Design Thinking 2.0

Warsztat dla Moderatorów

Dział: Szkolenia HR
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Design thinking to zmiana sposobu myślenia: organizacji i ludzi
Design Thinking to metodologia rozwiązywania problemów metodami kreatywnymi. Jest to nowatorskie podejście do tworzenia innowacyjnych usług, produktów i rozwiązań, w oparciu o zrozumienie głębokich potrzeb klienta. To idealna metoda do budowania zaangażowanych zespołów i kreowania innowacji. Design Thinking uczy, jak rozwiązywać problemy, nie dla samego rozwiązania, ale w kontekście potrzeb użytkownika docelowego.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Według Tima Browna, jednego z autorytetów nowoczesnego projektowania, design thinking to „dyscyplina, która korzysta ze zdrowego rozsądku i metod projektantów, aby zaspokoić potrzeby ludzi za pomocą tego, co jest technologicznie możliwe i co rozsądna strategia biznesowa może zmienić w wartość dla klienta, i szansę rynkową”.

Dzięki niej można stworzyć innowacyjny produkt, usługę, poprawić proces obsługi klienta lub opracować nowatorskie rozwiązania w zakresie zatrudniania pracowników.

Metodologia, która wcześniej charakterystyczna była dla zespołów projektanckich, znalazła zastosowanie w innych obszarach biznesu. Od prototypu m.in. myszki komputerowej, do design thinking wspierającej organizacje w dynamicznym rozwoju, działającej w obszarach: strategii, komunikacji, marketingu i HR. 

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które w przyszłości będą moderowały pracę zespołów projektowych metodą Design Thinking (np.: analityk biznesowy, kierownik projektów, ekspert, lider projektów, lider i manager zespołów, product owner, scrum master).

Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, w uważności na proces grupowy. Wykorzystywane są różnorodne, aktywizujące metody szkoleniowe oraz case study. W celu pobudzenia kreatywności przestrzeń i materiały na warsztat są odpowiednio dobierane.

 

PROGRAM SZKOLENIA

1. Wprowadzenie w metodę Design Thinking

  • Źródła metodologii
  • Schemat design thinking
  • Proces, przestrzeń, ludzie:
    • co warto wiedzieć, aby proces był efektywny; narzędzia
    • tworzenie przestrzeni sprzyjającej efektywnej pracy kreatywnej
  • Kontekst zastosowania design thinking
  • Insighty

2. Szczegółowe poznanie metody Design Thinking

  • Empatia:
    • Z jakiego powodu warto poznać użytkownika?
    • Narzędzia, które pomogą Ci dotrzeć i zrozumieć głębokie potrzeby użytkownika
    • Jak przygotować się do wywiadów: listy pytań
    • Tworzenie Persony
    • Obserwacje
    • Uważne słuchanie
    • Dlaczego ważne jest „dlaczego”? i „po co”?
    • Tworzenie Mapy Empatii
    • Moodboard
  • Diagnoza potrzeb:
    • Rozróżnianie potrzeb od rozwiązań
    • Formułowanie problemu/ wyzwania projektowego
  • Generowanie pomysłów:
    • Jak zaplanować ten etap? Przestrzeń, ludzie, materiały, techniki
    • Metody kreatywne wspierające generowanie pomysłów
    • Kiedy ważna jest ilość, kiedy jakość – etapy kreatywności i selekcji
    • Kryteria wyboru – jak dobierać?
  • Prototypowanie:
    • Przestrzeń i materiały
    • Co to jest prototyp?
    • Zasady udanego prototypowania
    • Rodzaje prototypów
  • Testowanie:
    • Pytaj – Słuchaj – Poprawiaj
    • Karta feedbacku
    • Kryteria oceny
    • Czemu służy powtarzanie procesu?
    • Prezentacja finalna – sposoby tworzenia

3. Doświadczenie Design Thinking

Design Thinking Sprint
­przejście przez wszystkie etapy procesu i wypracowanie konkretnego rezultatu (prototypu)

Wykorzystanie w praktyce narzędzi z poszczególnych etapów myślenia projektowego, m.in.:

  • Empatia:
    • Mapa Empatii
    • Wywiad
    • Karta obserwacji
    • Moodboard
    • Storyboard
    • Mock up
    • Poster
    • Value Proposition Map
  • Diagnoza potrzeb:
    • Drabina problemu
    • 5 why
  • Generowanie pomysłów
    • Burza mózgów
    • Odwrócona burza mózgów
    • Słownik
    • Co ma piernik do wiatraka, itp.
  • Prototypowanie
    • Sposoby tworzenia prototypów, m.in.: role play, storytelling, role script
  • Testowanie
    • Karta pomysłu

4. Szczegółowe poznanie metody Design Thinking w kontekście zadań moderatora

  • Proces
    • Etapy procesu Design Thinking: Empatia, Diagnoza potrzeb, Generowanie pomysłów, Prototypowanie i Testowanie i rola moderatora w każdym z etapów
    • Narzędzia wykorzystywane na każdym etapie procesu – zadania po stronie moderatora
    • Doświadczenie procesu – jak zapewnić warunki
    • Odpowiedzialność za rezultat
    • Kluczowe wyzwania na każdym etapie – jak sobie z nimi radzić
  • Przestrzeń
    • Sposoby tworzenia przestrzeni do kreatywnej pracy zespołów projektowych – poszukiwanie możliwości, a nie ograniczeń
    • Efektywne wykorzystywanie przestrzeni do pracy kreatywnej – uwaga na pułapki
    • Materiały
  • Ludzie
    • W jaki sposób budować zespoły projektowe
    • W jaki sposób zadbać o różnorodność w zespołach projektowych
    • W jaki sposób wykorzystywać potencjał i różnorodności zespołów projektowych
    • Skuteczne moderowanie pracy zespołów projektowych – praca nad kompetencjami wspierającymi pracę moderatora
    • Komunikacja w zespole
    • Role i procesy zespołowe
    • Sieciowanie
    • Wymiana wiedzy w organizacji
    • Zarządzanie różnorodnością
    • Efektywność pracy zespołu projektowego w procesie design thinking
    • Uważność jako umiejętność wyboru i koncentracji na tym ważne

5. Kompetencje moderatora – teoria i ćwiczenia

  • Uważność
  • Umiejętność pracy z grupą
  • Wiedza o mechanizmach i dynamice pracy grupowej
  • Techniki pracy grupowej
  • Wykorzystanie pracy zespołowej do osiągnięcia przez grupę założonego celu i rezultatu

6. Praktyka

  • ­ Uczestnicy przygotowują i prowadzą samodzielnie część procesu.

7. Posumowanie warsztatu

  • ­ Zaplanowanie 1 procesu indywidualnie przez każdego uczestnika
  • ­ Dzielenie się dobrymi praktykami i cases

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • optymalizacja procesów projektowania rozwiązań
  • praktyczne zastosowanie metody Design Thinking, dzięki której powstają innowacyjne rozwiązania
  • budowanie zaangażowanych zespołów
  • zwiększenie zaangażowania pracowników w kreowanie innowacyjnych rozwiązań
  • przygotowanie liderów do prowadzenia projektów mierzących się z wyzwaniami dynamicznego biznesu, gdzie rozwiązania są nieoczywiste, a ich powodzenie w dużej mierze zależy od odbioru przez użytkownika końcowego
  • wspiera tworzenie pozytywnego środowiska pracy, opartego na zaangażowaniu, współpracy, radości i satysfakcji
  • podniesienie efektywności współpracy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • urozmaicenie koszyka posiadanych narzędzi wspierających ekspertów w projektowaniu rozwiązań
  • szersza perspektywa w kreowaniu nowatorskich usług i rozwiązań, uwzględniająca potrzeby klientów
  • wzrost zaangażowania w wyzwania
  • wzrost efektywności w rozwiązywaniu problemów
  • zdobycie umiejętności moderowania pracy zespołów z wykorzystaniem podejścia Design Thinking, dzięki któremu powstają innowacyjne rozwiązania, produkty, usługi i procesy
  • poznanie zasady budowania efektywnych zespołów projektowych
  • wzmocnienie kompetencji niezbędnych dla moderatora (nie tylko procesu design thinking):
    • Uważność
    • Umiejętność pracy z grupą
    • Wiedza o mechanizmach i dynamice pracy grupowej
    • Poznanie technik pracy grupowej
    • Umiejętność wykorzystania pracy zespołowej do osiągnięcia przez grupę założonego celu i rezultatu

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • wzrost efektywności rozwiązywania problemów
  • zwiększenie zaangażowania w kreowanie rozwiązań
Design Thinking 2.0

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Szkolenie będzie skondensowaną dawką wiedzy obejmującą najnowsze trendy w zakresie opomiarowania efektywności HR, poznacie kluczowe wskaźniki rynkowe w analityce HR. A dzięki temu, że spojrzymy na wskaźniki HR z różnych perspektyw, zakończycie szkolenie z refleksją dotyczącą wskaźników, które warto dopasować do Waszej organizacji, a nie takimi, które warto mierzyć, bo są aktualnie „na tapecie”.

2025-03-12
12 marca 2025 - 13 marca 2025
2025-03-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Koszty pozafinansowe w postaci obniżenia motywacji i zaangażowania są trudne do oszacowania, choć odczuwane. Szkolenie z zarzadzania retencją uczy nas - wykorzystując do tego współczesne narzędzia menedżerskie - m.in. jak zatrzymać pracownika i jak odejście kluczowego pracownika wpływa na funkcjonowanie zespołu.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Model mocnych stron Gallupa zmienia orientację myślenia na temat rozwoju. Zamiast niwelować deficyty Gallup rekomenduje rozpoznawanie talentów i rozwijanie ich w taki sposób, aby pracownik był efektywniejszy. HR może stać się naturalnym ambasadorem idei wspierania mocnych stron.
Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.