Jak pielęgnować zaangażowanie pracowników w pracy zdalnej - warsztat online

Dział: Szkolenia menedżerskie
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte

Zaangażowanie przeciwdziała zanikowi więzi pracownika z organizacją. Pozwala w pełni wykorzystywać potencjał z zespołu, jest fundamentem właścicielskiej postawy i własnej inicjatywy pracowników oraz innowacyjności. Przynajmniej część menedżerów w pogoni za produktywnością i „dowożeniem wyniku” zapomniała właśnie o tym aspekcie pracy z zespołem.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

To czy organizacja skutecznie stawi czoła poniższym wyzwaniom zależy od zaangażowania pracowników:

  • Dynamicznie zmieniający się kontekst (zewnętrzny i organizacyjny)
  • Potrzeba transformacji modeli biznesowych, procesów organizujących na wielu poziomach w firmie
  • Niska skuteczność wcześniej wypracowanych sposobów rozwiązywania problemów, całe klasy nowych wyzwań
  • Definiowanie na nowo formuły obecności pracowników w organizacji i zespołach
  • Utrzymanie poczucia sprawstwa, innowacyjności, właścicielskiego podejścia do wykonywanych zdań
  • Brak przygotowania części menedżerów do zarządzania produktywnością i satysfakcją pracowników w modelu zdalnym i hybrydowym

Wbrew obawom, jakie pojawiły się na etapie lock-downu i tuż po nim, kadra w większości firm doskonale poradziła sobie ze skutecznym (ale nie zawsze efektywnym) realizowaniem swoich zadań. Odpowiedź na wyzwania zawodowe w wielu przypadkach była, a dla licznej grupy nadal jest, nierozerwalnie połączona z przewartościowaniami w kontekście funkcjonowania w życiu danej organizacji.

Ostatnie miesiące nasiliły obawy wielu pracodawców o utrzymanie pożądanego poziomu zaangażowania pracowników. Brak interakcji w zespołach i koncentracja na wynikach w zadaniowym trybie realizacji obowiązków doprowadziły do sytuacji, w której wiele osób zaczyna postrzegać siebie jako pracowników kontraktowych.

W tym kontekście relacja z pracodawcą zaczyna mieć charakter transakcyjny – za uzgodnioną pracę pobierają należne wynagrodzenie. W celu minimalizowania ryzyk, w tym istotnego obniżenia poziomu zaangażowania kadry, a w skrajnych przypadkach utraty wartościowych pracowników, konieczna jest reakcja „tu i teraz”.

PROGRAM SZKOLENIA

Praktyczny warsztat jest odpowiedzią na lwią część bolączek osób odpowiedzialnych za budowanie zespołów i wzmacnianie ich rozwoju w czasach dynamicznych transformacji oraz wielu zagrożeń związanych z identyfikacją z firmą. W trakcie spotkania pobudzamy do refleksji i poszukiwania niestandardowych rozwiązań, m.in. poprzez rozwojowe metody pracy  (elementy Action Learning i Design Thinking) oraz dostarczamy narzędzia do zastosowania w codziennej praktyce.

1. Między nudą a wypaleniem. Minimalizowanie ryzyk i zwinne wychwytywanie szans

  • Problem, dylemat, szansa – różne perspektywy spojrzenia na zaangażowanie pracowników w okresie pandemii
  • Wpływ pracy w modelu zdalnym i hybrydowym na poziom zaangażowania pracowników – pola sił
  • Pracownik etatowy vs „kontraktowy”.
  • Jak prowadzić trudne rozmowy o różnicy pomiędzy „pracą” a „robotą”.
  • Jak właściwie dostosować zakres odpowiedzialności i zadań do poziomu gotowości pracownika – tak, by zapewnić poczucie sensu.

2. Pułapki „dowożenia”. Niwelowanie barier, promowanie partycypacji

  • Skuteczność ≠ efektywność.
  • Jak przejść od „to do list” do łączenia celów osobistych i biznesowych?
  • Jak radzić sobie z komunikacją niewprost
  • Rola „mocnych” pytań w procesie rozwiązywania właściwych problemów w zespole
  • Rujnująca pochwała vs wartościowa krytyka. Rola microfeedbacku w codziennej pracy zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności

3. Progres w czasach próby. Rozwój zespołu w modelu pracy zdalnej i hybrydowej

  • Idea High-Performing Teams
  • Jak zaimplementować najlepsze praktyki „wysoce skutecznych” do własnego zespołu.
  • Strategia siatkarzy. Rola personalizacji w motywowaniu zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności.
  • Q12 vs NPS. Odpowiedzialność managera za budowanie wartości dodanej do pensji

4. Podsumowanie warsztatu w formule interaktywnej, połączonej z prezentacją „Managera w wyzwaniowych czasach”

  • Las vs  drzewa. Sugestywna komunikacja kierunku i celu działania w dynamicznie zmieniających się realiach
  • Manager i zespół w świecie VUCA
  • Komunikacja w duchu NVC

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • zaangażowanie pracowników
  • zaangażowanie pracowników a praca menedżera
  • zaangażowanie pracowników w czasie pandemii
  • zaangażowanie pracowników – aspekty psychologiczne i organizacyjne
  • VUCA

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • skuteczniejsze łączenie celów biznesu z potrzebami na poziomie zespołowym
    i indywidualnym,
  • potencjał ograniczenia rotacji,
  • usprawnienia w obszarze komunikacji i organizacji pracy,
  • optymalizacja czasu i kosztów związanych z tempem adaptacji pracowników w zmianach,
  • efektywniejsze wykorzystanie zasobów kadrowych.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • zwiększenie umiejętności zarządzania zasobami kadrowymi zorientowane na efekty,
  • przełamywanie barier i oporów w relacjach pomiędzy liderem a zespołem oraz pomiędzy członkami zespołu,
  • wzmacnianie relacji w zespole przez koncentrację na współdziałaniu oraz wymianie wiedzy,
  • budowanie angażującego środowiska pracy,
  • wzmacnianie umiejętności budowania na różnorodności doświadczeń i perspektyw.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • tworzenie angażującego środowiska pracy przez wzmacnianie poczucia współodpowiedzialności,
  • potencjał optymalizacji czasowej i kosztowej w projektach (efektywne spotkania, skuteczniejsze rozwiązywanie problemów)
  • lepsza (bardziej otwarta) komunikacja,
  • stymulacja kadry do poszukiwania twórczych rozwiązań,
  • zwiększenie uważności i wrażliwości na informację zwrotną – zarówno po stronie przełożonych, jak i członków zespołów
Jak pielęgnować zaangażowanie pracowników w pracy zdalnej - warsztat online

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Zbuduj autorytet menedżera!

Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany.  Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.

2024-12-16
16 grudnia 2024 - 17 grudnia 2024
2024-12-17
Szkolenie online Szkolenie online
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.

2025-01-16
16 stycznia 2025 - 17 stycznia 2025
2025-01-17
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wyzwalanie potencjału pracowników to jedno z największych wyzwań menedżerskich, przywódczych. Szkolenie coaching menedżerski i zarządzanie rozwojem dostarcza paletę narzędzi rozpoznających poziom kompetencji pracowników i wspierający go.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.