach (4-8 osób) skutecznie rozwiązywane są pilne, ważne i złożone problemy, przy jednoczesnej (szeroko pojętej) nauce oraz rozwoju kompetencji liderskich.

Praca w ramach sesji, prowadzonych online przez Coacha Action Learning, ma za zadanie przenieść przełomowe rozwiązanie, które jest rozwiązaniem na:

  • ­Problem (szukam sposobu – rozwiązania w danej sytuacji; chcę coś z „tym” zrobić),
  • ­Dylemat (nie wiem od czego zacząć, zastanawiam się, jak powinienem / powinnam postąpić w danej sytuacji)
  • ­Potencjalne szanse (zastanawiam się, jakie rozwiązanie będzie najlepsze; jak mogę wykorzystać zmianę).

Praca z pytaniami prowadzi finalnie do uchwycenia sedna wyzwania oraz wypracowania action planu. O równowagę w zabieraniu głosu podczas sesji dba Coach Action Learning.

Sesja może być częścią rozłożonego w czasie procesu (max co 3 tygodnie, przy czym czas pomiędzy sesjami jest zagospodarowywany na wdrożenie planu działania wypracowanego podczas sesji).  W pracy w ramach procesu (= kilka sesji w tej samej grupie) przy każdej kolejnej sesji następuje weryfikacja, co się faktycznie zadziało w odniesieniu do deklaracji (action plan).

PROGRAM SZKOLENIA

1. Action Learning Intro (90 min) / jednorazowo w danej grupie

  • Action Learning od kuchni – korzenie, założenia i przykłady zastosowań w odpowiedzi na pilne, ważne i złożone problemy w organizacji.
  • Konstruowanie  wartościowego feedbacku – co robię dobrze, a co mogę robić lepiej.
  • Metody dochodzenia do sedna wyzwań.

2. Sesje Action Learning (1,5-4h) / cyklicznie

  • Sposób pracy: grupa od 4 do 8 osób, połączenie online z coachem.
  • Założenia do pracy: jeden prezenter (formuła: „mam takie wyzwanie”) lub  formuła „wszyscy mamy to wyzwanie i szukamy odpowiedzi na nie”.
  • Ramowy przebieg sesji:
    • prezentacja problemu przez jedną osobę (sesje jednoproblemowe) lub więcej osób (sesje wieloproblemowe),
    • określenie zasad spotkania – tylko dwie wytyczne,
    • pozyskanie (zgody uczestników sesji odnośnie tego, co jest prawdziwym problemem (dochodzimy do sedna, a dopiero później generujemy rozwiązania),
    • generowanie strategii działania / rozwiązań,
    • opracowanie ramowego planu działania,
    • wdrożenie działań z wykorzystaniem refleksji płynących z sesji.

Uczestnicy sesji korzystają przede wszystkim z wewnętrznych zasobów grupy, a pytania od grupy prowadzą prezentera problemu do: refleksji (uchwycenie sedna wyzwania) oraz wypracowania action planu. O równowagę w zabieraniu głosu podczas sesji dba Coach Action Learning oraz, przy wsparciu Coacha, uczestnicy sesji.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • action learning
  • szkolenie budowanie zespołu
  • rozwiązywanie problemów
  • zarządzanie

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • efektywne zagospodarowanie czasu przeznaczonego na rozwój pracownika (pracuję na rzeczywistych wyzwaniach a nie na case studies; znam i potrafię zastosować zdobytą wiedzę w praktyce od razu po szkoleniu),
  • potencjał budowania angażującego środowiska pracy, przy jednoczesnym tworzeniu wartości dodanej dla biznesu (potrafię połączyć cele organizacji z zadaniami dla zespołu),
  • wykorzystanie potencjału różnorodności (potrafię łączyć odmienne perspektywy
    i doświadczenia – zarówno zawodowe, jak i osobiste – w celu generowania nieoczywistych wniosków i przełomowych rozwiązań),
  • umiejętność efektywnego wykorzystania wewnętrznych zasobów do odpowiedzi na wyzwania firmy (Coach Action Learning nie zadaje pytań o problem, ani nie sugeruje rozwiązań – uczestnicy sesji wykorzystują swoje spostrzeżenia i doświadczenia, które wnoszą do procesu).

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • poszerzanie własnej perspektywy poznawczej przy uwzględnieniu zróżnicowanych doświadczeń uczestników szkolenia / sesji Action Learning,
  • praktyczny rozwój kompetencji liderskich – na poziomie osobistym (w trakcie szkolenia
    i po nim) oraz zespołowym (przeniesienie dobrych praktyk do zespołu, w którym pracujesz),
  • większa sprawność na poziomie współpracy w zespole (lepsza komunikacja, generowanie w stosunkowo szybkim czasie w rozwiązań dla złożonych, ważnych i pilnych problemów,
  • zwiększenie otwartości na wychodzenie poza schemat zarządzania sytuacjami trudnymi (potrafię docierać do źródła problemu, zamiast walczyć z rezultatami określonych działań),

W trakcie szkolenia uczestnicy będą rozwijać takie kompetencje, jak np.:

  • budowanie umiejętności optymalnego wykorzystania zasobów zespołu (budowanie w krótkim czasie rozwiązań bazujących na różnorodności i doświadczeniach innych),
  • efektywne zarządzanie czasem w zespole (produktywne spotkania, rozwiązywanie konfliktów i komunikacja w sytuacjach spornych),
  • budowanie i wzmacnianie relacji w zespole, skoncentrowanych na współdziałaniu oraz wymianie wiedzy,
  • przełamywanie barier i oporów w kontaktach interpersonalnych,
  • uważność i wrażliwość na informację zwrotną poprzez konstruktywne udzielanie jej oraz otwarte przyjmowanie w celu usprawniania.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • efektywne wykorzystanie wewnętrznych zasobów do generowania przełomowych rozwiązań w stosunkowo szybkim czasie
  • skuteczniejsze rozwiązywanie problemów,
  • efektywniejsze spotkania robocze,
  • praktyczny rozwój kompetencji liderskich
  • ułatwienie adaptacji w dynamicznie zmieniających się warunkach,
  • usprawnienie komunikacji w zespole,
  • budowanie poczucia sprawstwa u pracowników,
  • wzmacnianie zaangażowania w zespole / indywidualnych pracowników.
Efektywnie przez wyzwania w zespole.  Action learning w codziennej pracy menedżera.

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Zbuduj autorytet menedżera!

Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany.  Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.

2024-12-16
16 grudnia 2024 - 17 grudnia 2024
2024-12-17
Szkolenie online Szkolenie online
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.

2025-01-16
16 stycznia 2025 - 17 stycznia 2025
2025-01-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wyzwalanie potencjału pracowników to jedno z największych wyzwań menedżerskich, przywódczych. Szkolenie coaching menedżerski i zarządzanie rozwojem dostarcza paletę narzędzi rozpoznających poziom kompetencji pracowników i wspierający go.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.